Jo, de flesta som har körkort är lika noga som Marina att ställa sig rätt i en parkeringsruta. Det är ett under att Marinas bil inte var full med böteslappar då det inte är tillåtet att parkera på det viset. Står du med hjulen utanför det vita strecket räknas det som att du tar upp två platser.
Men snälla du, det är ingen hejd överhuvudtaget på dig fast jag flera gånger bett dig sluta med dina lögner.
Menar du att bilen stod så illa parkerad att det stod utanför parkeringsplatslinjerna och samtidigt att den normalt skulle ha varit föremål för böter på grund av felparkering?
FS brukade som sagt backa Lupon när han parkerade, därav att backen låg i. Att Marinas bil hade backen ilagd trots att den inte hade backats in är att man gör saker man är van vid omedvetet. Det går av bara farten.
Ja, saabägare är vana vid att lägga i backen av bara farten, även när de kör andra bilar.
Annars är det ganska ovanligt, om man inte har backat in.
Ja, saabägare är vana vid att lägga i backen av bara farten, även när de kör andra bilar.
Annars är det ganska ovanligt, om man inte har backat in.
Jo, där har du en poäng. Jag själv lägger aldrig i "backen" i samband med parkering. Har du någon teori ang. "baken" och orsaken till dess publicering: https://www.flashback.org/sp37656199
Vore intressant att höra vad du tror om informationsvägarna i detta rödpiskade stycke - och inte minst varför - just Q av någon "anonym" avsändare valdes ut just hen, i syfte att presentera rödpiskat arsel... Hata slumpen. Utveckla.
Så, det tog knappt en minut för inlägget blev "rappat" - grattis till RP:aren och mod. Fan - agendan är som en öppen bok att läsa.
Senast redigerad av KluvenTunga 2012-07-01 kl. 11:27.
Anledning: Belysning av "känsligt" ämne
Men snälla du, det är ingen hejd överhuvudtaget på dig fast jag flera gånger bett dig sluta med dina lögner.
Menar du att bilen stod så illa parkerad att det stod utanför parkeringsplatslinjerna och samtidigt att den normalt skulle ha varit föremål för böter på grund av felparkering?
Nej, du har rätt. Jag tolkade det som att ena hjulparet var utanför strecket vilket inte är tillåtet. Men de höll sig innanför strecket. Det gäller att vara noggrann vid parkering, precis som Marina var. Annars kan det bli böter.
Nej, du har rätt. Jag tolkade det som att ena hjulparet var utanför strecket vilket inte är tillåtet. Men de höll sig innanför strecket. Det gäller att vara noggrann vid parkering, precis som Marina var. Annars kan det bli böter.
Teoretiskt kunde säkert bilen fått böter i alla fall om den stått där längre än 24h
(om det nu är skyltat med P) så du har nog delvis rätt ändå.
Teoretiskt kunde säkert bilen fått böter i alla fall om den stått där längre än 24h
(om det nu är skyltat med P) så du har nog delvis rätt ändå.
Men vad fan, låt henne nu få inse att hon har fel när hon nu helt sensationellt för en gångs skull har medgett det.
Så kom inte dragande med massa gissningar för att försöka släta över så hon får lite rätt, vi borde hålla oss till fakta i tråden så långt det är möjligt när det finns annars riskerar du att börja tumma på sanningen också.
Citat:
För dig som ska åka med kollektivtrafiken finns det möjlighet att parkera gratis på följande platser:
• Stenungsunds station
• Norra vägen i Stenungsund
• Stora Höga station
Men vad fan, låt henne nu få inse att hon har fel när hon nu helt sensationellt för en gångs skull har medgett det.
Så kom inte dragande med massa gissningar för att försöka släta över så hon får lite rätt, vi borde hålla oss till fakta i tråden så långt det är möjligt när det finns annars riskerar du att börja tumma på sanningen också.
Men lugna ner dig lite och lär dig skillnaden mellan lögner och en feltolkning. Jag hade fel när jag trodde att hjulen stod 10 cm utanför linjen. Är det så farligt? Det viktiga är att Marina var noga när hon parkerade och skulle inte lämna bilen så slarvigt parkerat som den hittades.
Och du..gratis parkering innebär inte att du får stå hur länge som helst. 24 timmarsregeln är vanlig, precis som Sailfish skrev.
Senast redigerad av Mariooo 2012-07-01 kl. 12:14.
Nej inte då du svamlar om SKL . Tror du att du går in och ut genom mig?
Det gör du inte och inte av majoriteten av sunt förnuftiga människor heller.
Alla talar om detta mordet utanför flashback alla undrar hur i helvete du friades.
Du är alltså inte trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Dom bilder säger ingenting, var är bilen?
Jag återger bara vad Robert Larsson från SKL har sagt i HR.
Och det stämmer med Q:s skiss. Det är fortfarande inget mord utan ett försvinnande tills dess att någon domstol dödförklarat henne.
Och sen i HR så va WD tvungen att backa på att det måste varit en bäddmadrass i säng vilket gör att SP:s gissningstest faller helt.
Så sluta förvilla tråden med din lögner.
Eftersom du inte varit på plats i HR och vet vad som sagt där så är det inget du kan uttala dig om.
Det va väldigt blött på den rutan bilen med backen i stod och mycket slarvig parkering.
Jo, det va mord och är mord. Så dina tappra försök gick inte hem varken då eller nu.
Jaha, men madrassen är funnen, så domstolen måste varit lite ologisk i sin slutsats för ingen ligger på en hård resårbotten. Så Marina blev mördad och dumpad och jag undrar om du kanske förstått att väldigt få gick på alla lögner och bortförklaringar från dig.
När rättens ordförande i går läste upp beslutet tittade 38-åringen med förvåning i blicken på sin advokat.
Han hade precis fått höra att han var satt på fri fot i väntan på dom den 16 september.
I princip innebär detta att rätten inte anser att bevisningen mot honom är stark nog för att fälla honom för mord – att åtalet mot honom kommer att ogillas.
– Jag kände lättnad. Men jag blev även förvånad. Jag hade inte räknat med något, det vågade jag inte, säger 38-åringen till Aftonbladet.
Direkt efter rättens beslut blev han körd till polishuset i Uddevalla. Där fick han byta om från häktets gröna kläder till sina egna privata.
När Aftonbladet möter honom är han på väg ut ur polishusets glasdörrar med en stor pappkartong, fylld med privata grejer och hela polisens förundersökning samt den så kallade "slasken", det utredningsmaterial som inte kommit med i själva åtalet.
FS har slasken. Han var även väldigt förvånad över domslutet, och det var nog de flesta i rättegångssalen.
Jag hittade detta inlägg där FS beskriver att han har samma torftiga material han delgett sina små vänner i tråden: https://www.flashback.org/sp32690650
"Jag har innehållsförteckningen utskriven och lite annat ur den.
Så jag kan säga ganska väl vad som finns i den."
Att låsa sig vid FS som enda misstänkt är lite fel uttryckt. Att ingen annan än FS blev misstänkt är ju ett resultat av utredningen. Det fanns ingen annan att misstänka. Marinas kontakter inklusive FB är kollade. Det kan inte misstänka och utreda andra för sakens skull. Det måste finnas någon som helst substans för vidare utredning. Finns det absolut ingenting som tyder på någon annan gärningsman än FS så vad ska de göra?
Källa på fetat.
Varför tolkar domstol annorlunda
?
Vet du mer än domstolar ? Du pratar om hur polisen BORDE utföra FU, men i detta fallet har smisket gått över fingrarna i en stenhård, otvetydig dom. Läs den.
Nu ljuger du avsiktligt. Inget vittne har identifierat Marinas bil, bara sett en bil som liknar hennes, vilket du är fullt medveten om.
Vittnet som såg en bil som liknade Marinas 28/7 kl 12:50 såg bilen på norra parkeringen, Marinas bil återfanns på södra.
FUP, s. 340ff:
Citat:
Ursprungligen postat av SW
Han säger sedan att han såg en Hyundai stadsjeep på den norra delen av parkeringen med nosen mot spåren. Han tror att han såg den den 28/7. Han började senare den dagen så det är därför han kommer ihåg att han såg den då, ca kl. 12.50.
/…/
Skiss med glaskross, s. 342. – Jmfr med detta ögonvittnesinlägg: https://www.flashback.org/sp24652330
Forts. vittnet SW:
S förevisas bilden på M:s Hyundai Tucson från den dagen (5/8) då den anträffades på pendelparkeringen i Stora Höga. S uppger att det är den bilen han har sett. Han säger att den sticker ut och att den är ganska ovanlig. Den påminner om en bil han haft, som var en Land Rover Freelander i samma färg.
S har i förra förhöret sagt att det troligtvis var onsdagen den 28/7 som han såg den grå Hyundaien och att det var strax innan kl. 12.50 då han tog tåget från Stora Höga till Göteborg.
/…/
Han upplever att den aktuella bilen stod nära honom, kanske på den tredje platsen till höger om honom. Han säger att det var glaskross på den första rutan till höger. Sedan var det tomt på den andra och därefter på den tredje rutan skulle bilen stått.
S säger att han är säker på att han har sett den aktuella bilen. Han säger att det är någon gång i v. 30, troligen på onsdagen den 28/7 eftersom han började sent då och att han har en känsla av att det inte var på morgonen han såg bilen.
Hans minnesbild är att den står c:a tre platser till höger om honom på den norra delen av parkeringen med nosen mot spåret, dvs på en av de sista platserna eller sista platsen i första raden mot spåren. När han nu vet var vi anträffade M:s bil (samma sida mot spåren men på den södra delen av parkeringen) blir han osäker på hur långt bort från sin bil den aktuella bilen stått. Han säger att den bilen han har (Land Rover Defender) är högre än M:s bil så när han tittade åt höger och såg den så tittade han ner på den.
På onsdagar tar han tåget kl. 12.50. Han är där max fem minuter innan tåget går och han gör inga ärenden. Han säger att det var endast c:a 8 bilar på parkeringen. Han såg ingen person på parkeringen och ingen på perrongen heller. Angående glaskross på parkeringsrutan bredvid hans bil så låg det kvar även följande vecka på fredagen den 6/8.
Det här vittnet kan ha sett MJ:s bil (låt vara att han misstar sig på sin egen placering) – vilket innebär att MJ:s bil lär ha parkerats i samband med bankomatuttaget. – Det scenariot ger din alt. gm många timmar och dygn; närmare bestämt en hel vecka, till städning och annat pyssel. - För du tror väl inte att FS skulle ha vågat köra hej vilt med MJ:s bil fram och tillbaka!? Det fanns nu vakna grannar och andra vittnen, och MJ:s bil hade – efter att ha tappats på välbehövlig diesel - före bankomatuttaget fått göra en snabbutflykt till granarna i Svartedalen. Det stämmer också alldeles utomordentligt väl överens med den tid FS initialt uppskattat att MJ lämnat bostaden: "mellan 11 och 13", och att han själv vaknat "strax efter 10" (FUP, s. 932). - Och vid närmare eftertanke och helt oavsett alla vittnesuppgifter: Ingen tror väl att FS sedan skulle ha åkt tillbaka med MJ:s bil och riskera att bli sedd av grannar och andra!?