2012-12-09, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Så vad skulle polisen gjort då? Varför är du irriterad över att de inte undersökte Marinas chattar på Collarme?

För att Marina mördades en kort tid efter hon blev medlem ?
Citera
2012-12-09, 14:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, du har fel. Underrättelseroteln undersökte de övriga chattsidorna Marina varit aktiv på. Det framgick utav det ljudklipp du lade ut. Vad får dig att tro att de inte hade tillgång till datorn?
Vad skulle de med datorn till? Den var ju redan undersökt av Frågaintemig. Det var hennes jobb. Hon hittade ingenting om Collarme. Underrättelseroteln kunde bara undersöka på webben, alltså på Collarmes webbplats, och där loggade den inte in.
Citera
2012-12-09, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ringde Laila FS ? Mer än snurrigt. Varför hittar du bara på hela tiden ? Marina hade en tredje mobil, den var aktiv och användes. Du gör bara bort dig som påstår annat. Polisen verkar inte kollat den. Klantigt, klantigt, klantigt.

Du vägrade ju tro på numret när detta presenterades för dig, varför har du ändrat dig ?

Det är Q som påstår att L ringde numret två gånger. Jag vet inte om det är sant. Gick det fram signaler? Jag vet inte.

Jag kollade upp fakta och fick veta hur länge numret stått på Marinas företag. Jag ville förvissa mig om att det inte ändrats efter hennes död.
Citera
2012-12-09, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
För att Marina mördades en kort tid efter hon blev medlem ?

Polisen hade Marinas dator ett par dagar efter hennes död.
Citera
2012-12-09, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag litar på GP:s uppgifter. Om du har annan info får du gärna delge tråden.

Skriver GP att M har avrättats ? Vad säger att M inte tog livet av sig ? Eller att det var efter ett kortare tumult, kanske av olycka. Tror du på allt i GP, då är ju Flashback helt onödigt forum...
Citera
2012-12-09, 14:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så vad skulle polisen gjort då? Varför är du irriterad över att de inte undersökte Marinas chattar på Collarme?
Jag var iaf irriterad över att du påstår att chattarna på Collarme är kollade. Men jag mår bättre nu när du medger att chattarna inte undersöktes.
Citera
2012-12-09, 14:10
Bannlyst
Citat:
Men du har ingen källa på att Collarme inte är kollat av polis. Trots att försvaret fick precis vad de ville ha angående Collarme.

Ja du Mariooo, nu har du fått källor på hur Collarme fungerar. Polisen hade inga barn med trollspön eller program som kan hitta allt.

Tänk om mördaren finns i Collarmes chattloggar...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag var iaf irriterad över att du påstår att chattarna på Collarme är kollade. Men jag mår bättre nu när du medger att chattarna inte undersöktes.

Chattarna på Collarme är med största sannolikhet kollade på Marinas dator. Försvaret fick vad de efterfrågade. Jag förstår inte gnället.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

De borde ha skickat en begäran om rättshjälp till amerikanska FBI. (Siten är amerikansk).

Detta är Collarmes policy gällande sådant:

1. To satisfy any laws, such as the Electronic Communications Privacy Act, regulations, or governmental, or legal requests for such information;

2. To disclose information that is necessary to identify, contact, or bring legal action against someone who may be violating our Website User and Membership Terms and Conditions or other user policies;

3. To operate our Services properly;

4. To protect ourselves, our Members, and the general public. We specifically reserve the right to disclose any and all information to law enforcement in the event that a crime is committed, is suspected, or if we are compelled to do so by lawful criminal, civil, or administrative process, discovery requests, subpoenas, court orders, writs, or reasonable request of authorities or persons with the reasonable power to obtain such process.

5. We will always cooperate with law enforcement authorities, private-party litigants, and others seeking information about our end users to the extent required by applicable law. Examples of such cooperation include lawful criminal, civil, or administrative process, discovery requests, subpoenas, court orders, writs, or reasonable request of authorities or persons with the reasonable power to obtain such process.
Citera
2012-12-09, 14:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är Q som påstår att L ringde numret två gånger. Jag vet inte om det är sant. Gick det fram signaler? Jag vet inte.

Jag kollade upp fakta och fick veta hur länge numret stått på Marinas företag. Jag ville förvissa mig om att det inte ändrats efter hennes död.
Samtalen varade 12 respektive 7 sekunder.
Citera
2012-12-09, 14:12
Bannlyst
Citat:
Polisen hade Marinas dator ett par dagar efter hennes död.

Synd att man inte följde upp spåren i den då. Klantigt, klantigt och klantigt.

Collarmespåret är hett.
Citera
2012-12-09, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
De borde ha skickat en begäran om rättshjälp till amerikanska FBI. (Siten är amerikansk).

Detta är Collarmes policy gällande sådant:

1. To satisfy any laws, such as the Electronic Communications Privacy Act, regulations, or governmental, or legal requests for such information;

2. To disclose information that is necessary to identify, contact, or bring legal action against someone who may be violating our Website User and Membership Terms and Conditions or other user policies;

3. To operate our Services properly;

4. To protect ourselves, our Members, and the general public. We specifically reserve the right to disclose any and all information to law enforcement in the event that a crime is committed, is suspected, or if we are compelled to do so by lawful criminal, civil, or administrative process, discovery requests, subpoenas, court orders, writs, or reasonable request of authorities or persons with the reasonable power to obtain such process.

5. We will always cooperate with law enforcement authorities, private-party litigants, and others seeking information about our end users to the extent required by applicable law. Examples of such cooperation include lawful criminal, civil, or administrative process, discovery requests, subpoenas, court orders, writs, or reasonable request of authorities or persons with the reasonable power to obtain such process.

Hur vet du att underrättelseroteln inte gjorde det då? De lade ner mycket arbete på att försöka spåra "Francoise".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in