2013-03-06, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att det finns en anledning till det. Det kan vara så att de grälade i bilen på vägen hem. Någonstans kräver FS att få kliva av eller Marina ber honom att stiga ur. Senare ringer Marina honom och undrar var han är. FS vet inte om Marina berättat om detta för systern eller någon annan. Det är bara en teori. Någon kan ha sett att Marina var ensam i bilen eller sett honom vandra sista biten hem.
Någon kan ha sett FS köra från bostaden till golfbanan på väg till Tjörn. Det hade varit farligt att precisera när han körde bilen. Det hade varit bättre att säga: "Det var några dagar sedan, jag minns inte när". Det hade aldrig gått att motbevisa.
Citera
2013-03-06, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon kan ha sett FS köra från bostaden till golfbanan på väg till Tjörn. Det hade varit farligt att precisera när han körde bilen. Det hade varit bättre att säga: "Det var några dagar sedan, jag minns inte när". Det hade aldrig gått att motbevisa.

Ungefär som att han inte vill precisera vilken dag han var ute och cyklade (till och) från Stora Höga? Var det månne efter att han ställt Marinas bil på parkeringen där?
Citera
2013-03-06, 09:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
"FS som gärningsmän?" du säger att det är fler gärningsmän med andra ord?
Eller har FS flera personligheter?

FS kör består av 2-4st avdankade deckar action intresserade som inte har nått annat för sig på sin arbetslösa tid, än att försöka avsluta historien på det mest spektakulär sätt.

Den andra kören består av resten av världen som ser att Fredrik mördade henne.
Du glömde domstolarna som sjöng förstastämman i FS kör.
Citera
2013-03-06, 09:12
Medlem
Citat:

Jag har inte glömt nått, har du börjat lägga ord i folks mun nu också, börjat bli riktigt desperat?

Vi får väl se vem som sjunger på sista versen snart.
Citera
2013-03-06, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ungefär som att han inte vill precisera vilken dag han var ute och cyklade (till och) från Stora Höga? Var det månne efter att han ställt Marinas bil på parkeringen där?
Ja, t.ex. Det hade gått alldeles utmärkt.

Jag tror att du har missat några frågor. Du får gärna svara.
Jag har bett några gånger om källa på att FS säger att Marina brukade be honom hålla sig borta vilket han gjorde, mer än en gång, alltså brukade.
Citat:
FS säger att Marina brukade be honom hålla sig borta vilket han gjorde.

Marina säger något helt annat. Hon kan inte ta hem någon på grund av FS.
Ingen av Marinas kontakter bekräftar det FS påstår. Ingen har sagt att de varit hos Marina och att FS varit någon annastans.

Tror du att FS ljuger eller ljuger Marina och hennes kontakter?
Du har inte svarat, vilket tyvärr får mig att konstatera att det är ännu ett påhitt.
Senast redigerad av Quarrel 2013-03-06 kl. 09:38.
Citera
2013-03-06, 09:14
Bannlyst
Citat:

De lär nog sjunga i en annan ton nu när kroppen hittats och mord är bevisat. Hur skulle de tidigare kunna fälla FS för mord utan kropp och dödsorsak?
Citera
2013-03-06, 09:22
Bannlyst
De undersökte Marinas bil ordentligt. Det topsades och togs fingeravtryck. Förmodligen har de enbart funnit ett och samma avtryck som förmodas vara Marinas. Om FS kört bilen den 27 borde hans fingaravtryck också funnits. Men han kanske bar handskar..Eller har han en bättre förklaring då hans avtryck verkar saknas?
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-06 kl. 09:26.
Citera
2013-03-06, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Jag har inte glömt nått, har du börjat lägga ord i folks mun nu också, börjat bli riktigt desperat?

Vi får väl se vem som sjunger på sista versen snart.
Nej, jag lade inte ord i din mun, och jag är inte desperat. Du utelämnade domstolarna när du nämnde resten av världen, så jag utgick från att du glömde.

Du vet väl vem som tjuvstartade på sista versen i mitten på maj, och numera sjunger för krukväxter och kaffebryggare på ett advokatkontor, förutom när han emellanåt sjunger åklagarens lovsång i domstolar.
Citera
2013-03-06, 09:27
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Du undrade tidigare var FS skulle leta efter Marina. Trots att andra människor säger att Marina tog bilen om hon skulle någonstans och att hon inte gärna pendlade säger FS två gånger i samma förhör att Marina brukade ta tåget när hon skulle någonstans. FS brukade också parkera i Stora Höga för att åka vidare med buss. Varför letar inte FS vid tåget? varför tipsar han inte om tåget? Eller är det bara så att han vill få det att låta som att marina brukade åka tåg då han visste var de skulle hitta bilen?

Var någonstans hittar man att FS säger att Marina brukade ta tåget när hon skulle någonstans?
Citera
2013-03-06, 09:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De undersökte Marinas bil ordentligt. Det topsades och togs fingeravtryck. Förmodligen har de enbart funnit ett och samma avtryck som förmodas vara Marinas. Om FS kört bilen den 27 borde hans fingaravtryck också funnits. Men han kanske bar handskar..
- FS, varför har du handskar på dig en så fin sommardag?
- Jo, kära Marina, jag vill inte lämna fingeravtryck i bilen om du skulle råka bli mördad.

Halva bilen topsades på sid 204. Topsarna hamnade i Tekniska Rotelns arkiv. Varför fanns det inget intresse av att analysera detta? Fanns det risk för att de skulle hitta DNA från någon annan än FS och Marina, så de blev tvungna att tänka?
Citera
2013-03-06, 09:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De lär nog sjunga i en annan ton nu när kroppen hittats och mord är bevisat. Hur skulle de tidigare kunna fälla FS för mord utan kropp och dödsorsak?
Nej, tonarten håller fortfarande, eftersom domstolarna inte uteslöt alternativ GM.
Citera
2013-03-06, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Var någonstans hittar man att FS säger att Marina brukade ta tåget när hon skulle någonstans?

Bil och flyg, beroende på vart hon skall. Det händer att hon åker tåg, men inte så ofta.
Hon föredrar att någon annan kör om man åker bil längre sträckor. Det händer att hon åker tåg, men inte så ofta. 954-955 Han upprepar sig..det var tydligen viktigt för honom att få fram.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-06 kl. 09:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in