2010-08-07, 00:05
Medlem
kitschis avatar
Lite mer fakta om den misstänkte gärningsmannen tycker jag vore mer relevant, det har varit mycket tunnt på den fronten. Ingen som känner/känner till honom, hur han är etc?
Citera
2010-08-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag tycker det är tragiskt att så många här ängar sig åt att svartmåla brottsoffret och hennes evntuella brister. Verkar nästan som om en del vill få det till att hon själv bidragit till det som hon blivit utsatt för. Det där målet i tingsrätten som så många ältar runt t.ex, hon blev väl friad? Varför ska hon då dömas här av personer som inte vet ett dugg?

Tror inte hon blev friad, utan att hon erkände de faktiska omständigheterna, men inte blev dömd. men bortsett från det, så handlar det här på fb inte om att svartmåla utan om att man vill få fram fakta. Och i det här fallet är det frågan om en ganska ovanligt fall (att binda en 5-6-åring med tejp i 15 minuter, en evighet för ett barn) som offret OCH den misstänkte gm båda varit åtalade för. Det ÄR en ovanlig situation och det vore konstigt om den inte diskuterades.
Citera
2010-08-07, 00:07
Medlem
Minnesingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Tror inte hon blev friad, utan att hon erkände de faktiska omständigheterna, men inte blev dömd. men bortsett från det, så handlar det här på fb inte om att svartmåla utan om att man vill få fram fakta. Och i det här fallet är det frågan om en ganska ovanligt fall (att binda en 5-6-åring med tejp i 15 minuter, en evighet för ett barn) som offret OCH den misstänkte gm båda varit åtalade för. Det ÄR en ovanlig situation och det vore konstigt om den inte diskuterades.

Lägg där till att det hela även fotograferats av henne.
Citera
2010-08-07, 00:08
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnesinger
Ja, men det framgår ju med all klarhet vad hon gjort i den friande domen.
Inget brottsligt tydligen eftersom domen är just friande. Eller ifrågasätter du rättssystemet?
Citera
2010-08-07, 00:09
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Jag tycker det är tragiskt att så många här ängar sig åt att svartmåla brottsoffret och hennes evntuella brister. Verkar nästan som om en del vill få det till att hon själv bidragit till det som hon blivit utsatt för. Det där målet i tingsrätten som så många ältar runt t.ex, hon blev väl friad? Varför ska hon då dömas här av personer som inte vet ett dugg?

Så Mats Alm är också helt oskyldig för att han friades? Att frias innebär inte att man är oskyldig. Så då har du lärt dig något nytt.
Citera
2010-08-07, 00:14
Medlem
Minnesingers avatar
Citat:
Inget brottsligt tydligen eftersom domen är just friande. Eller ifrågasätter du rättssystemet?

Ett solklart fall av olaga frihetsberövande och det är brottsligt.

Du kan vända och vrida på det hur du vill men fakta är att hon plastade in och tejpade fast en 5åring på en stol och roade sig med att fotografera det.
Citera
2010-08-07, 00:15
Medlem
Citat:

Vet att du inte riktade fråga till mig, men jag kan i alla fall svara för mig själv, att jag inte ifrågasätter rättssystemet, MEN jag ifrågasätter definitivt föräldrar som tejpar händerna på sina barn/styvbarn ÄVEN om rättssystemet inte finner det straffbart. Grunderna till friandet vet jag inte, då jag inte läst domen.

Men eftersom de faktiska omständigheterna är fastställda, så förstår jag att det kommer upp till debatt här. Finns mycket som är moraliskt oförsvarbart även om det inte är brottsligt. Och sånt kommer ofta upp till debatt.
Citera
2010-08-07, 00:16
Medlem
Troians avatar
Citat:

Man kan ha synpunkter på att en femåring tejpas fast. Att hon inte dömdes för det känns i sammanhanget rätt ointressant, det säger ju mer om rättssystemet än om henne.
Senast redigerad av Troian 2010-08-07 kl. 00:22.
Citera
2010-08-07, 00:16
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eviltass
Så Mats Alm är också helt oskyldig för att han friades? Att frias innebär inte att man är oskyldig. Så då har du lärt dig något nytt.
Dålig parallell, Mats Alm blev inte friad.
Jag tycker hela diskussionen om BO s eventuella skuld i detta fall är osmaklig och ovidkommande. Känns bara som ett sätt för sjuka individer att rättfärdiga hennes öde.
Citera
2010-08-07, 00:18
Medlem
Destruktivt leverne med en missbrukare som efter lång tid som får stannar kvar pga av orsaker man inte bör nämna, det går helt fel och missbrukaren slår ihjäl sin mjölkkossa när denne ska åka utomlands efter uttag på banken/bankomat och dumpar kroppen i närheten, parkerar bilen och knallar tillbaka.
Citera
2010-08-07, 00:20
Medlem
Bullgummas avatar
Vet att fler frågat och jag har letat efter svar i tråden men antingen finns det inte eller så är jag blind.

Vilket nick på Darkside?
Citera
2010-08-07, 00:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
Vet att fler frågat och jag har letat efter svar i tråden men antingen finns det inte eller så är jag blind.

Vilket nick på Darkside?

Det är inte ute i tråden. Personligen tycker jag det är överflödsinformation. Hon är sexuellt dominant, sadist. Det är inte ens säkert att det har någon som helst betydelse i sammanhanget. Mer detaljerat om vad hon gillar, och vilken sexualitet hon tillhör, tycker jag inte behöver spridas. Åtminstone tänker inte jag bidra till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in