2013-04-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Jag tror inte heller dom vet nåt, tyvärr. Det är väl bara att hoppas att fs hämtas och låses in innan han hinner ta död på dom också

Ngt annat är att Polisen inte prioriterar händelser med katter.
Det såg man ju bla med dom dödade katterna i Högsbo i Gbg.
Det krävdes ju som bekant ett intensivt tjatande på polisen för att Polisen skulle engagera sej.

Men till slut så lade man kraft på kattmorden
Citera
2013-04-21, 00:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du påstod att han var misstänkt. Då borde du kunna svara på frågan, är han officiellt misstänkt?

Ja det är han helt klart eftersom varenda media har skrivit om saken. Sen är det så att vi har regelverk som inväntar HDs beslut om resning, sen är det fritt fram. Men det glädjer mig att efter 3 år så har man fortfarande samma misstänkte och dom tror inte på han ett dugg., RÅ anser att han är såååå skyldig bara. Trots dina tappra försök i ämnet så är läget tvärtemot dina påståenden. Inget av relevans från sidan Fr*drik har gynnat det här fallet, och jag skulle nog tro att man har haft full bevakning i ämnet här eller rättare sagt jag vet det.

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ngt annat är att Polisen inte prioriterar händelser med katter.
Det såg man ju bla med dom dödade katterna i Högsbo i Gbg.
Det krävdes ju som bekant ett intensivt tjatande på polisen för att Polisen skulle engagera sej.

Men till slut så lade man kraft på kattmorden

F har väl inte bevistats i Högsbo?
I alla fall så ska man ju larma djurskydd*t i Karlstad det är ju uppenbart att dom är totalt omedvetna om hans tidigare ohälsosamma förhållande till katter och hundar. Vittnena i FUP är totalt oberoende av varandra och jag anser dom mycket trovärdiga.
Hans egen hund försvann också av någon märklig anledning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-21 kl. 00:48.
Citera
2013-04-21, 00:44
Medlem
Citat:
Men då så, det var falskt alarm. De har inte lämnat ut några djur till FS. Tack för det.

Jo då,dom två katterna finns hos samboparet.
Trassel och klös heter dom .
Och visst pris för id märkning är betald
Citera
2013-04-21, 00:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det är han helt klart eftersom varenda media har skrivit om saken. Sen är det så att vi har regelverk som inväntar HDs beslut om resning, sen är det fritt fram. Men det glädjer mig att efter 3 år så har man fortfarande samma misstänkte och dom tror inte på han ett dugg., RÅ anser att han är såååå skyldig bara. Trots dina tappra försök i ämnet så är läget tvärtemot dina påståenden. Inget av relevans från sidan Fr*drik har gynnat det här fallet, och jag skulle nog tro att man har haft full bevakning i ämnet här eller rättare sagt jag vet det.
Jaha, om han är officiellt misstänkt så är han delgiven misstanke. Bra att veta. Vet du vem som delgav honom misstanken? Göteborgspolisen? Sannerholm? RÅ? Någon annan? Äter djurplågeri upp mord, som du skrev?
Citera
2013-04-21, 00:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jaha, om han är officiellt misstänkt så är han delgiven misstanke. Bra att veta. Vet du vem som delgav honom misstanken? Göteborgspolisen? Sannerholm? RÅ? Någon annan?

Hela Sverige delgav han misstanke, så det är nog inget som undgått honom eller andra. Och jag anser att det är skönt att man alltid kan stå till svars för ett mord. Kiminalpolisen, Fd Kammaråklagre Kv*rnström, Chefsåklagare Sannerh*lm, Vice riksåklagare Sk*rp anser att det här fallet ska tas om det är också ganska känt., Det som inte du vet om är att RÅ är utsedd av regeringen på uppdrag att se till så felaktigheter inte sker. Stort inflytande med andra ord.

Mer frågor? Vad tror du livstid eller? Isoleringen på vilken anstalt? Kvinnomord och råna/stjäla från mordoffret står inte högt i kurs på anstalt. Men det blir bra då man har rätt man på rätt plats under lång tid framöver.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-21 kl. 00:55.
Citera
2013-04-21, 00:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hela Sverige delgav han misstanke, så det är nog inget som undgått honom eller andra. Och jag anser att det är skönt att man alltid kan stå till svars för ett mord. Fd Kammaråklagre Kv*rnström, Chefsåklagare Sannerh*lm, Vice riksåklagare Sk*rp anser att det här fallet ska tas om det är också ganska känt., Det som inte du vet om är att RÅ är utsedd av regeringen på uppdrag att se till så felaktigheter inte sker. Stort inflytande med andra ord.

Mer frågor?
Ja, för att bli officiellt misstänkt måste han bli delgiven misstanke av en myndighet, inte hela Sverige. Vilken myndighet? Och jag har mina tvivel om att hela Sverige misstänker honom, du pratar strunt. Äter djurplågeri upp mord?
Citera
2013-04-21, 00:55
Medlem
Citat:

F har väl inte bevistats i Högsbo?

Inte mej veteligen.
Ville bara visa att kattmord tydligen inte hade någon större prioritering hos polisen till en början.
Det var ju först när allmänheten slog sina kloka ihop och kopplade samman ett antal kattmord som det hände ngt.

Katter döda i Högsbo och en flipperspelsintresserad kvinna med viss koppling till Stenungsund,skjuten i ansiktet och rygg med egen hagelbössa av fd sambo.
Egentligen är det inte klokt vilka kopplingar man kan göra om man bara vill.

Docka har detta knappast med Marina att göra.
Citera
2013-04-21, 00:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, för att bli officiellt misstänkt måste han bli delgiven misstanke av en myndighet, inte hela Sverige. Vilken myndighet? Och jag har mina tvivel om att hela Sverige misstänker honom, du pratar strunt. ?

Vid eventuellt livstidsdom så är det väl full möjligt att Fr*drik blir springsjas åt någon betydligt större intern som avskyr den här typen av brott och dess efterföljder. Ska han lipa sig in på isoleringen då tro?
Sjukavdelningen kanske för sin va vad det nu Lumbago ? Sveriges mediakår delgav informationen om att riksåklagaren vill prova fallet igen i domstolen emot den fd sambon. Det kan inte bli mer offentligt i alla fall. Hur länge tror det dröjer innan HD tar upp fallet? Jag säger ett par månader minst i alla fall. Det är ju inte så att det inte framgår vem man misstänker.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-21 kl. 01:02.
Citera
2013-04-21, 01:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vid eventuellt livstidsdom så är det väl full möjligt att Fr*drik blir springsjas åt någon betydligt större intern som avskyr den här typen av brott och dess efterföljder. Ska han lipa sig in på isoleringen då tro?
Sjukavdelningen kanske för sin va vad det nu Lumbago ? Sveriges mediakår delgav informationen om att riksåklagaren vill prova fallet igen i domstolen emot den fd sambon. Det kan inte bli mer offentligt i alla fall. Hur länge tror det dröjer innan HD tar upp fallet? Jag säger ett par månader minst i alla fall.
Så FS är inte officiellt misstänkt. Du hittade bara på. Äter djurplågeri mord, eller var det också ett påhitt?
Citera
2013-04-21, 01:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Så FS är inte officiellt misstänkt. Du hittade bara på.

Han är offentligt misstänkt det räcker så bra och dina små ord om att allt ska ske officiellt är inte längre trovärdigt. Djurplågare och kvinnomördare som stjäl från mordoffret förtjänar inget annat än avsky.
Nej påhitten har du framfört i ämnet med diverse bilder från M*rinas privata album och med tanken att missakta henne och förtala henne. Alla som inte lyssnat på vad misstänkte sagt i ämnet här har varit intelligenta nog att förstå att det va en lögnhals förutom några få andra då som inte ska ses som de har varit insatta direkt i fallet. Man såg igenom misstänktes flyttande av fokus, och att han direkt skyllde på andra helt oskyldiga. Missaktningen har skett på personer som inte ens varit misstänkta vilket innebär att man fantiserat och missaktat personer fritt utan underlag,. Samtidigt har man missaktat M*rina för att nå sina egna uppfattningar som är långt i från sanningen. Det är vedervärdigt uselt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-21 kl. 01:36.
Citera
2013-04-21, 01:38
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Han är offentligt misstänkt

Till skillnad mot privat misstänkt?
Citera
2013-04-21, 01:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Och om det inte är några knopar betyder det att FS var påtänd vid tillfället...

Och om det är perfekt anpassade knopar till en presenning betyder det att FS planerat mordet i detalj...

O.s.v., o.s.v...

Fast det är det bevisligen och avhandlas dessutom på många sidor i bilaga 2.
Hans tillstånd som påtänd eller inte saknar relevans i sammanhanget knopar, men däremot kan hans kunskaper ge indikationer om att just han har kunskap om knoparna. Skönt att han inte är officiellt meddelad ännu så han omöjligen kan veta vad man har. Däremot vet han nog om vilka knopar han gjorde runt paketet. Bara offentligt meddelad, så man kan suga lite till på vad man har.
RÅ anser att en viss planering föreligger men det har inte med knoparna att göra utan de efterföljande åtgärderna.

Syra, Hasch, amfetamin, har ingen som helst relevans i saken mord. Även om det är en av dina hjärtefrågor om just diverse narkotika. Han ljög bara för M*rina om sitt rökande det har en viss betydelse för vilken uppfattning hon hade om honom. Och ljuger man om det så ljuger man väl om annat oavsett vad han är påverkad av. Får se om han har råd på insidan att köpa lite hasch eller om han får livnära sig som internernas dräng.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-21 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in