2010-08-25, 00:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Låter inte helt fel. Vet du när det var som FS sågs promenera med barnen? Nu i sommar? Ju mer jag pratar med vittnet som mötte bilen, ju säkrare är hon på att det var en kvinna. Men varför letar dom bara runt huset? Det känns ju som dom måste ha några mer bevis. Nya förhör stod det i tidningen? Om det nu inte är FS..Kvinnan som föraren mötte behöver ju inte vara MJ?

Han promenerade med dem i samband med MJ:s försvinnande. Så ngn gång mellan 26-28/7 skulle jag tippa på.
Nej, jag tänkte också på att det kanske var FS:s ex som körde bilen el. om han träffat ngn ny flamma som har barn?
Citera
2010-08-25, 00:48
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han promenerade med dem i samband med MJ:s försvinnande. Så ngn gång mellan 26-28/7 skulle jag tippa på.
Nej, jag tänkte också på att det kanske var FS:s ex som körde bilen el. om han träffat ngn ny flamma som har barn?

Det är ju verkligen intressant! Tror du att polisen vet det? Enligt FS ex så kan det ju inte vara hans egna barn? Om det nu var hans ex, men det var ju Disponenten säker på. Det finns ju galna kvinnor också..Precis som du beskriver Rubbergirl, så kan FS träffat någon men var själv så beroende av MJ på många sätt kanske..det kan ju vara en stark grund för svartsjuka..att han inte kunde släppa taget.
Citera
2010-08-25, 09:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

För mig en helt ny uppgift. Var kommer den ifrån?

Var det FS körde fyrhjulingen?
Citera
2010-08-25, 10:23
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Har inte undersökt ödehuset..

Bör inte polisen ha gjort det redan? Eller ligger huset så till att det inte fallit sig naturligt för polisen att granska det närmare? I så fall finns det kanske anledning att göra det innan "fel" person gör det...
Citera
2010-08-25, 10:46
Medlem
jjagares avatar
Någon som vet var någonstans FS & MJ träffades?, läste i tråden någonstans att FS hade haft en praktik på en ishall. Vilken ishall, Rönnäng, Stenungsund eller någon annanstans. Var bodde FS innan han flyttade ihop med MJ?
Citera
2010-08-25, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Var bodde FS innan han flyttade ihop med MJ?
Sollebrunn. Flyttade till MJ februari -08.
Citera
2010-08-25, 13:32
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Det är ju verkligen intressant! Tror du att polisen vet det? Enligt FS ex så kan det ju inte vara hans egna barn? Om det nu var hans ex, men det var ju Disponenten säker på. Det finns ju galna kvinnor också..Precis som du beskriver Rubbergirl, så kan FS träffat någon men var själv så beroende av MJ på många sätt kanske..det kan ju vara en stark grund för svartsjuka..att han inte kunde släppa taget.

Men om jag inte minns fel så skrev ju NillanB att hon inte haft någon kontakt med FS de senaste två åren. Och Disponenten var ju, som du säger, så gott som helt säker på att NillanB var exet. Om han var ute och gick med sina barn, så måste de ha pratats vid och antagligen träffats (de måste ju körts till Spekeröd på något vis). Men det behöver ju inte ha varit hans barn..........

Jag har inte heller sett detta att han hade barn med sig, när han sågs promenera på vägen. Det har inte nämnts i tråden förut.
Citera
2010-08-25, 13:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Men om jag inte minns fel så skrev ju NillanB att hon inte haft någon kontakt med FS de senaste två åren. Och Disponenten var ju, som du säger, så gott som helt säker på att NillanB var exet. Om han var ute och gick med sina barn, så måste de ha pratats vid och antagligen träffats (de måste ju körts till Spekeröd på något vis). Men det behöver ju inte ha varit hans barn..........

Jag har inte heller sett detta att han hade barn med sig, när han sågs promenera på vägen. Det har inte nämnts i tråden förut.
Jag tror på NillanB och utesluter att det var sina egna barn han i så fall träffade:

Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Men betänk också att jag inte träffat honom på 2 år och innan dess var det 3 år med sporadisk kontakt.
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Barnen har inte träffat honom lr Marina sen aug 2008.
Citera
2010-08-25, 15:16
Medlem
Camdreas avatar
Jag har dålig koll på de olika datum, som förekommer, men tror 26-28/7. Men vilken av dessa datum sågs han promenerande på vägen - förut ensam, men nu med några barn? Eller är det två olika tillfällen?

Dessutom känns det främmande för mig, att i lugn och ro gå ut och gå med några barn samtidigt som man har mördat sin sambo/mår jättedåligt och funderar på att mörda sin sambo el dyl.

Kanske är han inte GM eller så skedde promenaden någon dag innan det plötsliga utbrottet skedde? Jag har f ö hela tiden - och kanske mot alla odds - varit tveksam till honom som GM, eftersom jag inte kan se något motiv. Snarare hade han allt att förlora. Men visst, något kan ha gått väldigt snett..........
Citera
2010-08-25, 15:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har dålig koll på de olika datum, som förekommer, men tror 26-28/7. Men vilken av dessa datum sågs han promenerande på vägen - förut ensam, men nu med några barn? Eller är det två olika tillfällen?

Dessutom känns det främmande för mig, att i lugn och ro gå ut och gå med några barn samtidigt som man har mördat sin sambo/mår jättedåligt och funderar på att mörda sin sambo el dyl.

Kanske är han inte GM eller så skedde promenaden någon dag innan det plötsliga utbrottet skedde? Jag har f ö hela tiden - och kanske mot alla odds - varit tveksam till honom som GM, eftersom jag inte kan se något motiv. Snarare hade han allt att förlora. Men visst, något kan ha gått väldigt snett..........
Någon som kan ha varit FS gick på landsvägen 28:e, men ensam. Han sågs tillsammans med barn vid ett annat tillfälle, men jag kopplar inte det till landsvägen.
Citera
2010-08-25, 15:45
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon som kan ha varit FS gick på landsvägen 28:e, men ensam. Han sågs tillsammans med barn vid ett annat tillfälle, men jag kopplar inte det till landsvägen.

När och var var det då?
Citera
2010-08-25, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
När och var var det då?
Det minns jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera