2012-06-09, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har svävat runt i mina funderingar. Jag har hamnat vid att det är ett bråk som spårat ur. Med tanke på att förhållandet var slut redan för 5 mån. sedan och han skulle vara ute innan sommaren var slut så insåg han att han skulle bli misstänkt. Även om det var en olycklig omständighet som gjorde att hon dog så kan han ha gömt undan kroppen för att han skulle bli misstänkt oavsett vilket han gjorde. Om han var påverkad så tänker han kanske inte så klart.

Jag tror fortfarande att kroppen finns ca 200 meter från huset troligen nergrävd. Nordost om gården är det en högspänningsledning som är dragen där?

99 % av trådläsarna inkl dig själv bagarn inser att där har vi motivet. Du och Qarrel verkar ha en annan agenda när det gäller skriverier i denna tråd. Ni har svängt ganska dramatiskt under trådens utveckling må jag säga. Förstår inte vad ni får ut av att förneka brottets utvecklingsbana och utpekade gm skuld i detta avskyvärda brott. Jag jobbar själv som nämndeman ibland och förstår inte deras resonemang, jag skulle personligen döma annorlunda (även utan kropp).
Citera
2012-06-09, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
99 % av trådläsarna inkl dig själv bagarn inser att där har vi motivet. Du och Qarrel verkar ha en annan agenda när det gäller skriverier i denna tråd. Ni har svängt ganska dramatiskt under trådens utveckling må jag säga. Förstår inte vad ni får ut av att förneka brottets utvecklingsbana och utpekade gm skuld i detta avskyvärda brott. Jag jobbar själv som nämndeman ibland och förstår inte deras resonemang, jag skulle personligen döma annorlunda (även utan kropp).
Tur att du inte var nämdeman vid dessa domstolar som dömde efter vad som lades fram i rättegången och inte vad de läste här.
Citera
2012-06-09, 11:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Jag hoppas att du inte tycker att första känslan ska styra.
Jag trodde också, iaf till en början, att det hela var solklart och att FS var GM.

Ju mer jag läste desto mer skeptisk blev jag, och sannolikheten för annan GM ökade i takt med att jag läste fup.

Vi vet fortfarande inte vad som fanns i paketet och på FP, vi vet inte ens om nåt fruktansvärt brott har begåtts, mer än paketering och dumpning. Så hur resonerar du då, är det som med B*rgar, att den första känslan ska få råda?

Men du menar alltså att du hade ansett honom skyldig, trots att kropp och en madrass med minst1,8 l blod saknades?
Citera
2012-06-09, 12:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Denna gardering kan vändas emothonom om de inte hittar något DNA från honom och ingen annan heller, då får det bli ytterligare en lögner för att rätta till det han sagt tidigare.
Du menar så här,
-Vi hittar inte FS DNA i MJ. Isf är han skyldig, han uppgav ju att de hade haft sex och då borde han ha lämnat DNA-spår.

Förresten, sa FS att sexet ledde till utlösning? Och vem vet, kanske satsen hamnade på sänggaveln.
Citera
2012-06-09, 13:14
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag hoppas att du inte tycker att första känslan ska styra.
Jag trodde också, iaf till en början, att det hela var solklart och att FS var GM.

Ju mer jag läste desto mer skeptisk blev jag, och sannolikheten för annan GM ökade i takt med att jag läste fup.

Vi vet fortfarande inte vad som fanns i paketet och på FP, vi vet inte ens om nåt fruktansvärt brott har begåtts, mer än paketering och dumpning. Så hur resonerar du då, är det som med B*rgar, att den första känslan ska få råda?

Men du menar alltså att du hade ansett honom skyldig, trots att kropp och en madrass med minst1,8 l blod saknades?
Av vilka anledningar är du skeptisk till att den misstänkta inte skulle va gärningsman?
Vem är troligare gärningsman än FS?
Vi vet vad som fanns i paketet.Marinas döda kropp inklusive madrass.
Eller ifrågasätter du det också?
Det är ett fruktansvärt brott att gömma undan och paketera en människa.Borde dömas hårdare.
Citera
2012-06-09, 14:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Av vilka anledningar är du skeptisk till att den misstänkta inte skulle va gärningsman?
Vem är troligare gärningsman än FS?
Vi vet vad som fanns i paketet.Marinas döda kropp inklusive madrass.
Eller ifrågasätter du det också?
Det är ett fruktansvärt brott att gömma undan och paketera en människa.Borde dömas hårdare.
Jag skrev att jag blev skeptisk ju mer jag läste i fup, jag köper inte att tillräckligt många av MJs bekanta är kollade.
Jag utesluter såklart inte FS som GM, men ser det INTE som osannolikt att GM är nån annan.

Hur många misstag har begåtts i utredningen?
Jag tror att de som anser att misstagen i utredningen ska förbises, är samma klick som från början visste att FS var skyldig.
Samma klick som resonerar som den nya medlemmen, tillika vikarierande nämdemannen "icecoldice" skulle ha gjort, alltså tvärtemot vad TR och HR gjorde.

Om paketet vet jag inte mer än att det innehöll MJ.

Straffet på "brott mot griftefriden" kanske är väl lågt, det har jag inte funderat över.
Men du kanske blir påverkad av att du är säker på att FS är GM, och resonemanget om att brist på bevis möjligen skulle leda till en griftefridsdom.
Men hur skulle du se på det om scenariot vore detta?
En person, kanske en anhörig till dig, kommer hem och hittar en död person i sin egen bostad.
Personen, kanske en anhörig till dig, vet att hen har synts gräla med den nu döde. Hen vet att hen kommer att bli misstänkt och blir panikslagen.
Helt sonika fraktar hen bort liket och gömmer det. Nu sitter hen i skiten och kan bara hoppas att liket aldrig hittas. Svårt läge, hur ska hen kunna ringa polisen och förklara sig?
Hen ångrar sig, men kan inte berätta sanningen utan får leva med detta.

Om denne HEN åkte dit för griftefridsbrott, skulle du tycka att två år var för milt?
Citera
2012-06-09, 17:41
Medlem
Psyncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Japp. Fredrik har "erkänt" att han sex med Marina på kvällen.

När hade FS egentligen sex med MJ? Inledningsvis påstod han väl att det var längre tillbaka i tiden dom hade sex sista gången för att senare ändra sig till att det var dagen innan hennes försvinnande?
Citera
2012-06-09, 17:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
När hade FS egentligen sex med MJ? Inledningsvis påstod han väl att det var längre tillbaka i tiden dom hade sex sista gången för att senare ändra sig till att det var dagen innan hennes försvinnande?
Nej, han har inte ändrat sig. Han sa i anhållandeförhöret att han hade sex med henne senast fm 27/7.
Citera
2012-06-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Du menar så här,
-Vi hittar inte FS DNA i MJ. Isf är han skyldig, han uppgav ju att de hade haft sex och då borde han ha lämnat DNA-spår.

Förresten, sa FS att sexet ledde till utlösning? Och vem vet, kanske satsen hamnade på sänggaveln.
Ja det kanske den gjorde, men jag är undrande över varför FS sa och upplyste i förhöret att han hade haft sex med henne. Vad hade han att tjäna och skydda sig från? Om han inte är GM verkar det ännu konstigare. Finns det någon här som kan ge en hållbar förklaring.
Citera
2012-06-09, 19:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja det kanske den gjorde, men jag är undrande över varför FS sa och upplyste i förhöret att han hade haft sex med henne. Vad hade han att tjäna och skydda sig från? Om han inte är GM verkar det ännu konstigare. Finns det någon här som kan ge en hållbar förklaring.
Han fick frågan. Det är en hållbar förklaring.
Citera
2012-06-09, 19:07
Bannlyst
Citat:

Du har själv skrivit svaret.
Det finns mycket konstigt i utredningen. Summan är att man inte lyckats hitta en enda besvärande uppgift eller bevis. Skulle kunna tyda på att han är oskyldig, åtminstone måste detta scenario finnas med i bilden hos den intelligenta observatören. Synd bara att intelligens saknas hos PÅK...
Citera
2012-06-09, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Jag ser att du smutskastar Marina på en mycket låg nivå.
Slutsatser av att han stannar kvar frågar du?
Skulle det vara ett bevis på att han är oskyldig?
Vart skulle han kunna dra menar du?,
Sverige hämtar hem brottslingar från de flesta länder.
Varför håller inte "han har inga pengar"?
Skadeståndet har inte kommit ännu.

Det är en synnerligen stark faktor som talar för att han inte är skyldig, precis som rätten kommit fram till.

Sverige hämtar inte hem MT om de inte vet var de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in