2011-04-06, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så att bromsskivorna har stått i vatten, menar du?
Då kan angreppen komma efter en vecka eller två! Förutsatt att man inte kört med bilen!
Citera
2011-04-06, 17:35
Medlem
Citat:
Så att bromsskivorna har stått i vatten, menar du?

Saltvatten får ju saker och ting att rosta snabbare!
Citera
2011-04-06, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Japp.
Det regnade natten till den 5:e.
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Jag hittade bilen på morgonen den 5 augusti. efter allt regn
Om bilen hade stått i vatten upp till bromsskivorna innan den natten så måste den ha gjort det på morgon efter också, eftersom det regnade. Och det hade väktaren sett.

Hur som helst tror jag att vi är överens om att bilen inte parkerades den 4:e. Snarare vid försvinnandet.
Citera
2011-04-06, 18:08
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Jag tänker så här: Polisen har hittat saker/ spår som stärker misstanken mot F - det är ju ett faktum eftersom han nu är häktad på sannolika skäl, som är den starkare graden av misstanke. Kan det vara så att bevis inte alls hittats vid huset i Spekeröd utan där han befunnit sig nyligen, Hagfors? Kan det funnits flera GM? Ett möjligt senario kan ju vara följande:

F slår M medvetslös, blodvite uppstår (blodspår från detta hittas vid polisens undersökningar varpå han tas in första gången). F transporterar den medvetslösa M någonstans där någon möter upp honom med en annan bil (ägd eller hyrd). M flyttas till denna bil och körs vidare till ett uppgjort "dumpningsställe". Pengar tas ut och M´s bil ställs på tågparkeringen i S. Höga. F återvänder hem och låtsas som hon har åkt iväg.

Hittade polisen pengarna hos F? Kan det varit betalning för att någon skulle göra sig av med M? Vem kan i så fall vara medhjälpare, vem umgicks F med i denna veva?

Det kan ju vara så att jag sett en eller annan krim- serie på tv

f anhölls i sin frånvaro ett par dagar innan min lägenhet genomsöktes, så de nya bevisen kan inte ha hittats här
Senast redigerad av maskroos 2011-04-06 kl. 18:18.
Citera
2011-04-06, 18:11
Bannlyst
Citat:
Det regnade natten till den 5:e.

Om bilen hade stått i vatten upp till bromsskivorna innan den natten så måste den ha gjort det på morgon efter också, eftersom det regnade. Och det hade väktaren sett.

Hur som helst tror jag att vi är överens om att bilen inte parkerades den 4:e. Snarare vid försvinnandet.
Om det nu var så mycket rostangrepp på skivorna så tror jag att de har varit i saltvatten, då kommer angreppen direkt, bara efter någon dag. Då menar jag att man kör ner bilen så att skivorna täcks med vatten. I vanligt vatten tar det lite längre tid. Men som jag sagt innan, då ska inte bilen bromsas sedan för då slipas rosten bort med klossarna.

Om det regnat mycket spelar ingen roll! Det regnar inte in i hjulhusen! Minimalt.
Citera
2011-04-06, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
f greps i sin frånvaro ett par dagar innan min lägenhet genomsöktes, så de nya bevisen kan inte ha hittats här
Du menar att han anhölls i sin frånvaro, hoppas jag.
Berätta! Hur går en husrannsakan till? Hade polisen din tillåtelse, eller kom de iaf? Vad gjorde de? Tog de med sig en massa saker? Städade de efter sig?
Citera
2011-04-06, 18:17
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Du menar att han anhölls i sin frånvaro, hoppas jag.
Berätta! Hur går en husrannsakan till? Hade polisen din tillåtelse, eller kom de iaf? Vad gjorde de? Tog de med sig en massa saker? Städade de efter sig?

aja haha. De hade inte min tillåtelse. De sa att jag skulle följa med, bad om mina nycklar och sa att två av dem skulle stanna i lägenheten och de andra två skulle åka med mig till stationen. Tog med sig massa saker. De berättade inte riktigt vad de tagit så jag vet inte riktigt vad som saknas
Citera
2011-04-06, 18:22
Medlem
Kams avatar
maskroos, menar du att de hämtade dig på jobbet. Kom de oanmälda. Gick det bra att vara borta från jobbet...jag tänker att det är en del att göra där på morgonen.
Citera
2011-04-06, 18:26
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
maskroos, menar du att de hämtade dig på jobbet. Kom de oanmälda. Gick det bra att vara borta från jobbet...jag tänker att det är en del att göra där på morgonen.

jag hämtades hemma, går i skolan men hade inte börjat när de kom
Citera
2011-04-06, 18:28
Medlem
Kams avatar
Citat:
Sorry, jag tänkte på att du jobbade på restaurang...jag är nog trött
Citera
2011-04-06, 18:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hölls du kvar och förhördes? Var du tvungen att låta dig förhöras? Var du misstänkt för något? Hur länge höll de dig kvar?
Citera
2011-04-06, 18:31
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Sorry, jag tänkte på att du jobbade på restaurang...jag är nog trött

lite rätt hade du, sommarjobbar på restaurang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto