Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Av vilka anledningar är du skeptisk till att den misstänkta inte skulle va gärningsman?
Vem är troligare gärningsman än FS?
Vi vet vad som fanns i paketet.Marinas döda kropp inklusive madrass.
Eller ifrågasätter du det också?
Det är ett fruktansvärt brott att gömma undan och paketera en människa.Borde dömas hårdare.
Jag skrev att jag blev skeptisk ju mer jag läste i fup, jag köper inte att tillräckligt många av MJs bekanta är kollade.
Jag utesluter såklart inte FS som GM, men ser det INTE som osannolikt att GM är nån annan.
Hur många misstag har begåtts i utredningen?
Jag tror att de som anser att misstagen i utredningen ska förbises, är samma klick som från början visste att FS var skyldig.
Samma klick som resonerar som den nya medlemmen, tillika vikarierande nämdemannen "icecoldice" skulle ha gjort, alltså tvärtemot vad TR och HR gjorde.
Om paketet vet jag inte mer än att det innehöll MJ.
Straffet på "brott mot griftefriden" kanske är väl lågt, det har jag inte funderat över.
Men du kanske blir påverkad av att du är säker på att FS är GM, och resonemanget om att brist på bevis möjligen skulle leda till en griftefridsdom.
Men hur skulle du se på det om scenariot vore detta?
En person, kanske en anhörig till dig, kommer hem och hittar en död person i sin egen bostad.
Personen, kanske en anhörig till dig, vet att hen har synts gräla med den nu döde. Hen vet att hen kommer att bli misstänkt och blir panikslagen.
Helt sonika fraktar hen bort liket och gömmer det. Nu sitter hen i skiten och kan bara hoppas att liket aldrig hittas. Svårt läge, hur ska hen kunna ringa polisen och förklara sig?
Hen ångrar sig, men kan inte berätta sanningen utan får leva med detta.
Om denne HEN åkte dit för griftefridsbrott, skulle du tycka att två år var för milt?