2013-04-09, 17:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han åkte knappast till en rastplats med ett lik i bagaget.

Hur kan du veta det? Är väl isf inte första gången någon har gjort något irrationellt.
Citera
2013-04-09, 17:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, och du lyssnar på FS. Tror du honom när han påstår att presenningarna var gröna?

Fast det vet man säkerligen vilken färg presenningarna har haft utan att tillfråga misstänkte.
Klart det är den saknade presenningen som är den som använts vid dumpningen av Marina.
Det finns ju otaliga människor som kan gå ed på vilken färg eller om det är just den försvunna presenningen. Detaljer bara i en lång resningsansökan på 24 sidor.
Det mest graverande är ju skottet i huvudet och allt blod som domstolen vägrat ta till sig. Rätts haveri på högsta nivå. Måste vara pinsamt för domstolsväsendet att så fatalt missbedöma en klassisk blodpöl av ett huvudskott.

Lång jäkla presenning dessutom över 5 meter. Självklart är det av värde eftersom denna fanns i huset.,
I FUP ser man andra stor vita plastskynken som visasd på bild.

Man ser även sängen som är bäddad med ett blått och vitt påslakan. Det som Borgar menar hade ett överkast på sig den 2 augusti. Så vem det är som ändrar i bädden råder inga tvivel om direkt. Man behöver inte övervakningskamera för att fastställa vem som mördat Marina. Det vet alla nu och till och med RÅ som då går direkt på Kvarnströms linje,. En hånad åklagare som hela tiden haft rätt.

Kvarnström du va fantastisk i din hypotes trots avsaknaden av en kropp. Alla rätt hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet man vilken dator hon chattade ifrån? Bärbar eller fast?

Nej men man har nya bevis i en fördjupad analys av dator, bil, mobil. Ligger i en bilaga till ansökan.
Spännande och säkert har man då en hel del nytt om mobiler, datorer och bilen (jeepen).
Med andra ord kan man inte sätta större värde på äldre uppgifter om dessa ting då det finns nyare uppgifter i sakfrågan som tex dator.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-09 kl. 17:18.
Citera
2013-04-09, 17:17
Bannlyst
Citat:
Det har jag förklarat ett antal gånger.

Eftersom FS ljuger för sin flickvän så ljuger han även för dig. Det förstår du säkert.
Citera
2013-04-09, 17:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast det vet man säkerligen vilken färg presenningarna har haft utan att tillfråga misstänkte.
Klart det är den saknade presenningen som är den som använts vid dumpningen av Marina.
Det finns ju otaliga människor som kan gå ed på vilken färg eller om det är just den försvunna presenningen. Detaljer bara i en lång resningsansökan på 24 sidor.
Det mest graverande är ju skottet i huvudet och allt blod som domstolen vägrat ta till sig. Rätts haveri på högsta nivå. Måste vara pinsamt för domstolsväsendet att så fatalt missbedöma en klassisk blodpöl av ett huvudskott.

Lång jäkla presenning dessutom över 5 meter. Självklart är det av värde eftersom denna fanns i huset.,
I FUP ser man andra stor vita plastskynken som visasd på bild.

Man ser även sängen som är bäddad med ett blått och vitt påslakan. Det som Borgar menar hade ett överkast på sig den 2 augusti. Så vem det är som ändrar i bädden råder inga tvivel om direkt. Man behöver inte övervakningskamera för att fastställa vem som mördat Marina. Det vet alla nu och till och med RÅ som då går direkt på Kvarnströms linje,. En hånad åklagare som hela tiden haft rätt.

Kvarnström du va fantastisk i din hypotes trots avsaknaden av en kropp. Alla rätt hittills.

Nej men man har nya bevis i en fördjupad analys av dator, bil, mobil. Ligger i en bilaga till ansökan.
Spännande och säkert har man då en hel del nytt om mobiler, datorer och bilen (jeepen).
Med andra ord kan man inte sätta större värde på äldre uppgifter om dessa ting då det finns nyare uppgifter i sakfrågan som tex dator.
Jag tror att du har missat en fråga. Tror du att någon har bytt ut en tavla mot ett fönster, och hängt om sovrumsdörren mellan polismannens besök och BU?
Citera
2013-04-09, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Eftersom FS ljuger för sin flickvän så ljuger han även för dig. Det förstår du säkert.
Varför skulle han ljuga för mig? Tror du att han vinner rättsprocessen på det?
Citera
2013-04-09, 17:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror att du har missat en fråga. Tror du att någon har bytt ut en tavla mot ett fönster, och hängt om sovrumsdörren mellan polismannens besök och BU?

Förstår inte vad du vill säga jag läser resningsansökan och dess innehåll. Tyvärr står det inget om tavlor i den utan rena upplysningar från en polisman. Jag är inte riktigt inne på vad du menar här?

Citat:

Han ljuger för alla till och med sig själv., Uppenbart att han använder människor i sitt eget syfte,.
Syns tidigt i ämnet då han själv deltar och varför han deltar. För att förringa sin egen medverkan och peka ut andra. Skjuta fokus på stackars FB, och det har man köpt. Pinsamt.

Citat:
Uppgiften om att presenningen som täckte verandamöblerna är vit kommer från förra FU, står det i resningsansökan. Uppgiften kommer inte från förra FU. Det är ett uppenbart fel i resningsansökan.

Så ska det inte tolkas då det inte står så alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-09 kl. 17:28.
Citera
2013-04-09, 17:31
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Varför har han ljugit sej fram hela livet? Han har ljugit för alla som kommit i hans väg och du tror, att han är ärlig mot dej, vad får dej att tro det?

Du vet också att han är mästare på att manipulera, du är ännu en i raden

Hur tänker du??????
Citera
2013-04-09, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Varför har han ljugit sej fram hela livet? Han har ljugit för alla som kommit i hans väg och du tror, att han är ärlig mot dej, vad får dej att tro det?

Du vet också att han är mästare på att manipulera, du är ännu en i raden

Hur tänker du??????
Och du klagar på mina motfrågor.

FS ljuger för att tjäna något på det, eller hur? Vad skulle han tjäna på att ljuga för mig? Vinna i HD?
Citera
2013-04-09, 17:45
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, men för personer som har filofax så är den lika viktigt som mobilen och följer därmed alltid med personen. Troligtvis finns den saknade filofaxen i Marinas handväska.
Där håller jag med dig, filofaxen finns troligtvis där Marinas handväska är, problemet är dock att den inte följde med Marina i paketet till vändplatsen så med personen i fråga följde den inte kan vi konstatera....
Citera
2013-04-09, 17:48
Medlem
073RLAZDs avatar
Citat:
Men om hon inte sov, vad gjorde hon då som motiverade att inte ta av smycket samtidigt med kläderna.

Intressant att du gjorde jämförelsen med Sandra. GM dömdes inte för mord, eller ens uppsåt. Varför kallar du det avrättning?
Men, hon kan ju ha legat i sängen och kollat lite på TV som hon brukade göra innan hon somnade.
Nej, sitt favoritsmycke brukar man inte ta av och detta såg inte ens vasst ut, hur vet du att hon hittades med detta smycke?
Det framkommer att man hittat örhängen också,
På vilket sätt påverkar detta motiv och händelseförlopp?
Du tänker fel.
Tror du att hon inte alls sov utan behöll smyckena för att vara fin inför den alternativa GM som hon hade sex med och som sedan sköt henne?
Det är helt omöjligt att veta om inte någon trovärdig person kan vittna om hur hon brukade eller inte brukade sova med smycken.
Du tjafsar om detaljer som är pyttesmå i sammanhanget.

OT:
Varför jag jämförde m S?
Uppenbart!
Två unga kvinnor.
Skjutna i huvudet.
Ihjälskjutna i sina sängar,
möjligtvis sovande av en man hon har/haft förhållande med.

Senast redigerad av 073RLAZD 2013-04-09 kl. 18:04.
Citera
2013-04-09, 17:49
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det gynnar honom i rättsprocessen att det finns de som ifrågasätter åklagarens bevisning. Är det dessutom så att han faktiskt är skyldig så kan han förstås tjäna på att ljuga för dig.
Citera
2013-04-09, 17:50
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det som är märkligt är att det står i ansökan att de är kontrollerade efter fyndet. Om inte han är det, hur många till är inte det då?

Jag vill inte gå in på varför jag tycker han borde höras. Nej jag tror inte att han är skyldig.
Folks förehavande kan efterforskas utan att man tar direktkontakt med den berörda med dagens teknik och vad tycker du är problemet med att din FB-vän inte ha hörts om hen inte är inblandad i fallet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in