2012-05-11, 00:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Vid det här laget är det väl troligt att hon känner till sanningen?

Hur skulle hon få veta sanningen den är ju inte nämnd någonstans. Att det finns ett antal medium som påstår si och så är väl ingen sanning?

Vi vet att Marina har tagits ur daga och att kroppen är funnen, vad mer VET vi?
Citera
2012-05-11, 00:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I det här fallet? Mördad och dumpad i plast? Nä.

Det kan faktiskt vara möjligt men speciellt sannolikt är det inte.
Citera
2012-05-11, 00:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det här borde du läst.
http://www.pts.se/sv/Bransch/Internet/Integritet/Regler/Lagring-av-uppgifter/

Punkt 5 undantag.

Tackar för länken.

Undantag

Operatörer har vanligen rätt att lämna ut abonnemangsuppgifter till abonnentupplysningsföretag (nummerupplysning), enligt abonnemangsvillkoren. Abonnenter kan dock alltid motsätta sig sådant utlämnande genom att inte lämna samtycke eller att återkalla ett tidigare lämnat samtycke. Detta gör du vanligen genom att begära s.k. hemligt nummer.

Polisen och andra brottsbekämpande myndigheter har rätt att begära ut uppgifter i samband med utredning av brott. För att uppgifter om abonnemang ska kunna lämnas ut krävs att fängelse är föreskrivet för det aktuella brottet och det enligt den brottsbekämpande myndighetens bedömning kan föranleda annan påföljd än böter. För att andra uppgifter som angår särskilda elektroniska meddelanden (t.ex. trafikuppgifter) ska kunna lämnas ut krävs att det för brottet inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år. (6 kap. 22 §) Du kan inte förhindra sådant utlämnande.

I samband med brottsutredningar finns även möjligheter att begära uppgifter utlämnade med stöd av ett beslut om hemlig teleövervakning, vilket regleras i rättegångsbalken. Mer information om hemlig teleövervakning finns på regeringens webbplats. PTS kan inte uttala sig närmare i frågor som rör hemlig teleövervakning.

http://www.pts.se/sv/Bransch/Internet/Integritet/Regler/Lagring-av-uppgifter/#r%C3%A4tt%20att%20l%C3%A4mna%20ut

Då va detta fastslaget med telefonavlyssningen. Som sagt vad.
Så visst kan Fredrik avlyssnas det är inga problem.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-11 kl. 00:59.
Citera
2012-05-11, 05:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ok. Så här:

(Vi säger nu att det är GM som promenerar)

GM promenerar från Stora Höga mot spekeröd. Klockan är ca 14:30.

GM ser en bil passera påväg mot Spekeröd och får den smarta idén att ta bilnummret för att efter tio minuters fördröjning skicka ett SMS till fordonsupplysningen. Detta för att få polisen (vid eventuell utredning) att tro att han då inte var där han är, utan där bilen som just passerade honom är om 10 minuter. Helt enkelt för att förkorta promenadtiden så att den inte blir rimlig (av någon anledning)

Någon gång efter 14:45 (kan vara 14:50, kan vara 15:10) passerar så vittnet denne man och noterar hans promenad. Han är då vid golfbanan.

(När han skickade SMS var han troligen nere i spekeröd. Det tar ca 10 minuter att köra hela vägen upp till Anviks gamla tomt.)

Dessa två händelser motsäger inte varandra såvitt jag kan se.

Hängde du med?
Ja, jag hängde med. SMS:et skickades från cellen Kode O. Golfbanan ligger i cell Stora Höga N. Så din teori stämmer inte.
Citera
2012-05-11, 05:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Sluta nu. Hon var inte självmordsbenägen. hon hade planer för onsdagen och för sin kommande semester. Hade hon varit det hade det sett helt annorlunda ut.
Vadå, skulle hon ha sagt, "Nej, tyvärr, syster, jag kan inte åka wakeboard i morgon, jag ska ta livet av mig". Personer som ska begå självmord låter inte detta hindra annan planering.
Citera
2012-05-11, 05:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur ska man annars tolka dina skriverier? När du använder hans ord som exempel.
Tolka dem som om att jag inte har tagit ställning.
Citera
2012-05-11, 05:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo, det spelar roll och jag inväntar personen och att du tillkännager vem du menar, så ska jag besvara det med resterande som inte gör det. Vad du personligen anser inte spelar roll är totalt ointressant.
Under det hotet tänker jag inte avslöja vem personen är. Du får leva i ovisshet.
Citera
2012-05-11, 05:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Citat sidan 21.
Vid mobil telefoni ska utöver det som anges under telefoni uppgift
om följande lagras:
• uppringande parts abonnemangsidentitet och utrustningsidentitet,
• uppringd parts abonnemangsidentitet och utrustningsidentitet,
• lokaliseringsinformation för kommunikationens början och
slut, samt
• datum, spårbar tid och lokaliseringsinformation för den
första aktiveringen av en förbetald anonym tjänst.
Det där är inte sidan 18.
Det gäller trafikdata.
Citera
2012-05-11, 05:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Under det hotet tänker jag inte avslöja vem personen är. Du får leva i ovisshet.

Fantastiskt..har du lyckats hitta en person i hela förundersökningen som inte har negativa åsikter om FS? Det måste röra sig om den nuvarande flickvännen då som ännu inte fått upp ögonen för vad hon släppt in i sitt liv.
Citera
2012-05-11, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur skulle hon få veta sanningen den är ju inte nämnd någonstans. Att det finns ett antal medium som påstår si och så är väl ingen sanning?

Vi vet att Marina har tagits ur daga och att kroppen är funnen, vad mer VET vi?

acustic ställde en fråga till mig. En intressant fråga som du väljer att svara på och samtidigt blandar in medium som absolut inte har med saken att göra. Tänk till lite för en gång skull...vad tror du acustic frågade om?
Citera
2012-05-11, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Vid det här laget är det väl troligt att hon känner till sanningen?

Det gör hon kanske, om hon bemödat sig med att läsa fup..men hon kanske är samma åsikt som en del andra knasbollar, alla ljuger utom FS. Eller så är hon den typen som dras till avskum? Ju värre desto bättre..tyvärr finns den kategorin kvinnor också.

Hon har i alla fall förstått att risken att FS snor hennes pengar är ganska stor. Men hon skulle enligt egen utsago inte gråta över det eftersom hon har så lite pengar..
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-11 kl. 06:09.
Citera
2012-05-11, 06:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet inte vad han menade. Vapenhundar är utbildade på olika saker..gör det någon skillnad om FS, som vi tror använt sig av diverse material som ljuddämpning? Dämpar det även ämnen som hunden kanske känt av om det inte hade använts?
Om det var ett kulhål i väggen så är det lite märkligt att hundarna missade det. Men iofs reagerade ingen av jyckarna på blodet heller.

http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/jan-mars/Hundar-hjalper-polisen-leta-vapen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in