2013-03-13, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det var inga mindre belopp enligt rätten. De var större. Jag vet att du inte förstår detta men de i rätten förstod och ifrågasatte FS. Hans insättningar stred emot hans argument till varför han hade kontanter i plånboken.
Insättningarna var mindre än 10.000 kr. De var betalningar för försäljningar han gjorde, enligt honom. Var det fel att sätta in pengarna för att sedan ta ut dem vid behov? I slutet av juli hade han 24,48 kr kvar, och det tror jag inte soc hade invänt mot.
Citera
2013-03-13, 22:36
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Berätta sin historia? Hur går den? "Jag förstår inte frågan"?

FS blev irriterad i rättssalen när de sa att han gjort några större insättningar på sitt konto. Det rimmade illa med hans tidigare förklaring att han ville hålla summan på kontot låg. Irriterad svarade FS som han brukar, att han inte förstod frågan.

Vilka större insättningar syftade de på att FS gjort på sitt konto?
Citera
2013-03-14, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Vilka större insättningar syftade de på att FS gjort på sitt konto?

FS hade gjort flera större insättningar under våren och sommaren. Insättningar runt 2000-2500 kronor. Varför då under en längre tid plocka ut småsummor för att hålla kontot lågt? Det går inte ihop. FS har ingen trovärdig förklaring till kontanterna i plånboken.
Citera
2013-03-14, 06:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS hade gjort flera större insättningar under våren och sommaren. Insättningar runt 2000-2500 kronor. Varför då under en längre tid plocka ut småsummor för att hålla kontot lågt? Det går inte ihop. FS har ingen trovärdig förklaring till kontanterna i plånboken.
Det är fullt naturligt att sätta in pengar från försäljning och ta ut pengarna i småposter tills de tar slut. Så gör alla med sina inkomster. När lönen kommer hamnar den på mitt konto. Sedan tar jag ut pengar i småposter fram till nästa lönedag. Det är inget soc kommer att reagera för. När månaden är slut är pengarna slut och han är i behov av bidrag.

Hur vet du att han satte in pengar under våren?
Citera
2013-03-14, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är fullt naturligt att sätta in pengar från försäljning och ta ut pengarna i småposter tills de tar slut. Så gör alla med sina inkomster. När lönen kommer hamnar den på mitt konto. Sedan tar jag ut pengar i småposter fram till nästa lönedag. Det är inget soc kommer att reagera för. När månaden är slut är pengarna slut och han är i behov av bidrag.

Hur vet du att han satte in pengar under våren?

Sociala skiter i hur mycket du tar ut. De ser inte enbart ett tömt konto och ger dig bidrag av den anledningen. De tittar hur mycket som kommit in, tar hänsyn till de utgifter du har rätt att få bidrag för och rättar bidraget efter det.

Med ditt sätt att tänka skulle alla som shoppar friskt ha rätt till bidrag hur mycket de än tjänar.
Citera
2013-03-14, 06:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sociala skiter i hur mycket du tar ut. De ser inte enbart ett tömt konto och ger dig bidrag av den anledningen. De tittar hur mycket som kommit in, tar hänsyn till de utgifter du har rätt att få bidrag för och rättar bidraget efter det.

Med ditt sätt att tänka skulle alla som shoppar friskt ha rätt till bidrag hur mycket de än tjänar.
Nej, han hade inte rätt till soc när han sålde grejer. Han tjänade ingen förmögenhet, han tjänade tillräckligt mycket för att inte få soc, och gjorde sig av med ungefär normalt mycket.

Du missade en fråga: Hur vet du att han satte in pengar under våren?
Citera
2013-03-14, 06:47
Bannlyst
Citat:
Nej, han hade inte rätt till soc när han sålde grejer. Han tjänade ingen förmögenhet, han tjänade tillräckligt mycket för att inte få soc, och gjorde sig av med ungefär normalt mycket.

Du missade en fråga: Hur vet du att han satte in pengar under våren?

Precis, det är därför hans förklaring till kontanterna i plånboken inte håller.

Du kan själv se insättningarna som gjorts på kontoutdraget.
Citera
2013-03-14, 06:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis, det är därför hans förklaring till kontanterna i plånboken inte håller.

Du kan själv se insättningarna som gjorts på kontoutdraget.
Det är därför hans förklaring håller. Förklaringen med knarkförsäljning håller också.

Jag kan inte se några insättningar före 16 juni. Var ser du dem?
Citera
2013-03-14, 07:11
Bannlyst
Citat:
Det är därför hans förklaring håller. Förklaringen med knarkförsäljning håller också.

Jag kan inte se några insättningar före 16 juni. Var ser du dem?

Nej, du har helt fel. Varför tror du FS blev konfronterad med detta faktum i rätten? Det bevisar inte att han mördade Marina men det visar att han snackar skit och inte har någon bra förklaring till kontanterna i plånboken.

Exempelvis sattes 1565 kronor samt 1236 kronor in den 12 april. Det är bara två av många insättningar på kontot.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-14 kl. 07:13.
Citera
2013-03-14, 07:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, du har helt fel. Varför tror du FS blev konfronterad med detta faktum i rätten? Det bevisar inte att han mördade Marina men det visar att han snackar skit och inte har någon bra förklaring till kontanterna i plånboken.
Han blev konfronterad och kunde svara. Det finns inga oklarheter om kontot i domen.
Citat:
Exempelvis sattes 1565 kronor in den 12 april. Det är bara en av många insättningar på kontot.
Var ser du det? var frågan.
Citera
2013-03-14, 07:19
Medlem
Sunsets avatar
Citat:

Då får du gärna berätta vilka dessa större insättningar, utförda av FS under våren du syftar på. Själv hittar jag bara fyra insättningar som troligen är gjorda av FS. Två i januari på 250 respektive 500 kr samt två i april på 1236 respektive 1565 kr. Vad har jag missat?
Citera
2013-03-14, 07:20
Bannlyst
Citat:
Han blev konfronterad och kunde svara. Det finns inga oklarheter om kontot i domen.
Var ser du det? var frågan.

Nej, FS förstod inte frågan. Hans föklaring om soc håller inte.

Jag ser det på FS kontoutdrag. Finns länk på första sidan i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in