Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag antar att själva chattarna är under sekretess eftersom inte ens försvaret begärde ut dem. Varför ville försvaret bara ha introsidorna? Du vill tydligen inte svara på den frågan? Jag tror i alla fall de ville se om sidorna ens var kollade, vilket de fick se. Msn och facebook vet de redan att de är undersökta i och med fup och slask så förmodligen såg åklagaren det som onödigt att visa introsidorna på dessa två också. Några andra chattsidor vet vi inte om Marina var aktiv på. Förmodligen inte.
Du antar fel. Chattarna är inte under sekretess.
Advokat Hansson säger att han bara fått introsidorna till Collarme och Darkside. Han frågar vem som utrett chatsidorna och var materialet finns. Sedan beställer han materialet.
Jag tolkar "materialet" som allt polisen har plockat fram. Självklart vill försvaret se om det finns något i materialet som friar huvudmannen. Advokat Hansson tror nämligen inte på allt som Kvarnsten säger, av någon konstig anledning.
Men även om man tolkar det snävt så att det bara introsidan som beställs, och inte ens den fick försvaret. Advokat Hansson säger att han bara fått introsidorna till Collarme och Darkside, men han namnger Facebook. Han har alltså inte ens fått introsidan till Facebook, och han får den inte. Det bevisar att Facebook inte är genomgånget. Vad åklagaren tycker är onödigt att visa hör inte hit. Det som beställs av försvaret ska fram.
Tror du att det är möjligt att Marina körde bilen med ett skott i huvudet?