Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han bör väl dessutom ha något som drar ner kroppen. Skulle uppskatta hennes vikt till ca 70 kg och ,som Saffy skriver , vältränad. Jag är ganska stark men i en båt(typ eka) skulle jag inte försöka mig på det.
En vanlig båt, nja...Men jeg kan med fantasien gjerne se for meg et lik på 80+ bli lagt på en stabil, oppblåsbar gjesteseng ved strandkanten. (el en liten gummibåt) Sengen pumpes opp. Deretter festes tunge"synker" til kroppen.
Stille og rolig kan GM iført våtdrakt skyve liket fra land og føre det et godt stykke ut før han tapper luften ut. Beviset/liket synker. Like rolig kan han svømme tilbake med "fraktebåten" han bretter sammen og tar med seg tilbake under armen.

Med våtdrakt betyr ikke temperaturen i vannet noen rolle. Natt eller dag...
Problemet er å få fraktet et tungt lik enkelt og usett til dumpstedet; Stranden, vann, sjø - Når, hvordan og hvor?
Efterlyst bekreftet at hun ikke er observert etter den 27 juli, slik jeg trodde. Vitner har lett for å rote sammen iaktakelser rundt dager og vite hva de
egentlig sanset i et lite øyeblikk. Men selvsagt viktig at politiet får vite hva de mener ha observert.
Det var to meget pregede og lidende foreldre som stod fram i Efterlyst. Jeg føler virkelig med de!
Jeg tror MJ enten er gravd ned i nærområdet, eller fraktet bort i bil og dumpet rett etter hun ble brakt om livet. Og er hun fraktet bort, tror jeg hun er kjørt til et sted hvor hun lett kan dumpes i vannet.
Likhunder: Disse kan jo allerede ha markert i hjemmet eller i en bil. Det vet vi ingenting om! Slike markeringer er bare en indikasjon, ikke et bevis. Hundene kan understøtte en teori, men det er ikke nok til å sikte noen uten et lik.
Likhunder kan være ekstremt dyktige i en krimsak, men kan bomme og misse i en annen sak.
En dyktig likhund markerte og viste hvor liket var gjemt i en krimsak, men samme likhund misset et oppstykket lik i syv deler - Likdelene var nedgravd i blomsterbedet inntil huset hunden tidligere søkte rundt i den andre krimsaken.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2201580.ece
Området rundt MJs hus er stort. Og likhunder
er omdiskutert ...