2013-04-28, 18:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev inte att bordet bakom dörren öppnades åt vänster. Jag skrev om bordet bakom dörren som öppnades åt vänster. FUP sid 22:
Fortfarande svårt med läsförståelsen?
"Det var en garderob på höger sida då man kom in i sovrummet. Garderob till höger och sängen till vänster, om man gick rakt in i rummet från dörren. Det var en dubbelsäng. Eventuellt var det sängbord också. Det var ett bord eller skrivbord på vänster sida, på den väggen där dörren var."
https://www.flashback.org/sp39291305
(Se äv. FUP, s. 172).
Citat:
Advokat H*nsson kommer inte att få några problem med att få domstolen att ifrågasätta missbrukaren L*nnart.
H:s största prövning den här gången blir nog när man rekonstruerar kyrkogårdsnatten och de längsta domstolsledamöterna förväntas provsitta den decimeterhöga gravstenskanten.
Citera
2013-04-28, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Fortfarande svårt med läsförståelsen?
"Det var en garderob på höger sida då man kom in i sovrummet. Garderob till höger och sängen till vänster, om man gick rakt in i rummet från dörren. Det var en dubbelsäng. Eventuellt var det sängbord också. Det var ett bord eller skrivbord på vänster sida, på den väggen där dörren var."
https://www.flashback.org/sp39291305
(Se äv. FUP, s. 172).
Jag har också citerat det stycket idag.
Citat:
H:s största prövning den här gången blir nog när man rekonstruerar kyrkogårdsnatten och de längsta domstolsledamöterna förväntas provsitta den decimeterhöga gravstenskanten.
Det blir nog lika svårt som det var i TR och HR.
Citera
2013-04-28, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har också citerat det stycket idag.Det blir nog lika svårt som det var i TR och HR.

Så du tittade inte på allt B*rgar sa helt enkelt och inte skissen heller då förstår jag.
Jag förstår inte hur hans vittnesmål skulle vara mindre trovärdigt pga av påhittade saker om vad han säger. Och du har fortfarande inte sagt hur polisen fått tag på L*nnart. Du har bara angett att han är en missbrukare. Är han det i dag vet du det?

Är det samma logik i detta med vad polismannen såg som det du påstod om ett vittne som inget kunde se för det va bilar i vägen? Då anser jag att det inte kan tas särskilt allvarligt.

Titta på den här videon så ser du snart vad man kan se och inte vad det gäller rampen.
http://youtu.be/cjjvBK98c_g
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 18:26.
Citera
2013-04-28, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så du tittade inte på allt B*rgar sa helt enkelt och inte skissen heller då förstår jag.
Jag förstår inte hur hans vittnesmål skulle vara mindre trovärdigt pga av påhittade saker om vad han säger. Och du har fortfarande inte sagt hur polisen fått tag på L*nnart. Du har bara angett att han är en missbrukare. Är han det i dag vet du det?

Är det samma logik i detta med vad polismannen såg som det du påstod om ett vittne som inget kunde se för det va bilar i vägen? Då anser jag att det inte kan tas särskilt allvarligt.

Titta på den här videon så ser du snart vad man kan se och inte vad det gäller rampen.
Jag citerade vad BI sa här. Läser du inte svaren till dig?

Jag berättade var man kan hitta hur de fick tag på L*nnart här. Läser du inte svaren till dig?

Man kan se varken trappa eller ramp om det står en stor koreansk bil framför.
Citera
2013-04-28, 18:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag citerade vad BI sa här. Läser du inte svaren till dig?

Jag berättade var man kan hitta hur de fick tag på L*nnart här. Läser du inte svaren till dig?

Man kan se varken trappa eller ramp om det står en stor koreansk bil framför.

Du vet inte om rampen syntes så det säger inget. Och rampen har nog varit den som man är tvingad att köra över då för att frakta ut en kropp. Och då med skottkärra givetvis. Så visst såg han om det låg en ramp eller inte.,
Citat:
Z*hm såg en ramp som låg över utetrappan som leder till bostadshusets entré. Han utbrast att
den rampen inte låg där när han var på platsen tisdag 2010-07-27.

Nej, du säger läs FUP, men det ger inget svar om hur polisen fick tag i L*nnart, och du har påstått att han inte ringde in själv, så jag frågar igen vet du det eller inte,.

Vad det gäller polismannen så är det inget att orda om han är glasklar.

Citat:

Ja, eller den 5 cm höga stenen han satt på i minst två timmar mitt i natten.
Det blir ett eldprov helt klart. Kanske dom ska provsova också`?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 18:47.
Citera
2013-04-28, 18:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du vet inte om rampen syntes så det säger inget. Och rampen har nog varit den som man är tvingad att köra över då för att frakta ut en kropp. Och då med skottkärra givetvis. Så visst såg han om det låg en ramp eller inte.,

Nej, du säger läs FUP, men det ger inget svar om hur polisen fick tag i L*nnart, och du har påstått att han inte ringde in själv, så jag frågar igen vet du det eller inte,.

Vad det gäller polismannen så är det inget att orda om han är glasklar.
Här skrev jag att man kan inte se trappan från grindhålet om det står en bil framför, efter att ha konstaterat det med mina egna ögon.

Eftersom du inte orkar titta i FUP själv, så får jag väl berätta att det var L:s fru som ringde. Du skrev att L ringde, vad tyder det på. Så, min fråga kvarstår, vad tyder det på?

Jo, polismannen är glasklar. Advokat H*nsson kommer att få riktigt roligt med honom.
Citera
2013-04-28, 18:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Här skrev jag att man kan inte se trappan från grindhålet om det står en bil framför, efter att ha konstaterat det med mina egna ögon.

Eftersom du inte orkar titta i FUP själv, så får jag väl berätta att det var L:s fru som ringde. Du skrev att L ringde, vad tyder det på. Så, min fråga kvarstår, vad tyder det på?

Jo, polismannen är glasklar. Advokat H*nsson kommer att få riktigt roligt med honom.

Woaw frun ringde trots att L*nnart va ute och slangade bensin, och det va inte illa.
Hon ville göra det hela uppmärksammat då förstår jag om olagliga utflykter.
Kan du ange sidan det står att frun ringde in i FUP?
Citera
2013-04-28, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Woaw frun ringde trots att L*nnart va ute och slangade bensin, och det va inte illa.
Hon ville göra det hela uppmärksammat då förstår jag om olagliga utflykter.
Kan du ange sidan det står att frun ringde in i FUP?
Det står exakt att polisen ringde frun på sidan 390. Där återges fruns uppgifter. L:s uppgifter återges i slasken. Undrar varför fruns uppgifter finns i FUP och inte L:s? Borde inte förstahandsuppgifter återges i första hand?
Citera
2013-04-28, 18:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det står exakt att polisen ringde frun på sidan 390. Där återges fruns uppgifter. L:s uppgifter återges i slasken. Undrar varför fruns uppgifter finns i FUP och inte L:s? Borde inte förstahandsuppgifter återges i första hand?

Nu står det så här.
Datum
2010-08-08
Tid
09:22

Uppgifter från L*nnart J*nsson.
Uppgift
Undertecknad fick uppdraget att ringa till Margar*ta J*nsson med anledning om iakttagelser
gjorda på natten 2010-07-28.
Telefonsamtal 2010-08-07 kl 21:17.

Nej Ls uppgifter återges i FUP, så det är med. Och frun har ringt in dagen innan trots risken med att visa att L va ute i olagligheter. Det är då mycket viktigt anser jag. Och vittnesmålet är mycket detaljerat.
I alla fall så får nog kranen krypa fram framöver eller vad tror du?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 18:57.
Citera
2013-04-28, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu står det så här.

Uppgifter från L*nnart J*nsson.
Uppgift
Undertecknad fick uppdraget att ringa till Margar*ta J*nsson med anledning om iakttagelser
gjorda på natten 2010-07-28.
Telefonsamtal 2010-08-07 kl 21:17.

Nej Ls uppgifter återges i FUP, så det är med.
Men det är uppgifter återgivna av frun. Polisen pratade med frun. L:s vittnesmål finns i slasken.
Citera
2013-04-28, 18:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Titta på den här videon så ser du snart vad man kan se och inte vad det gäller rampen.
Ja, vad man kan se och inte se - och vad man kan höra och inte höra. Gnisslet som uppstår när man tar sig uppför rampen kan ingen missta sig på.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 47:
R provgick rampen upp och ned. Han sa att det ljud som lät när man går upp och ned för den känner han inte igen och ljudet skulle de ha hört om den använts. Det är mycket lyhört bland de tre husen längs vägen. De hör tex. hur M:s närmaste granne L harklar sig på morgonen. Pratar folk så hörs det mellan husen.
Förre ägaren till huset: PZ, har avhandlats tidigare i tråden och han säger att den breda rampen inte låg på plats den 27/7.
https://www.flashback.org/sp39008685

Betr. den större grushög som vi ser på filmen har Artmix tidigare tillfrågats i tråden och då svarat att den högen har legat där i flera år:
https://www.flashback.org/sp32727230
Citera
2013-04-28, 18:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men det är uppgifter återgivna av frun. Polisen pratade med frun. L:s vittnesmål finns i slasken.
2010-08-07 kl 21:35.
Kontakt med beredskapskommissarie T*rbjörn Åhgr*n.
Det bestämdes att undertecknad samt Insp Pet*r Gust*fsson skulle åka upp till Spekeröd och
låta L*nnart J*nsson påvisa platsen där han iakttog stadsjeepen på rastplatsen. L*nnart
hämtades i sitt hem 2010-08-08 kl 00:15.

Det har ingen betydelse om det återges utan finns det i slasken så tar man upp det till handlingarna igen och det har nog RÅ gjort va det gäller L.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in