2012-05-12, 11:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan en oskyldig snärjas?

Javisst, båda en skyldig och en oskyldig kan snärjas på ett sådant sätt att deras svar kan misstänkliggöra dessa mer och därför är både skyldiga och oskyldiga, som har huvudet på skaft, måna om att de verkligen förstår vad de svarar på.

Du är ju bekant med frågan "Har du slutat att slå din fru".

På den frågan hade åtminstone jag svarat "Vad menar du, jag förstår inte frågan?".

När man betänker hur FL framför sina frågor så är det inte i undrande form utan snarare framförs dessa som påståenden där svaren lätt blir en bekräftelse.
Citera
2012-05-12, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det behövs inte så mycket pengar. Minns inte hur mycket det lilla han hade kostar där ute, men det var inte många hundralappar. Och Marina hade ju en massa pengar liggandes hemma enligt FS. Vart tog dom vägen?

Och enligt Madde så köpte FS alla möbler när de flyttade in i sin gemensamma lägenhet, var kom dom pengarna från?

Ja du förstår vad han ska ha rensat bostaden.
Hittades hennes smycken?
Citera
2012-05-12, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Ja du förstår vad han ska ha rensat bostaden.
Hittades hennes smycken?

Jag vet inte om det försvann fler smycken än det Marina ofta hade på sig, silverhalsbandet. Vi får se om det fortfarande hängde runt hennes hals, eller om FS tog det.
Citera
2012-05-12, 11:39
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan en oskyldig snärjas?
Vem är det som är "oskyldig" menar du?
Citera
2012-05-12, 11:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Vem är det som är "oskyldig" menar du?
Det var en allmän fråga utan avsikt att mena någon särskild person.
Citera
2012-05-12, 11:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men det finns inget som säger att han skaffade sitt knark just den dagen, på det stället. Knarket kan han ha köpt veckan innan.

Han kan ha köpt på natten mellan den 28-29/7-10 på en kyrkogård i GBG-området.
Citera
2012-05-12, 12:03
Medlem
Kams avatar
Nu vill jag fråga om en sak som kanske alla andra vet : Hur fick FS kontakt med langaren?
Citera
2012-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Nu vill jag fråga om en sak som kanske alla andra vet : Hur fick FS kontakt med langaren?

"Icke spårbar kommunikation"
Citera
2012-05-12, 12:13
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
"Icke spårbar kommunikation"
Ahaa! . Har man kunnat utreda när denna icke spårbara kommunikation skett. Jag har inte klarat att läsa alla inlägg om telefontrafiken. Dessutom fattar jag inte
Citera
2012-05-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Ahaa! . Har man kunnat utreda när denna icke spårbara kommunikation skett. Jag har inte klarat att läsa alla inlägg om telefontrafiken. Dessutom fattar jag inte

FS fick väl genom röksignaler eller något annat fenomen langaren att ta sig till Statoilmacken? Nej, hur ska man förstå vad FS menar? Han menar i alla fall att de inte haft kontakt via telefon etc..
Citera
2012-05-12, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han kan ha köpt på natten mellan den 28-29/7-10 på en kyrkogård i GBG-området.

Synd att inte FS kan vara ärlig med en sådan under omständigheterna bagatell. Skitstöveln är mer rädd om sitt eget skinn än att på minsta lilla vis vara hjälpsam när kvinnan han påstår sig avguda var mördad. Han om någon skulle kunna bidra med ideer om vem som dödade henne, men nej, inte ens FS kan komma på vem som ville henne illa. Det behåller han för sig själv det lilla egot. Och för de flesta är orsaken till det väldigt uppenbar.
Citera
2012-05-12, 13:39
Medlem
Kams avatar
Jag tycker att det är konstigt att maskroos varken är aktiv här i tråden eller på Fb. Det är nästan 1 mån nu sedan hon bytte profilbild. På Tradera är det också färdigsålt, fast man kanske kan byta namn på säljare där. Jag vet ju inte. Eller så är sakerna slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in