2013-03-19, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Vi kan nog mest största säkerhet anta att ingång är i bakhuvudet och ut genom fram, utan att se rättsläk. utlåtande.

Fredriks sida närmast dörren, vanan gör att även om Fredrik inte sov kvar i sovrummet så låg hon vänd från dörren.

Har Fredrik yppat något om en saknad kudde i förhör?
Vad har skottets riktning med FS att göra?

Nej, det har han inte gjort. Du får gärna läsa FUP, länk i trådstarten.
Citera
2013-03-19, 23:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Misstänker du att han kollade till vad som senare skulle bli fyndplatsen?
Att kättingen var borta, kanske redan nu högg ner några granar o förberedde
en plats för MJ?
Grusvägen börjar iofs redan efter p-platsen/vändplatsen vid anvik.
Det är inte uteslutet, men han kan också - vid ett senare stadium - ha haft denna grusväg i minnet varför det sedan gick som på räls att dels tota ihop en sovplats, och dels köra vägen till fyndplatsen. - En rekognoscering tror jag under alla förhållanden har ägt rum.
Citat:
Du var väl lite inne på det förut med en tredje bil och att hon ev mördades långt senare.
MJ kan ha skjutits precis efter att ha lagt sig, runt 01.00, och fram till att någon tog ut pengar i bankomaten i Stora Höga, dvs 10.55 minus en kvarts körtid + en halvtimmes cykeltid = senast kl. 10.00, eller i vart fall innan hon hann vakna och stiga upp ur sin säng. Men detta är bara i teorin eftersom man också måste beakta att ett plastpaket transporterats i någon av bilarna - eller i ett tredje fordon. Man måste också beakta att en bildmapp accessades 08.03, så den senaste tid MJ kan ha skjutits bör ligga runt 06.00. - Det enklaste för en gm hade varit att köra ut liket i MJ:s bil, men detta hade samtidigt medfört avsevärda risker. Det hittades heller inga som helst spår i MJ:s bil, varken från repfibrer eller annat. Även körsträckan i förhållande till förbrukad diesel vittnar om att ett tredje fordon använts. Om så är fallet kan gm i MJ:s bil ha kört för att hämta detta tredje fordon, växlat fordon, och på tillbakavägen ha passerat bankomaten i Stora Höga för att ta ut pengar; därefter kört till Övre Röra för div. städningsbestyr samt så småningom (då grannarna åkt i väg) lastat in det temporärt lagrade liket för transport till sin slutdestination i Svartedalen.

Vid 13-tiden den 28/7 finns c:a 1 h 20 min oredovisad tid; då kan liket ha körts ut. Här finns också hållpunkter för sms:en till syster C samt för fordonsfrågan som kan ha gjorts precis vid in- eller utfarten till fyndplatsen. Under den senare delen av em kan detta tredje fordon ha återställts och MJ:s bil slutparkerats. - Enligt grannarna fanns inga bilar hemma vid 18-tiden, och mellan 18:30 – 20:40 har vi mer än 2 h oredovisad tid.
Citera
2013-03-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har skottets riktning med FS att göra?

Nej, det har han inte gjort. Du får gärna läsa FUP, länk i trådstarten.

Förstår inte riktigt vad du menar med FS och skottriktning tog du illa vid dig? Men det är ju så du gillar att svara, kort snabbt ogenomtänkt, allt för att jaga inlägg och oreda här i tråden.

Jag förklarade sakligt hur skottets in/ut-gång och därmed inkluderar hur dom brukade ligga.

Nästa gång du väljer att "svara" på ett inlägg av mig, se till att det är seriöst, annars för jag enbart samtal med de skribenter som faktiskt är här för att prata seriöst.

FUP? Trodde den var gärningsmannastyrd, den skulle väl bara förstöra teorier?
Eller skall jag välja ut enkom sakliga sidor?

Tack, ingen kudde borta, då är förklaringen närmast att jackan användes som skydd.
Senast redigerad av Perception 2013-03-19 kl. 23:10.
Citera
2013-03-19, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar med FS och skottriktning tog du illa vid dig? Men det är ju så du gillar att svara, kort snabbt ogenomtänkt, allt för att jaga inlägg och oreda här i tråden.

Jag förklarade sakligt hur skottets in/ut-gång och därmed inkluderar hur dom brukade ligga.

Nästa gång du väljer att "svara" på ett inlägg av mig, se till att det är seriöst, annars för jag enbart samtal med de skribenter som faktiskt är här för att prata seriöst.

FUP? Trodde den var gärningsmannastyrd, den skulle väl bara förstöra teorier?
Eller skall jag välja ut enkom sakliga sidor?

Tack, ingen kudde borta, då är förklaringen närmast att jackan användes som skydd.
Ursäkta, jag trodde du menade FS. Vilken Fredrik pratade du om?
Citat:
Vi kan nog mest största säkerhet anta att ingång är i bakhuvudet och ut genom fram, utan att se rättsläk. utlåtande.

Fredriks sida närmast dörren, vanan gör att även om Fredrik inte sov kvar i sovrummet så låg hon vänd från dörren.

Har Fredrik yppat något om en saknad kudde i förhör?
Citera
2013-03-19, 23:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Eller bad hon honom att komma hem?
Nej, det finns ingenting som talar för det - annat än FS:s utsaga. Och han säger dessutom att han och MJ suttit och gråtit tillsammans och att han därefter ska ha stått och slagit på en sandsäck för att han varit så ledsen på sig själv. - Detta klingar falskt i mina öron, i synnerhet som sandsäcken följde på den "avklarnande" bilturen in på grusvägen som ledde till fyndplatsen.
Citera
2013-03-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursäkta, jag trodde du menade FS. Vilken Fredrik pratade du om?

När jag skriver att jag inte förstår, varför underlättar du då inte genom att förklara bättre vad du menar?

Ifrågasätter du varför jag ställer en fråga om Fredrik och kudden i samma inlägg som jag skriver in/ut-gång?
Citera
2013-03-19, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det finns ingenting som talar för det - annat än FS:s utsaga. Och han säger dessutom att han och MJ suttit och gråtit tillsammans och att han därefter ska ha stått och slagit på en sandsäck för att han varit så ledsen på sig själv. - Detta klingar falskt i mina öron, i synnerhet som sandsäcken följde på den "avklarnande" bilturen in på grusvägen som ledde till fyndplatsen.
Det finns heller inget som talar emot FS utsaga. Fråga, åkte FS till FP vid det tillfället? I så fall i vilken bil?
Citera
2013-03-19, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
När jag skriver att jag inte förstår, varför underlättar du då inte genom att förklara bättre vad du menar?

Ifrågasätter du varför jag ställer en fråga om Fredrik och kudden i samma inlägg som jag skriver in/ut-gång?
Därför att mitt inlägg saknar betydelse om det är någon annan än FS du menar med Fredrik. Nej, jag ifrågasätter inte, jag vill bara veta vilken Fredrik du menar.
Citera
2013-03-19, 23:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det finns heller inget som talar emot FS utsaga.
Nej, inte om du med det menar att MJ numera inte har någon talan, men i övrigt finns det en hel del.
Citat:
Fråga, åkte FS till FP vid det tillfället? I så fall i vilken bil?
Vid det tillfället bör han ha åkt i Lupon eftersom man nyss kommit hem från Tjörn. - Och åkte han så långt som till fyndplatsen (där han med största sannolikhet varit tidigare) så kan det ha varit då som skadan på avgasröret uppstod.
Citera
2013-03-19, 23:24
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Det här är comedy gold:
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
@Artmix: Antar att du är intresserad av att mj hittas?.

Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Självklart.

Aftonbladet ringer, kanske lät det så här:
"Hej hej, vill bara meddela att man hittat en kropp med tillhörande madrasser, har du nån kommentar till detta?"
FS: "Klick"..

Edit: lägger till länken
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680276.ab
En oskyldig person skulle bli glad.En slutsats blir att det hade varit mer positivt för FS om kroppen aldrig skulle hittas.
Citat:
Utan att spekulera för mycket om samtalet så tror jag kort o gott man kan säga detta:
Om oskyldig = bra nyheter
Om skyldig = dåliga nyheter

Om det är bra nyheter så borde man väl bli pratglad, uppåt, intresserad osv?
Om det är dåliga nyheter så borde man väl bli arg, sur, upprörd o ev lägga på luren kanske?
Vi kan fastslå en gång för alla att det inte var bra nyheter för FS.Det lutar kraftigt åt skyldig alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det beror givetvis helt på hur nyheterna framställs.
Om de framställs i en anklagande ton skulle troligen även du bli negativt inställd och eventuellt kunna slänga på luren.
Om FS vore oskyldig skulle det vara positivt när kroppen hittades.Spår av alt GM kunde ha hittats i fyndet.Men FS kan ha haft sina aningar som innebar helt andra spår som kunde(har) hittats.Spår av FS .
Tonfallet och om FS gillade murveln ifråga hade säkert ingen betydelse.
Just den här händelsen med lurpåslängningen visar tydligt för folk med lite människokännedom vem som känner sig skyldig.Dåliga bortförklaringar kan inte ändra på det.
Citera
2013-03-19, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, inte om du med det menar att MJ numera inte har någon talan, men i övrigt finns det en hel del.Vid det tillfället bör han ha åkt i Lupon eftersom man nyss kommit hem från Tjörn. - Och åkte han så långt som till fyndplatsen (där han med största sannolikhet varit tidigare) så kan det ha varit då som skadan på avgasröret uppstod.
Då kan jag berätta att han hade skadat mer än avgasröret. Bilen hade fått bärgas från platsen. Vägen är inte framkomlig för en bil med 11 cm markfrigång, det har jag sett med egna ögon.
Senast redigerad av Quarrel 2013-03-19 kl. 23:28.
Citera
2013-03-19, 23:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Då kan jag berätta att han hade skadat mer än avgasröret. Bilen hade fått bärgas från platsen. Vägen är inte framkomlig för en bil med 11 cm markfrigång, det har jag sett med egna ögon.
Har du också varit på FP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in