2012-06-26, 18:28
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Börja inte du också. Du är smart nog att förstå det här inlägget. FS är friad från alla brott som omfattas av gärningsbeskrivningen.
Okej, ge mig en snabblänk till stämningsansökan i så fall, så ska jag om "brott mot griftefriden" finns med i den, göra en snabb pudel, jag lovar.
Citera
2012-06-26, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Så det förekommer alltså? det sa du inte tidigare. nej jag vill visa att jag är 3 år gammal det fixar nog du!

Det vet jag inte, kolla upp det du om du tycker det är viktigt. Jag tror i vart fall inte på den utopiska teorin.

Sunt teorem för destinywaits:
Om det varit sant, hade kranen vetat nu vad det var för pistol, och då hade FS varit 7 fot under markytan. FS lever i högsta grad och då är det bevisat att FS inte begått mordet & är oskyldig.
V.S.B.
Citera
2012-06-26, 18:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Okej, ge mig en snabblänk till stämningsansökan i så fall, så ska jag om "brott mot griftefriden" finns med i den, göra en snabb pudel, jag lovar.
Domen har du säkert, och i den finns stämningsansökan. Annars kan du ladda ner den här.
I stämningsansökan anges
Citat:
och dels att därefter ha transporterat iväg Marina Johanssons kropp och bäddmadrasser mm från platsen
och vad är det om inte brott mot griftefriden?

Glöm inte att vifta på svansen.
Citera
2012-06-26, 18:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du kan ju kolla vad kranarna på drogforumet säger om de skulle bli inblandade i ett mord pga. betalning med pistol. Den betalaren blir stämplad som värsta sortens tjallare = dödsstraff i undre världen. Tjyvaheder gäller. Man golar inte, man lurar inte andra kriminella, speciellt med ett mordvapen...

...

Dom säger så mycket och det är inte att lita på. Ingen som är dömd för stöld eller bedrägeri är att lita på. Kranarna svamlar mest,men alla vet att en smålangare är inget som krim bryr sig om utan det är stora hajar man vill åt. Det är bara lögner för att stärka ett alibi som inte finns.

Man golar inte det är korrekt, men man blåser inte folk eller är skyldig pengar så man inte kan visa sig.
Så blåsgöbbar är lika illa som golare.

Han hade inte behövt säga att han köpte hasch alls det är ju för fan som att dra till sig krim till Alingsås, och det tror jag inte dom gillar. Tjyvheder och gol? Jo, men visst det vet ju inte Marinmannen va det är ens. En sketen mordmisstänkt, banrmisshandlare, knarkare, tjuv, bedragare, misshandlare, djurmördare, och nu mord på Marina. Snacka inte om heder eller undre världens regler det passar inte in alls här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-26 kl. 18:53.
Citera
2012-06-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det vet jag inte, kolla upp det du om du tycker det är viktigt. Jag tror i vart fall inte på den utopiska teorin.

Sunt teorem för destinywaits:
Om det varit sant, hade kranen vetat nu vad det var för pistol, och då hade FS varit 7 fot under markytan. FS lever i högsta grad och då är det bevisat att FS inte begått mordet & är oskyldig.
V.S.B.

Men hur kan du förnecka att min teori inträffat om du inte ens vet? ska jag kolla upp något du påstår? kranen kanske inte ens vet om vad den misstänkta är misstänkt för. tror du kranar kollar upp sina betalande kunder på nätet eller något? det bevisar inte att den misstänkta inte gjort sej skyldig till mord.
Citera
2012-06-26, 18:46
Medlem
Citat:
Domen har du säkert, och i den finns stämningsansökan. Annars kan du ladda ner den här.
I stämningsansökan anges

och vad är det om inte brott mot griftefriden?

Glöm inte att vifta på svansen.

Domstolen hade inte ens en kropp vid det tillfället därför kunde dom inte prova griftefridsbrott! dom ansåg att marina kunde hållt sej frivilligt borta också!
Citera
2012-06-26, 18:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Han är friad i juridisk mening. Ja, men man har honom fortfarande misstänkt och letar bevisning emot Marinamannen.
Ska han komma undan med mord. Nej, han ska straffas och rättvisan ska ha sin gång.
Är det ett Tingsrättsfyllo som krävt överbevisning och som allt för ofta får sina domar överkörda av högre instans. Ja, han ska bort från domstolarna.

Hovrätten som trots allt är högre domstol har hovrätten missbrukat sin roll i det här mordfallet och gått på fyllots linje. Ja, det är dags att sanera domstolarna och se till så att man får resning utan problem då omständigheterna blir bevisning som inte fanns då domstolarna dömde. Det duger inte att neka till mord och går fri för att man är en haschtomte som haft tur. Turen kom i och med att man missade den gigantiska blodfläcken och spåren va allt för få efter den långa tid mellan brott och funnen blodfläck.

Här ska fan inga mördare gå fria för att domstolen inte ser bevisningen utan kräver i princip övervakningsfilm då mordet inträffade. En skandal är detta .

Citat:
Domstolen hade inte ens en kropp vid det tillfället därför kunde dom inte prova griftefridsbrott! dom ansåg att marina kunde hållt sej frivilligt borta också!
'
Helt korrekt. Det innefattade inget om griftefriden då ingen kropp fanns vid domstolsbedömningen.
Skandal.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-26 kl. 18:49.
Citera
2012-06-26, 18:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De kunde ha prövat griftefridsbrott, men ansåg det inte bevisat att Marina var död.
Citera
2012-06-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom säger så mycket och det är inte att lita på. Ingen som är dömd för stöld eller bedrägeri är att lita på. Kranarna svamlar mest,men alla vet att en smålangare är inget som krim bryr sig om utan det är stora hajar man vill åt. Det är bara lögner för att stärka ett alibi som inte finns.

Man golar inte det är korrekt, men man blåser inte folk eller är skyldig pengar så man inte kan visa sig.
Så blåsgöbbar är lika illa som golare.

Han hade inte behövt säga att han köpte hasch alls det är ju för fan som att dra till sig krim till Alingsås, och det tror jag inte dom gillar. Tjyvheder och gol? Jo, men visst det vet ju inte Marinmannen va det är ens. En sketen mordmisstänkt, banrmisshandlare, knarkare, tjuv, bedragare, misshandlare, djurmördare, och nu mord på Marina. Snacka inte om heder eller undre världens regler det passar inte in alls här.

Håller med dig precis uppenbart fel i huvet på fs tyvärr har fs haft "tur" om man nu kan yttra sig så för tur är det inte polisen fick fel indikationer från början även dom är ju människor men förstår inte ändå att dom inte hitta MJ tidigare
Citera
2012-06-26, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Håller med dig precis uppenbart fel i huvet på fs tyvärr har fs haft "tur" om man nu kan yttra sig så för tur är det inte polisen fick fel indikationer från början även dom är ju människor men förstår inte ändå att dom inte hitta MJ tidigare
Om man kan kalla det "tur" att få Sveriges sämsta förundersökare efter sig. Det är inte GM som är orsaken till att brottet inte är löst.

Vad fick polisen för fel indikationer? De gick in i fallet med "mord" för ögonen.
Senast redigerad av Quarrel 2012-06-26 kl. 19:02.
Citera
2012-06-26, 19:08
Bannlyst
Citat:
Men hur kan du förnecka att min teori inträffat om du inte ens vet? ska jag kolla upp något du påstår? kranen kanske inte ens vet om vad den misstänkta är misstänkt för. tror du kranar kollar upp sina betalande kunder på nätet eller något? det bevisar inte att den misstänkta inte gjort sej skyldig till mord.

Jag "förneckar" inte din teori. Jag avfärdar den som mindre sannolik, läs "trams"

Har man bemödat sig med att städa efter ett mord på ett sådant professionellt sätt att det inte finns ett enda bevis ens för blodhundar, gör sig en GM inte av med smutsig pistol till undre världen, eller hur ?

Nej man skickar den långt ner i havet eller dylikt efter att demonterat så mycket det går.
Citera
2012-06-26, 19:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om man kan kalla det "tur" att få Sveriges sämsta förundersökare efter sig. Det är inte GM som är orsaken till att brottet inte är löst.

Vad fick polisen för fel indikationer? De gick in i fallet med "mord" för ögonen.

Det stämmer inte om förundersökarna utan det är trots allt ett av Sveriges duktigaste team. Göteborgspolisen som löser många mord. Kända mord så som Elin, Nancy, Långared osv, så det här är inte vardagsmat för proffsen från Kriminalpolisen i Göteborg att missa en blodfläck.

Ja, han hade tur man hade haft fler spår om man direkt hade hittat blodfläcken det är inget snack om saken, men trots det är undersökning bra i och med att man inte hade en kropp.
Med facit är det alla rätt hitills, så vad är problemet?

Att man misstänker en fd sambo som det allt för ofta faktiskt handlar om i mordfall av den här typen.
Så för att inte misstänka Marinamannen krävs det ett alternativ som inte existerar.
Hansson är försvarsadvokat och säger det som behövs i rent försvarssyfte, men han sa inte mycket då man fann Marinas kropp. Vilket uselt skitarbete att försvara en mördare egentligen med tanke på facit. Hansson är välkommen vid rond 3 så ska vi se vad han ska säga om den döda dumpade kroppen som behandlats som sopor.

Nej, här måste rättvisa skipas och det är en skymf för målsägande i fallet att det här kräket går fri.
En skymf för domstolarna och rättsväsendet är bara förnamnet här. Det kan aldrig vara tanken från lagstiftningen att sånt här ska förekomma.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-26 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in