2012-05-18, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.948283-marina-aklagare-petad

MrsMagoo, acustic, olovpalme och mariooo vad är era kommentarer till petningen av Kvarnström?

Det första hans advokat protesterar i media mot nu när dom tar han är kanske jäv,
men nu går inte det i alla fall.

Titta nu när petningen blir en befodran eller något liknande
Citera
2012-05-18, 19:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Det första hans advokat protesterar i media mot nu när dom tar han är kanske jäv,

He he dom slåss nu vem som ska bära äran att nita en mördare som lallat omkring i några år.
Man reser inte till RÅ för inte och inte begär man heller att RÅ ska förbereda resning utan vidare.

Enligt vad GP erfar har kammaråklagare Per-Åke Kvarnström och företrädare för länskriminalen nyligen besökt Stockholm för att få Riksåklagaren att förbereda en resningsansökan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-18 kl. 19:09.
Citera
2012-05-18, 19:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic

Skulle de inte plocka in FS inom 10 dagar enligt dig? Har inte den tiden gått ut än?
Citera
2012-05-18, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skulle de inte plocka in FS inom 10 dagar enligt dig? Har inte den tiden gått ut än?

Jo, i tisdags eller onsdags tror jag.
Ja, nu har de ju hittat något ser det ut som,
8-10 man med förstoringsglas i över en månad.
Jackan är jag nyfiken på.
Citera
2012-05-18, 19:18
Medlem
Quarrels avatar
Får man inte lämna datorn en timme utan att det smäller?

Om kammaråklagare Per-Åke Kvarnsten och företrädare för länskriminalen har besökt Stockholm för att få Riksåklagaren att förbereda en resningsansökan ser det illa ut för FS. Men, å andra sidan, har Kvarnsten sagt att han inte kan vara kvar som förundersökningsledare om bevisen pekar på annan GM. Hur ska man tolka detta?
Citera
2012-05-18, 19:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Om kammaråklagare Per-Åke Kvarnsten och företrädare för länskriminalen har besökt Stockholm för att få Riksåklagaren att förbereda en resningsansökan ser det illa ut för FS. Men, å andra sidan, har Kvarnsten sagt att han inte kan vara kvar som förundersökningsledare om bevisen pekar på annan GM. Hur ska man tolka detta?

Du ska tolka det som att det blir en resningsansökan, men Sannerholm som va med ruta 1 vill ta åt sig äran. Så det närmar sig en resning och då tas rättegången om i HR i Göteborg.
Du kommer väl på rättegången?
Citera
2012-05-18, 19:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det kan ju vara därför Kvarnströms chef har reagerat, springa iväg med halvgjort jobb igen.

Jag tror den gode Kvarnström har haft lite för bråttom för att få fortsätta att driva fallet.
Citera
2012-05-18, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du ska tolka det som att det blir en resningsansökan, men Sannerholm som va med ruta 1 vill ta åt sig äran. Så det närmar sig en resning och då tas rättegången om i HR i Göteborg.

Du ska nog tolka det som att Kvarnström har haft för bråttom igen och nu har hans chef styrt upp ärendet.
Citera
2012-05-18, 19:29
Bannlyst
Citat:
Det kan ju vara därför Kvarnströms chef har reagerat, springa iväg med halvgjort jobb igen.

Jag tror den gode Kvarnström har haft lite för bråttom för att få fortsätta att driva fallet.
Ja vad frustrerande det måste ha varit för honom och hans medarbetare att veta vem gärningsmannen är och inte kunna få fast honom förrän nu.
Citera
2012-05-18, 19:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så Sannerholm ville inte vara med i TR och HR, utan lät Kvarnsten stå där med hundhuvudet. Men det är skönt att veta att det finns någon som sköter blomvattning och kaffekokning på åklagarkammaren i fortsättningen. Någon måste göra det också.

Tyvärr, min kalender innehåller bara verkliga poster, inte fiktiva, så jag kan inte svara på om jag kan komma på rättegången.
Citera
2012-05-18, 19:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du ska nog tolka det som att Kvarnström har haft för bråttom igen och nu har hans chef styrt upp ärendet.

Reimer försöker du nu att lära mig något? Glöm det och jag vet vem som åkte med Kvarnström till RÅ för att be denne förbereda en resning. Så håll dig till att fundera själv, men begär inte att jag ska lyssna på dig det är lite väl oseriöst då inget av det du sagt i ämnet har stämt. Inte ett enda skit om dina cold case eller benrester som man inte skulle identifiera.
Citera
2012-05-18, 19:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Reimer försöker du nu att lära mig något? Glöm det och jag vet vem som åkte med Kvarnström till RÅ för att be denne förbereda en resning. Så håll dig till att fundera själv, men begär inte att jag ska lyssna på dig det är lite väl oseriöst då inget av det du sagt i ämnet har stämt. Inte ett enda skit om dina cold case eller benrester som man inte skulle identifiera.

Finns sådana som du på riktigt egentligen, Kvarnström är kanske bortplockad för att han har rusat i förväg utan att förankra det i organisationen.

Och ta nu fram inlägget om benen, du har tjatat om det så ofta så det kan väl inte vara speciellt svårt att hitta för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in