2014-01-11, 01:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Vad pratar du om.? Varför försöker du förvränger allt?
Madrassen med 2 liter blod i flyttades inte. Det var den som hittades i sängen.
Nu har du fått om bakfoten. Madrasserna som fanns i sängen var inte nerblodade utan det var resårbotten.
Madrasserna som troligtvis lägat i sängen hittades omvirad runt M i paketet.
Citera
2014-01-11, 01:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Men att det inte vart torrt är inte desamma som att det droppade blod på golvet när madrassen bars ut från huset. Det går inte att sätta ett =-tecken mellan inte torrt och droppar på golvet.

Det droppade inte eftersom han antagligen hade en madrass under som va helt torr och ren utan blod.
Den blodiga madrassen som hon legat på va överst. Det mesta hade som sagt sipprat ut och en hel del låg kvar i sängbotten.

Den blodiga madrassen med Marina på drogs över till den andra rena madrassen och båda drogs ner på presenningen. Alltså hamnade inget blod på golvet. Det blodet som rann ner till golv och regeln rann då hon låg kvar i sängen. Sen har det inte sipprat ut så jäkla mycket mer direkt. Lite sakta men stannat i madrassen täcke, lakan.

Minst 2 liter fördelat på bäddmadrass, sängbotten och lakan lite ner på golvet och regeln.
Madrassen i skogen har inte haft allt blodet en hel del kvar i sängbotten det kan man inte ha missat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 01:48.
Citera
2014-01-11, 01:47
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kolla blodexperimentet. Bäddmadrassen låg på i tre dygn. Sedan veks madrassen åt sidan och blodet torkade på ett dygn. Det var alltså inte torrt på tre dygn, det bör fortfarande ha drypt efter en timme, eller ett dygn.
Exakt vad jag sa för några dagar sedan. Att den enda som haft möjligheten att mörda MJ varit FS pga att blodet tog tid för att torka innan gm la på det som lades på ovanpå. Då förnekade du det. Nu säger du samma sak som jag gjorde. FS är den enda som haft möjligheten att röra sig fritt i huset under flera dagar och kunnat städa. ...
Citera
2014-01-11, 01:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Exakt vad jag sa för några dagar sedan. Att den enda som haft möjligheten att mörda MJ varit FS pga att blodet tog tid för att torka innan gm la på det som lades på ovanpå. Då förnekade du det. Nu säger du samma sak som jag gjorde. FS är den enda som haft möjligheten att röra sig fritt i huset under flera dagar och kunnat städa. ...
Jag diskuterade nu två liter blod i en bäddmadrass.

När filten lades på låg två dl blod på en resårbotten. Inser du skillnaden? Jag vill fortfarande veta om du har informerat åklagaren om att du vet hur lång tid det tar för blod att torka på en resårbotten.
Citera
2014-01-11, 01:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu har du fått om bakfoten. Madrasserna som fanns i sängen var inte nerblodade utan det var resårbotten.
Madrasserna som troligtvis lägat i sängen hittades omvirad runt M i paketet.
Vänd och vrid på ord hur ni vill du och q.
I hennes säng hittades den förmodade mängden av 2 liter blod.
Citera
2014-01-11, 01:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Återigen så framkommer det från krimteknikerna att inga spår av städning eller avtorkning finns.
Och det är från krimtekniker som tidigt vart i huset, innan blodet i sängen hittades ..och även dom anser att det är märkligt att inga spår finns.
Citera
2014-01-11, 01:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Finns inget som ens nämner 2 dl på resårbotten det är alltså inte korrekt,.

Minst 2 liter blod har fördelats genom att hon blödde och det handlar om lakan bäddmadrass och botten.
Hur mycket som finns i botten är inte alls något som är satt som några mått.

När filten spändes fast så va blodet på sängbotten torrt. Och det betyder att gm hade mycket tid att lägga på denna filten. Oavsett vad man framför om filten är det graverande med denna stora pöl som inkontinensskyddet sög upp bra på, men inte filten. Inte så mycket som en tillstymmelse till blod på den.
Citera
2014-01-11, 01:55
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag diskuterade nu två liter blod i en bäddmadrass.

När filten lades på låg två dl blod på en resårbotten. Inser du skillnaden? Jag vill fortfarande veta om du har informerat åklagaren om att du vet hur lång tid det tar för blod att torka på en resårbotten.
2 dl,jag har aldrig sett den mängden nämnas i fup. Det talades om en stor mängd. Typ 2 liter. Vart kommer 2 dl ifrån?
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-01-11 kl. 02:02.
Citera
2014-01-11, 01:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Återigen så framkommer det från krimteknikerna att inga spår av städning eller avtorkning finns.
Och det är från krimtekniker som tidigt vart i huset, innan blodet i sängen hittades ..och även dom anser att det är märkligt att inga spår finns.

Fanns inget blod i Norafallet (styckmord)heller på ett halvår. Tills man drog upp golvet. Och då va man där mycket tidigt. Så i just detta fallet säger det inget mer än att man begriper att två madrasser och en presenning döljer både blod, och likdofter. Det mesta hade runnit ur, och tillräckligt för att hon avled ganska fort.

Enligt hur hon hittades så sov hon nog eftersom armarna låg över huvudet och jag tippar på att hon låg på magen,. Hon slapp nog att lida.
Citera
2014-01-11, 02:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
2 dl. Källa på det Tack
FUP, sid 274, blodexperimentet. 2 liter blod hälldes på bäddmadrassen, 90 % stannade.

2 liter minus 90 % = 2 dl.
Citat:
Vänd och vrid på ord hur ni vill du och q. I hennes säng hittades den förmodade mängden av 2 liter blod.
Källa på att 2 liter blod hittades i Marinas säng?
Citera
2014-01-11, 02:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Marinas kvarlevor säger att hon hade armarna över huvudet och jag tror att hon legat på magen med armarna under en kudde. Hon sov förmodligen.
Det indikerar även på att hon packades då hon låg på magen.
När man skymtar emballaget ser man madrassen, och då det packas upp har hon kudden lite på huvudet.
Emballaget knöts undertill vilket också indikerar på att hon vändes med ansiktet uppåt på fyndplatsen och då fick hon madrasserna över sig.,

Oavsett hur mycket som rann ut så rann det inte ut från madrassen som va underst då han drog ner henne på presenningen. Det är så att hon sköts i huvudet i sin säng oavsett hur mycket blod det fanns.
I dag är blodmängden inget avgörande utan fyndet av henne och hur hon dog.

Smyckena indikerar på att hon legat på samma plats hela tiden. De låg i höjd med öron och hals.
Benbiten i ögonhålan tyder på att benbiten i skotthålet som inte kunde analyseras kommer från Marina.
Bensplittret har följt med in i skotthålet i väggen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 02:10.
Citera
2014-01-11, 04:41
Medlem
Grandiosos avatar
Blodfläcken i sängen för den som eventuellt missat detta: (Ja, polisen "lyckades" förvisso missa
den som bekant...)

http://web4spec2.files.wordpress.com/2011/09/blod-hittades-inte.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=4797315Namnl_st-6.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in