2011-08-09, 22:57
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För jävligt. Men den borde du få tillbaka nu när förundersökningen är klar. Eller? Vet du?

haha jo man tycker ju de... bryr mig inte... finns många roliga festbilder på den, de kan de gott få kika lite på för skojjs skull...
Citera
2011-08-09, 22:58
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Fick inte du tillbaka den? Eller har de hämtat den igen?

fick tillbaka den ena... eftersom ja behövde den i skolan...
Citera
2011-08-09, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag tycker inte det e konstigt att FS har slutat att svara på frågor. Samma frågor som han förmodligen fått sen i april.
Han har ju lyckats med att neka hela tiden, så jag tror inte att FS tänker att det e kört..tvärtom.

Antingen har han fått svårt att svara på deras frågor. Eller så har han fått råden att hålla tyst av sin advokat? Eller så har han helt enkelt ledsnat på deras frågor? Fyra månader är lång tid att sitta isolerad.
Citera
2011-08-09, 23:13
Bannlyst
Citat:
Antingen har han fått svårt att svara på deras frågor. Eller så har han fått råden att hålla tyst av sin advokat? Eller så har han helt enkelt ledsnat på deras frågor? Fyra månader är lång tid att sitta isolerad.

Det låter helt rimligt att det är något av dessa alternativen. Om man är av den meningen att det tillkommit besvärande uppgifter/bevis så känns ju alternativet om att han fått svårt att få det hela att hänga ihop som trolig. Men jag vet inte, har det tillkommit något?
Citera
2011-08-10, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det låter helt rimligt att det är något av dessa alternativen. Om man är av den meningen att det tillkommit besvärande uppgifter/bevis så känns ju alternativet om att han fått svårt att få det hela att hänga ihop som trolig. Men jag vet inte, har det tillkommit något?

Nej, det är väldigt mycket "locket på" i detta fall, vilket i och för sig är bra.
Jag har svårt att komma på något annat scenario än att polisen vetat ända från början att MJ är död. De har dock inte kunnat knyta FS till mordet förrän han på något sätt pratat om sin delaktighet i detta antingen via avlyssnad mobil, eller via datorn? (de hade ju även muntliga bevis)
De måste väl ha mycket på fötterna om de nu kan bevisa att just FS dödat henne?
Citera
2011-08-10, 07:46
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
haha jo man tycker ju de... bryr mig inte... finns många roliga festbilder på den, de kan de gott få kika lite på för skojjs skull...
Du har väl ingenting emot polisen maskros?

Har du någon gång under tiden.. tänkt tanken att du själv kan helt plötsligt försvinna.. precis som Marina gjort? Eller tänker du.. det händer inte mig?
Citera
2011-08-10, 08:21
Medlem
majbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Du har väl ingenting emot polisen maskros?

Har du någon gång under tiden.. tänkt tanken att du själv kan helt plötsligt försvinna.. precis som Marina gjort? Eller tänker du.. det händer inte mig?

Antagligen går det inte att väcka maskros när det gått såhär långt. De som anses normalt funtade hade avsagt sig all bekantskap med FS för länge sedan...

Nu vet ju inte jag vad som anses normalt i maskros värld, trots allt färgas vi ju av vad vi dagligen har omkring oss. Kanske är kriminalitet, häktade pojkvänner mm vardag för lilla maskros och då kanske inte mord är så avskräckande.

Hoppas bara att det inte blir fler barn efter FS det räcker med de tre han redan gjort livet surt för. Nillan är du kvar i tråden?
Citera
2011-08-10, 08:30
Bannlyst
Jag förstår förvisso helt hur ni tänker...men vet vi om FS och Maskroos fortfarande är ett par?
Om de är det? Kanske är Maskroos lika undrande som vi andra kring vad som har skett? Är han skyldig? Det är så lätt att döma i förhand, men vem vet hur Maskroos kommer agera? Erkänner FS eller om bevisningen är mer än övertygande, kanske tjejen dumpar honom omedelbart?
Citera
2011-08-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Antagligen går det inte att väcka maskros när det gått såhär långt. De som anses normalt funtade hade avsagt sig all bekantskap med FS för länge sedan...

Nu vet ju inte jag vad som anses normalt i maskros värld, trots allt färgas vi ju av vad vi dagligen har omkring oss. Kanske är kriminalitet, häktade pojkvänner mm vardag för lilla maskros och då kanske inte mord är så avskräckande.

Hoppas bara att det inte blir fler barn efter FS det räcker med de tre han redan gjort livet surt för. Nillan är du kvar i tråden?

Jag är inne lite då och då.
Citera
2011-08-10, 12:19
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Nej, det är väldigt mycket "locket på" i detta fall, vilket i och för sig är bra.
Jag har svårt att komma på något annat scenario än att polisen vetat ända från början att MJ är död. De har dock inte kunnat knyta FS till mordet förrän han på något sätt pratat om sin delaktighet i detta antingen via avlyssnad mobil, eller via datorn? (de hade ju även muntliga bevis)
De måste väl ha mycket på fötterna om de nu kan bevisa att just FS dödat henne?
Åklagaren har för avsikt att "pröva om indicierna" mot FS håller i rätten.
Åklagaren o polisens utredare är övertygade om FS skuld, men är inte säkra på att deras utredning håller i rätten. Det är upp tii tingsrätten att avgöra ev, skuldfråga.....
Citera
2011-08-10, 16:53
Medlem
Kan någon förklara mer hur det kommer att gå till på fredag vid Uddevalla tingsrätt. Inleds rättegången då och kommer den att vara öppen för allmänheten? Är inte insatt i sådant så förklara gärna
Citera
2011-08-10, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Kan någon förklara mer hur det kommer att gå till på fredag vid Uddevalla tingsrätt. Inleds rättegången då och kommer den att vara öppen för allmänheten? Är inte insatt i sådant så förklara gärna
Det är domstolen som avgör, men jag skulle bli mycket förvånad om den inte är öppen. Stängda dörrar brukar normalt bara användas vid sexbrott, brott med barn inblandade och brott mot nationens säkerhet.

Aftonbladet: Ex-sambon ska åtalas för mordet på Marina
Citat:
Han sitter sedan den 1 april häktad misstänkt för mordet och har nyligen genomgått en liten sinnesundersökning, en så kallad paragraf 7-utredning, som visar att det kan misstänkas att han lider av en allvarlig psykisk störning.

I utredningen medverkar 37-åringen högst motvilligt enligt läkaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in