2013-05-01, 23:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
- Hej! Det är Quarrel på Flashback. Det är jag som pekar ut dig som Marinas mördare. Har du lust att prata lite?

Är det inte bättre att du ringer?

Det kan jag göra om/när jag kommer över min respekt för integritet. Men om du som är lite mer socialt slipad än vad jag är ringer så kan du gärna få använda mitt nick, det är okej.
Citera
2013-05-01, 23:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Fässberg ligger i Mölndal. Där har han bott. Läs FUP.
Jag har läst FUP, men det var ett bra tag sedan. Jag har tyvärr inte tillgång till den nu.

När bodde Fredri Svensso i Fässberg? Höll han på med narkotikahandel även då?
Citera
2013-05-01, 23:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jovisst ser jag det. Det är en man som har haft problem, och har det fortfarande. Men jag ser inte något bevis på att han orsakat Marinas död. Ser du? Finns det något bevis i din bevislista som du särskilt vill lyfta fram?
Jag skulle gärna vilja lyfta fram 20 föresvunna tomhylsor, 1 försvunnen filofaxkalender, 1 försvunnet överkast, 2 garderobskorgar på en tillskrynklad säng med två lika uppseendeväckande omaka påslakan som den iögonenfallande kamouflagefilt som FS aldrig tidigare sett, 1 gnisslande handikappramp, 3 uttag förenade med straffavgift, 1 flipperspelsannons som ingen sett, 8 ovikta femhundralappar, ett saldo på 24:48, 1 planteringsbadkar, flera av MJ:s privata bilder, ett systematiskt misstänkliggörande av brottsoffret m. familj samt av olika vittnen, ett 25-årigt vanemissbruk... Räcker det, eller ska jag knopa ihop lite mer; det här var bara några småsaker i förbigående.
Citera
2013-05-01, 23:26
Medlem
Citat:
Vuxna människor gör vad de vill med varandra så länge de inte gör illa varandra bortom vad som är tillåtet. Marina gjorde helt riktigt med sin sexualitet, hon gladde män och gladde sig själv med det.

Men syster C var orolig. Det kanske fanns grund för oron. Jag kan tänka mig att det finns en del konstiga prickar bland män som sysslar med sex där våld är ingrediens.

Men i samma förhör utesluter hon FS bland dessa män. Man kanske skulle leta efter mördaren bland dessa?

Systrarna hade säkerligen koll. En utav dom hade så pass koll så att hon kände sej nödd och tvungen att ta med sej ett basebollträ.
Uteslutningen av FS berodde förmodligen på att C inte såg FS som en sexuell person med gillande för sexuellt våld.
Däremot bör hon känt till hans labila humör.

Marina som den drabbade som bekant heter,grät på FS födelsedag för att dagen varit för jävlig.
Var det glädje tårar ??
Senast redigerad av zebop 2013-05-02 kl. 00:21.
Citera
2013-05-01, 23:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag skulle gärna vilja lyfta fram 20 föresvunna tomhylsor, 1 försvunnen filofaxkalender, 1 försvunnet överkast, 2 garderobskorgar på en tillskrynklad säng med två lika uppseendeväckande omaka påslakan som den iögonenfallande kamouflagefilt som FS aldrig tidigare sett, 1 gnisslande handikappramp, 3 uttag förenade med straffavgift, 1 flipperspelsannons som ingen sett, 8 ovikta femhundralappar, ett saldo på 24:48, 1 planteringsbadkar, flera av MJ:s privata bilder, ett systematiskt misstänkliggörande av brottsoffret m. familj samt av olika vittnen, ett 25-årigt vanemissbruk... Räcker det, eller ska jag knopa ihop lite mer; det här var bara några småsaker i förbigående.

Inget av detta är bevis. Och det är prövat i två domstolar redan, ja.
Citera
2013-05-01, 23:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Fässberg ligger i Mölndal. Där har han bott. Läs FUP.
Ja, men han flyttade därifrån när han var 9 år (FUP, s. 800).
Citera
2013-05-01, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Fyndet inkl. fyndplatsen har gjort att det nu finns flera saker att ta i beaktande. Bl a vet vi nu att MJ inte hade rest bort, och vi vet också att en fordonsfråga sms:ades vid infarten till fyndplatsen. - Som sagt: bl a.
Citera
2013-05-01, 23:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Denna typ av argument har pågått i flera veckor nu, kan vi inte vända på frågeställningarna lite: vad tyder på en okänd gm? vad finns det för spår efter okänd gm? vad i modus operandi kan tala om för oss vad det rör sig om för slags gm?
Citera
2013-05-01, 23:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Fyndet inkl. fyndplatsen har gjort att det nu finns flera saker att ta i beaktande. Bl a vet vi nu att MJ inte hade rest bort, och vi vet också att en fordonsfråga sms:ades vid infarten till fyndplatsen. - Som sagt: bl a.

Det har alla vetat vid båda huvudförhandlingarna. Blodfläcken och kulhålet visade på det. Man har däremot funderat lite över det s k "hollandsspåret". Det var dock mer om ifall hon hade kontakt med någon holländare och inte om hon hade rest någonstans med denne.

Som jag minns FUP så gjordes fordonsförfrågan ang en bil som aldrig befunnit sig vid infarten till fyndplatsen. Den bilen kom aldrig längre än till Bottenstugan. Men det är ju klart, utfarten från Gamlestaden i Gbg ut på E6 kan ju betraktas som infart till fyndplatsen också.
Citera
2013-05-02, 00:07
Medlem
Vilken jävla respekt FS visar för döda människor.
Antingen drar han in sin döda mormor i sin narkotikaresa.
Eller så drar han in henne som nån form av svagt alibi för mordet på Marina.
(kanske både och ? )

Fwedwik...Så här gör man inte !
(om ngt av ovanstående stämmer ? )
Senast redigerad av zebop 2013-05-02 kl. 00:14.
Citera
2013-05-02, 06:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har läst FUP, men det var ett bra tag sedan. Jag har tyvärr inte tillgång till den nu.

När bodde Fredri Svensso i Fässberg? Höll han på med narkotikahandel även då?
Nej, det gjorde han inte, han var för ung. Men det hindrade honom inte från att behålla kontakten med folk.
Citera
2013-05-02, 06:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Detta var känt vid förra rättegångarna, och bedömdes inte vara bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in