2013-02-22, 10:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Jag provar igen:

Hur (ö)känt, lokalt på orten eller i dess närområde, är FP som ett tillhåll för människor som är lite ljusskygga?

Gör detta att folk, som vet om vad det är för typ av tillhåll, undviker detta område?

Är detta, utifrån att svaret är JA på bägge frågorna, därför ett "bra" gömställe för en kropp, då den trots allt låg relativt synbar?

Vad säger folk om platsen generellt, folk som bor på orten alltså?
Citera
2013-02-22, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den misstänktes rätt till insyn under en brottsutredning, sid 4:

(egen fetstil)

Du fortsätter att hitta på trots att jag bad dig igår att sluta upp med det.

I slasken finns en sida med rubriken PM Info. avseende [FS] dator 201 0-1400-BG9883-1 och en sida med rubriken PM Datorteknisk undersökning av BG9883 p. 6, 11, 12. Det är allt. Alltså ingen webbhistorik. Jämför med Marinas dator, där en IT-forensiker kallades till TR för att redogöra för innehållet i webbhistoriken.

Du får förklara sambandet mellan Linköping och utlandet, annars nödgas jag dra slutsatsen att du saknar svar och hittade på. Att bara påstå att du inte kan hjälpa mig är ett billigt sätt att undvika att slippa svara på frågor.

Ett stort vitt paket på marken. Inse att det hade hittats, förr eller senare, senast vid avverkning. Han hade inget att vinna på att vinna tid och få bort resårbottnarna. Tvärtom, hade han gjort sig av med resårbottnarna hade han bundit sig själv till försvinnandet. Så, varför avleda mot Linköping och utlandet? Vem var det som lade ut spår till utlandet, närmare bestämt Holland?

Marinas fullständiga chattar finns inte med i slasken eller i den offentliga fuppen. Det är sidomaterial som finns hos polisen. Kan FS chattar också finnas där? Naturligtvis fanns det mer saker i Marinas dator än chatthistorik som var det som var relevant för åtalet. Teknikerna brukar kopiera hårddiskarna men bara ta med det som är relevant. Men de kastar inte resten fär det. Det blir sidomaterial.

Jag upprepar vad jag skrev tidigare. Enligt FB hade Marina nämnt en person i Lid/Linköping som skulle kunna hjälpa henne utomlands. Kan Marina berättat samma sak för FS som därför skrev smset om Lid/Linköping och även gömde undan passet? Förstår du nu?
Citera
2013-02-22, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du måste försöka komma ihåg vad jag hela tiden diskuterar. Jag har inte bytt ämne. Jag diskuterar ännu annonsen på BILEN (ej att förväxla med att en blocket annons skulle lagts ut som efterlysning på Marina). Tidsintervallen för publiceringen på annonsen till det nattliga samtalet till Laila är för kort om man ska räkna in följande;

1. FS ska upptäcka annonsen på blocket (för att ens ha möjlighet att tipsa om den)
2. FS ska logga in på "anstalt" hitta någon som är online, som han litar på
3. FS ska konversera lite med någon gällande annonsen och "tipsa" denne om hittelön.
4. Denne någon ska antingen vara en som skickar vidare informationen till "busringaren" eller så är denna "någon" busringaren.
5. Busringaren ska hitta annonsen för att kunna vara säker på att busringaren ringer på en existerande annons, så den inte redan är borttagen
6. Busringaren ska ha kommit på vad denne ska säga till den som svarar.
7. Bursingaren ska få svar i sin telefon. Bara samtalet tar ju 5 minuter, lägg där till att personerna (de var ju två) lät påverkade. Så idiotiskt dumma var dom att dom ringde från en mobil som kunde spåras.

Det kan vara som så att FS enbart skrev om Marina, hennes familj och hennes försvinnande på anstalten. Det kan han ha gjort när som helst efter att polisen lämat huset. Busringaren har ändå 4 timmar på sig att läsa om hittelönen på blocket. Marinas försvinnande kan ha varit helt ointressant för honom innan dess.

Det var väl bra att de ringde från en mobil som kunde spåras? Det visar att de inte var något allvarligt menat och defenitivt inte att de ville röja sin identitet efter ett mord. Det var ingenting annat än ett ovanligt dumt pojkstreck.
Citera
2013-02-22, 10:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kan vara som så att FS enbart skrev om Marina, hennes familj och hennes försvinnande på anstalten. Det kan han ha gjort när som helst efter att polisen lämat huset. Busringaren har ändå 4 timmar på sig att läsa om hittelönen på blocket. Marinas försvinnande kan ha varit helt ointressant för honom innan dess.

Det var väl bra att de ringde från en mobil som kunde spåras? Det visar att de inte var något allvarligt menat och defenitivt inte att de ville röja sin identitet efter ett mord. Det var ingenting annat än ett ovanligt dumt pojkstreck.

Jag tror du och jag har lite olika definitioner på "pojkstreck". Ett "pojkstreck" för mig är inte att ringa och utpressa en familj som lever i kris, och säga att dom dels vill ha 50 lax samt säga att man rövknullat deras dotter.

Så om man tabbar sig när man begår ett brott (ja det är olagligt att utpressa folk) tex pga att man är påverkad av någon substans av icke nämnd art, så är det ett bevis på att man inte menar något allvarligt?
Om en människa på fyllan slår ihjäl en annan människa, ringer själv till polisen och anger sig själv, så är det ett teckan på att det inte är allvarligt menat?

Hur tänker du?
Citera
2013-02-22, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Marinas fullständiga chattar finns inte med i slasken eller i den offentliga fuppen. Det är sidomaterial som finns hos polisen. Kan FS chattar också finnas där? Naturligtvis fanns det mer saker i Marinas dator än chatthistorik som var det som var relevant för åtalet. Teknikerna brukar kopiera hårddiskarna men bara ta med det som är relevant. Men de kastar inte resten fär det. Det blir sidomaterial.
Så du vidhåller påhittet. Jag hoppas du inser hur hopplöst det är diskutera med någon som kommer med påhitt efter påhitt som om det vore fakta, men utan belägg.
Citat:
Jag upprepar vad jag skrev tidigare. Enligt FB hade Marina nämnt en person i Lid/Linköping som skulle kunna hjälpa henne utomlands. Kan Marina berättat samma sak för FS som därför skrev smset om Lid/Linköping och även gömde undan passet? Förstår du nu?
Varför i hela friden skulle Marina diskutera sin Lidköpingskontakt med FS? Och varför skulle han peka ut en existerande person som polisen kanske kan spåra och få fastslaget att det är ett villospår?

Tack för att du bekräftade att utlandsspåret lades ut av FB, inte FS.
Citera
2013-02-22, 11:05
Bannlyst
Citat:
Jag tror du och jag har lite olika definitioner på "pojkstreck". Ett "pojkstreck" för mig är inte att ringa och utpressa en familj som lever i kris, och säga att dom dels vill ha 50 lax samt säga att man rövknullat deras dotter.

Så om man tabbar sig när man begår ett brott (ja det är olagligt att utpressa folk) tex pga att man är påverkad av någon substans av icke nämnd art, så är det ett bevis på att man inte menar något allvarligt?
Om en människa på fyllan slår ihjäl en annan människa, ringer själv till polisen och anger sig själv, så är det ett teckan på att det inte är allvarligt menat?

Hur tänker du?

Jag ser det som ett ovanligt dumt pojkstreck. Du höll med igår om att de inte skulle lägga ner så mycket jobb på att gömma kroppen och sedan röja sin identitet och berätta om dådet i ett samtal. Nu är denna kille hörd, förmodligen båda två. Denna busringning hamnade i slasken där den hör hemma.

FS har förmodligen läst förhöret. Du kanske kan pma honom och fråga vad de hade för förklaring? Han kanske berättade ingående för polisen hur de fick reda på uppgifterna om Marina? Eller du kanske inte vill ställa några besvärande frågor till FS?
Citera
2013-02-22, 11:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag ser det som ett ovanligt dumt pojkstreck. Du höll med igår om att de inte skulle lägga ner så mycket jobb på att gömma kroppen och sedan röja sin identitet och berätta om dådet i ett samtal. Nu är denna kille hörd, förmodligen båda två. Denna busringning hamnade i slasken där den hör hemma.

FS har förmodligen läst förhöret. Du kanske kan pma honom och fråga vad de hade för förklaring? Han kanske berättade ingående för polisen hur de fick reda på uppgifterna om Marina? Eller du kanske inte vill ställa några besvärande frågor till FS?

Det ska jag prova, men jag vette sjutton om han svarar. OM han svarar och jag FÅR lägga ut svaret, är det relevant då vad han svarar? Jag ser det nämligen som helt meningslöst att fråga om svaret ändå inte godtas eller att du skriver att han ljuger.

Jag ser det som ett brott, det dom gjorde. Det borde du också göra, då det är precis vad det är. Jag höll inte med Mariooo om att jag inte trodde att de låg bakom. Jag höll med om att det vore korkat att lämna ut sina personuppgifter. Det gjorde dom inte heller. Adressen fanns inte och namnet var påhittat.

OM dom skulle vara påtända på amfetamin, så har dom i rusets skede högre tankar om sig själva än vad som är hälsosamt. Tex tror dom inte att den som svarar går till polisen och får samtalet spårat. Jag skulle vilja poängtera än en gång att samtalets längd KAN vara längre pga div hot till Laila i telefonen. Hot om att dom ska döda Marina, hennes systrar eller något OM Laila polisanmäler detta samtal.

Inte omöjligt alls att dessa gossar, som gör små "pojkstreck" skulle kunna sträcka sig så långt. Håller du med? Dom har ju trots allt sagt att dom rövknullat Marina och dumpat henne i skogen. Kanske nämndes en presenning i samtalet också? Kanske var det därför Laila sa att hon trodde att Marina blivit dumpad i skogen inlindad i en presenning?
Citera
2013-02-22, 11:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Mariooo

Pojken i den här tråden https://www.flashback.org/t1932489 greps med vapnet i handen. Han ringde själv 112.
Är det ett tecken på att han inte menade något allvarligt med att skjuta sin flickvän i huvudet? Han ringde nämligen från sin mobiltelefon.
Jag VET att det var meningen. Hur jag vet det tänker jag inte gå in på. Ser fram emot din förklaring om hur även detta var ett "pojkstreck" med olycklig utgång.
Citera
2013-02-22, 11:39
Bannlyst
Citat:
Det ska jag prova, men jag vette sjutton om han svarar. OM han svarar och jag FÅR lägga ut svaret, är det relevant då vad han svarar? Jag ser det nämligen som helt meningslöst att fråga om svaret ändå inte godtas eller att du skriver att han ljuger.

Jag ser det som ett brott, det dom gjorde. Det borde du också göra, då det är precis vad det är. Jag höll inte med Mariooo om att jag inte trodde att de låg bakom. Jag höll med om att det vore korkat att lämna ut sina personuppgifter. Det gjorde dom inte heller. Adressen fanns inte och namnet var påhittat.

OM dom skulle vara påtända på amfetamin, så har dom i rusets skede högre tankar om sig själva än vad som är hälsosamt. Tex tror dom inte att den som svarar går till polisen och får samtalet spårat. Jag skulle vilja poängtera än en gång att samtalets längd KAN vara längre pga div hot till Laila i telefonen. Hot om att dom ska döda Marina, hennes systrar eller något OM Laila polisanmäler detta samtal.

Inte omöjligt alls att dessa gossar, som gör små "pojkstreck" skulle kunna sträcka sig så långt. Håller du med? Dom har ju trots allt sagt att dom rövknullat Marina och dumpat henne i skogen. Kanske nämndes en presenning i samtalet också? Kanske var det därför Laila sa att hon trodde att Marina blivit dumpad i skogen inlindad i en presenning?

Jag skrev aldrig att du skulle lägga ut hans eventuella svar här. Jag bryr mig inte om hans svar alls. Det var ett förslag till dig för att du kanske skulle få ett svar som får dig att sluta älta detta i tråden.
Citera
2013-02-22, 11:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att du skulle lägga ut hans eventuella svar här. Jag bryr mig inte om hans svar alls. Det var ett förslag till dig för att du kanske skulle få ett svar som får dig att sluta älta detta i tråden.

Och det andra ville du inte heller svara på?

Jag vet att du inte bryr dig om hans svar. Du vill inte veta om du har fel. Du "jobbar" enkelspårigt. Det finns fler som är övertygade om FS skuld. Men de flesta andra kan bemöta iaf mig med fakta och förklaringar på hur dom tänker.

Varför vill du mörka Linköpingsresonemanget? Inser du inte att det kan ligga mer bakom i samtalet som varade i fem minuter med som återges väldigt kort? Förstår du att det KAN ha förekommit fler uppgifter som inte vi vet om? Det kan både gälla Lailas ev nämnande av Marina eller att Laila har blivit hotad.

Men du kan inte argumentera. Du slår bara ifrån dig när det blir för mycket för dig att ta in och sålla bland.
Synd. Annars hade man kunnat ha en seriös debatt med dig.

Jag kommer alltså INTE fråga Artmix om förhör med den omkomna eller dennes vän då hans svar ändå inte kommer tas i akt i tråden. Det är bara att slösa bort tid.
Citera
2013-02-22, 11:53
Bannlyst
Citat:
Och det andra ville du inte heller svara på?

Jag vet att du inte bryr dig om hans svar. Du vill inte veta om du har fel. Du "jobbar" enkelspårigt. Det finns fler som är övertygade om FS skuld. Men de flesta andra kan bemöta iaf mig med fakta och förklaringar på hur dom tänker.

Varför vill du mörka Linköpingsresonemanget? Inser du inte att det kan ligga mer bakom i samtalet som varade i fem minuter med som återges väldigt kort? Förstår du att det KAN ha förekommit fler uppgifter som inte vi vet om? Det kan både gälla Lailas ev nämnande av Marina eller att Laila har blivit hotad.

Men du kan inte argumentera. Du slår bara ifrån dig när det blir för mycket för dig att ta in och sålla bland.
Synd. Annars hade man kunnat ha en seriös debatt med dig.

Jag kommer alltså INTE fråga Artmix om förhör med den omkomna eller dennes vän då hans svar ändå inte kommer tas i akt i tråden. Det är bara att slösa bort tid.

Du gör som du vill. Det var bara ett tips. Om jag för en sekund hade trott att det gick att lita på FS så hade jag pmat honom själv. Men av naturliga skäl gör jag det inte det liksom många andra.

Jag ser ingen vits med att diskutera samtalet och eventuella hot. Vad jag vet blev de aldrig anmälda för något brott. Men om du kan luska fram något som visar motsatsen kan vi ta upp den diskussionen.
Citera
2013-02-22, 13:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nöden har ibland ingen lag, men själv hade jag föredragit en bil på närmare håll. – Hur var det nu med den närmaste grannen? Låg denne i vanlig ordning utslagen i sitt lilla hus och det s.a.s. var fritt fram att låna hans bil ett tag? – En sak är i alla fall säker: MJ:s bil hade för gott lämnat Övre Röra vid middagstid - men hennes mobil tycks ha dröjt sig kvar.
Du har argumenterat starkt för att billånet måste ha skett i Alingsås tidigare, men nu hos närmaste granne. Vore inte det ovanligt dumt att stjäla en bil på en plats där man garanterat blir igenkänd?

Grannen åkte hem till Storgöteborg på em 28:e. Källa: Grannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in