Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag ser det som ett ovanligt dumt pojkstreck. Du höll med igår om att de inte skulle lägga ner så mycket jobb på att gömma kroppen och sedan röja sin identitet och berätta om dådet i ett samtal. Nu är denna kille hörd, förmodligen båda två. Denna busringning hamnade i slasken där den hör hemma.
FS har förmodligen läst förhöret. Du kanske kan pma honom och fråga vad de hade för förklaring? Han kanske berättade ingående för polisen hur de fick reda på uppgifterna om Marina? Eller du kanske inte vill ställa några besvärande frågor till FS?
Det ska jag prova, men jag vette sjutton om han svarar. OM han svarar och jag FÅR lägga ut svaret, är det relevant då vad han svarar? Jag ser det nämligen som helt meningslöst att fråga om svaret ändå inte godtas eller att du skriver att han ljuger.
Jag ser det som ett brott, det dom gjorde. Det borde du också göra, då det är precis vad det är. Jag höll inte med Mariooo om att jag inte trodde att de låg bakom. Jag höll med om att det vore korkat att lämna ut sina personuppgifter. Det gjorde dom inte heller. Adressen fanns inte och namnet var påhittat.
OM dom skulle vara påtända på amfetamin, så har dom i rusets skede högre tankar om sig själva än vad som är hälsosamt. Tex tror dom inte att den som svarar går till polisen och får samtalet spårat. Jag skulle vilja poängtera än en gång att samtalets längd KAN vara längre pga div hot till Laila i telefonen. Hot om att dom ska döda Marina, hennes systrar eller något OM Laila polisanmäler detta samtal.
Inte omöjligt alls att dessa gossar, som gör små "pojkstreck" skulle kunna sträcka sig så långt. Håller du med? Dom har ju trots allt sagt att dom rövknullat Marina och dumpat henne i skogen. Kanske nämndes en presenning i samtalet också? Kanske var det därför Laila sa att hon trodde att Marina blivit dumpad i skogen inlindad i en presenning?