Citat:
Ursprungligen postat av DrBrundle
Det här med likstelhet är betydligt överdrivet. Även på en likstel kropp kan man böja armar och ben, det kräver bara lite mer övertygelse.
Citat:
Jo, jag vet. Men även om man har fullt utvecklad likstelhet så går det att böja armar och ben om man applicerar tillräcklig kraft.
Citat:
Det går att böja armar både armar och ben under likstelheten också. Man måste applicera ett jämt och ganska bestämt tryck bara.
Hur är det, går det att böja armar och ben även på en likstel kropp?
Btw, apropå kroppar, hur stora är de inblandade? Har det framkommit via Facebook eller Darkside tex? Eller i efterlysningen av Marina? Finns det bilder av henne i helfigur?
Hon ser ju ut att vara ganska tjock, men är hon liten och mullig eller lång med kraftig benstomme? Vältränad och muskulös - eller slapp och klumpig? Fått intrycket att hon ändå är ganska sportig, även om det var ett tag sedan hon var aktiv inom konståkningen.
(Försöker bara göra mig en uppfattning av hur en närstrid kan ha tett sig tex. Om det är stor skillnad i fysik kanske man kan dra vissa slutsatser. Exempelvis trodde ju aldrig jag på att Mats Alm skulle ha dödat Linda Chen i självförsvar...)