2013-03-05, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, du har rätt. Men syster C talar om Linköping eller Norrköping. [RP] talar om Linköping eller Lidköping. Så om båda talar sanning så måste staden vara Linköping.

Vem är det i Linköping som är hörd av polis?

Det finns ingen att höra i Linköping. Killen Marina berättade om och eventuellt skulle hälsa på visade sig bo i Lidköping. Han är hörd.
Citera
2013-03-05, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag gjorde ett tillägg.

Vittnet verkade ha koll på att det var den båten de brukade använda.
Tillägget innebar att Rickard använde föräldrarnas båt. Var Marina ute med någon annan i dennes båt? Vittnet MB är säker på att de såg Marina och FS den 28/7, JK är näst intill säker på dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP sid 515
[CJ] är helt säker på att denna dag då Rickard lånade båten var onsdagen den 28/7. Ingen använde båten samma dag innan Rickard fick nycklarna. Hon vet också att hon ringde Marina 2 gånger den dagen.
Enligt telefonlistan ringde hon en gång. Ringde hon till firmamobilen andra gången? Alla utom polisen tycks känna till den telefonen.
Citera
2013-03-05, 14:22
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns ingen att höra i Linköping. Killen Marina berättade om och eventuellt skulle hälsa på visade sig bo i Lidköping. Han är hörd.
Och han berättade att Marina hade nämnt att hon skulle åka till Linköping.
Citat:
Marina nämnde att hon skulle besöka Västervik, Gävle och Linköping. Det var inga
"superbestämda grejer" men hon skulle åka runt och hälsa på och kolla runt lite.
FUP s. 564

Vilka skulle hon hälsa på?
Citera
2013-03-05, 14:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men då måste syster C:s påstående om Linköping eller Norrköping vara osant.

Jag har några frågor som jag ber dig att svara på.
Jag har frågat dig några gånger förgäves hur nära en granne i ett villaområde bor för att du ska klassa denne som granne. Du har inte svarat, vilket jag tolkar som att du inte har svar. Alltså, att FB, som bilvägen enligt Google Maps bor 5,9 km från Marina, skulle vara granne är bara ett påhitt. Personligen skulle jag inte säga att någon som bor utanför Övre Röra, dvs mer än 2 km från Marina, är granne.

Om man nu inte kan klassa FB som granne eller nätkontakt, anser du då att en dejt på föräldrarnas marina innan Marina gick hem till honom är försiktigt? Är det oförsiktigt att efter detta bjuda hem honom?
Citera
2013-03-05, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Och han berättade att Marina hade nämnt att hon skulle åka till Linköping.

FUP s. 564

Vilka skulle hon hälsa på?

Marina gillade att titta på kyrkorna i Linköping. Var ser du att hon skulle hälsa på någon just i Linköping? Hon kanske skulle "kolla runt" i Linköping? Man måste liksom inte hälsa på någon för att man besöker en stad.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-05 kl. 14:46.
Citera
2013-03-05, 14:50
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Marina gillade att titta på kyrkorna i Linköping. Var ser du att hon skulle hälsa på någon just i Linköping? Hon kanske skulle "kolla runt" i Linköping? Man måste liksom inte hälsa på någon för att man besöker en stad.
Var ser du att hon bara skulle "kolla runt" i Linköping?
I vilka städer skulle hon i så fall "hälsa på" några?
Vilka då?
Citera
2013-03-05, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Var ser du att hon bara skulle "kolla runt" i Linköping?
I vilka städer skulle hon i så fall "hälsa på" några?
Vilka då?

Ja, vad skulle hon göra? Besöka Järvsö zoo? Vilka skulle hon hälsa på där? Jag tycker att det börjar gå till överdrift i jakten på alternativ. Hade Marina haft kontakt med någon i Linköping så skulle personen varit hörd.
Citera
2013-03-05, 15:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, vad skulle hon göra? Besöka Järvsö zoo? Vilka skulle hon hälsa på där? Jag tycker att det börjar gå till överdrift i jakten på alternativ. Hade Marina haft kontakt med någon i Linköping så skulle personen varit hörd.
Hon hade kontakt med någon i Linköping.
Citat:
Ang. om det varit ngn. spec. nätdate så känner [HJ] bara till några stycken. En som Marina sagt var "jättego". Han var från Linköping.
Var är han hörd?
Citera
2013-03-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Hon hade kontakt med någon i Linköping.

Var är han hörd?

Det var med största sannolikhet killen i Lidköping Marina pratat om. Eller så var det någon annan. Bara för att man är från Linköping betyder det inte att man bor där senare.
Citera
2013-03-05, 15:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var med största sannolikhet killen i Lidköping Marina pratat om. Eller så var det någon annan. Bara för att man är från Linköping betyder det inte att man bor där senare.
Nej, mannen i Lidköping är en gammal date som inte längre kan kallas nätdejt.
Citat:
[CJ] har berättat att veckan/veckorna innan Marina försvann hade hon nätdejtat med en kille som var lång och smal och som hade en underbar röst. [CJ] tror att han skulle bo i Linköping.
Var är mannen från Linköping hörd?
Citera
2013-03-05, 15:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jaha, just det ja.

Men vänta nu, om fortsätter ett sådant resonemang så blir det ju:

"Hade FS varit skyldig, så hade han varit dömd."

Citera
2013-03-05, 15:35
Bannlyst
Citat:
Nej, mannen i Lidköping är en gammal date som inte längre kan kallas nätdejt.Var är mannen från Linköping hörd?

Vad du kallar Marinas kontakter är oväsentligt. Marina skulle eventuellt besöka sin nätbekant i Lidköping under sin roadtrip. Han är hörd.

Du får ta reda på mer fakta. Om Marina haft kontakt med någon som var från Linköping kan du kolla upp var han bodde 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in