2013-02-21, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag kan för lite om ryggproblem för att påstå något. Så jag kan bara fråga: Är ryggskott detsamma som det FS uppger i sin konversation med Netforce42 nämligen : Ländryggen, L4 och L5 är komprimerade och diskarna mellan L3-L4 och L4-L5.

Det kan det vara.
Citera
2013-02-21, 10:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag kan för lite om ryggproblem för att påstå något. Så jag kan bara fråga: Är ryggskott detsamma som det FS uppger i sin konversation med Netforce42 nämligen : Ländryggen, L4 och L5 är komprimerade och diskarna mellan L3-L4 och L4-L5.
Lumbago används flitigt som diagnos på tillfälligt ryggont.
Jag har haft lumbago, diagnosticerad utan att någon grundligare undersökning har gjorts.
I mitt fall har det nog rört sig om muskelsmärta, typ sträckning.
Citera
2013-02-21, 10:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kan det vara.

Nu frågar jag inte i en otrevlig ton, text kan lätt missuppfattas - men med det "KAN" det vara, betyder det att du inte heller vet då? Isåfall KAN det alltså vara något helt annat?
Citera
2013-02-21, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske i Linköping.

Tror du att busringaren åkte och mördade Marina. Gömde kroppen och stannade till den 29:e klockan 10.00. Åkte sedan hem? Ringde till Marinas mamma och berättade att de rövknullat hennes dotter för att den 4 augusti lämna tillbaka bilen tog tåget hem och väntade på att polisen skulle höra av sig? Eller har du ett annat scenario?
Citera
2013-02-21, 10:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Lumbago används flitigt som diagnos på tillfälligt ryggont.
Jag har haft lumbago, diagnosticerad utan att någon grundligare undersökning har gjorts.
I mitt fall har det nog rört sig om muskelsmärta, typ sträckning.

Så det används lite lättvindigt i vissa fall alltså?
Citera
2013-02-21, 10:12
Bannlyst
Citat:
Nu frågar jag inte i en otrevlig ton, text kan lätt missuppfattas - men med det "KAN" det vara, betyder det att du inte heller vet då? Isåfall KAN det alltså vara något helt annat?

Ryggskott är ju en skada på diskarna mellan kotorna. En del kallar det komprimerade kotor. Det är lika svårt att på håll diagnostisera FS fysiska hälsa som den psykiska.
Citera
2013-02-21, 10:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tror du att busringaren åkte och mördade Marina. Gömde kroppen och stannade till den 29:e klockan 10.00. Åkte sedan hem? Ringde till Marinas mamma och berättade att de rövknullat hennes dotter för att den 4 augusti lämna tillbaka bilen tog tåget hem och väntade på att polisen skulle höra av sig? Eller har du ett annat scenario?

Tja, dom kanske åkte i två bilar till pendelparkeringen då dom parkerade bilen där, om vi ska spekulera i den riktningen. Det var kanske två som kom till Marina den där kvällen? Det var kanske två GM?
Citera
2013-02-21, 10:15
Bannlyst
Citat:
Tja, dom kanske åkte i två bilar till pendelparkeringen då dom parkerade bilen där, om vi ska spekulera i den riktningen. Det var kanske två som kom till Marina den där kvällen? Det var kanske två GM?

Men om de var så noga med att gömma kropen? Varför i hela friden ringa och röja sin identitet?
Citera
2013-02-21, 10:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ryggskott är ju en skada på diskarna mellan kotorna. En del kallar det komprimerade kotor. Det är lika svårt att på håll diagnostisera FS fysiska hälsa som den psykiska.

Ja det är förstås sant.

Gällande FS ryggproblem vore det ju intressant att veta hur det var med ryggen vid tidpunkten för Marinas försvinnande.
Citera
2013-02-21, 10:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men om de var så noga med att gömma kropen? Varför i hela friden ringa och röja sin identitet?

Gjorde dom det? Röjde sin identitet alltså. Dom uppgav en felaktig adress och med största sannolikhet felaktiga namn. Det är ju väldigt dumt att ringa och säga att man våldfört sig på någon, saboterat denne någons bil och sedan utpressa dennes anhöriga på 50.000 med om man röjer sin identitet. Kanske trodde dom inte att samtalet skulle spåras.

Och gällande kroppen. Jag frågade tidigare i tråden om FP var en "lokalt" ökänd plats som lokalt folk med rent mjöl i påsen undvek, med tanke på att det var ett tillhåll för "kabelbrännare". Jag tror aldrig att jag fick svar på det.

Så bra gömd var hon väl inte egentligen?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Så det används lite lättvindigt i vissa fall alltså?
Det användes iaf på mig, utan att man synat varken kotor eller diskar.

Tillägg:
Jag hade vid tiden för mitt ryggskott INTE klarat att kånka på ett lik, det är ett som är säkert.
Trots ordentlig smärtlindring var jag ganska handikappad.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-02-21 kl. 10:24.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Exakt så gick det nog inte till, men det är känt att Marina var intresserad av minst en annan 17-åring. Jag tänker då på pojken i Sundsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in