2012-05-09, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Var inte där, tyvärr, men ärligt tror du att FL tog en rövare för att få FS ur balans, eller tror du mer att de verkligen har bevisning ?
Hur vet du då att det inte togs upp?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Var inte där, tyvärr, men ärligt tror du att FL tog en rövare för att få FS ur balans, eller tror du mer att de verkligen har bevisning ?

Men det är inte lagligt att göra i förhör eller visste du inte det heller?
Aj, aj inte det heller har du begripit.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det enda vi kan göra är att vänta och se vad som kommer upp i nästa rättegång. (om det nu blir någon?). Ytterst få av oss i tråden var aldrig på rättegångarna. När den tekniska biten togs upp i rätten uteblev referaten då uppkopplingen krånglade för reportern. Så du får väl berätta vad som sades?

Det är faktiskt anmärkningsvärt att polisen, trots fem månaders häktning och mängder med tekniska undersökningar och förhör, inte lyckats slå hål på FS historia.

Och här ju då åklagaren chansen, enligt förhörsledaren, eftersom telefonerna rört sig samtidigt medan FS påstår motsatsen. Och då "glömmer" polisen att ta med detta i FUP och åklagaren "glömmer" att lämna in den tekniska bevisningen särskilt? Inte så trovärdigt - här pekar allt på att FS talar sanning medan polisen ljuger.

Överhuvudtaget är det på det viset att åklagarens beskrivning av vad som har hänt är avsevärt mer krystad än FS beskrivning av vad han har gjort under den aktuella tiden.
Citera
2012-05-09, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är faktiskt anmärkningsvärt att polisen, trots fem månaders häktning och mängder med tekniska undersökningar och förhör, inte lyckats slå hål på FS historia.

Och här ju då åklagaren chansen, enligt förhörsledaren, eftersom telefonerna rört sig samtidigt medan FS påstår motsatsen. Och då "glömmer" polisen att ta med detta i FUP och åklagaren "glömmer" att lämna in den tekniska bevisningen särskilt? Inte så trovärdigt - här pekar allt på att FS talar sanning medan polisen ljuger.

Överhuvudtaget är det på det viset att åklagarens beskrivning av vad som har hänt är avsevärt mer krystad än FS beskrivning av vad han har gjort under den aktuella tiden.

FS har inget alibi. Och jag tycker att de lyckats slå hål på hans sk historia genom att gång på gång visa att det FS säger inte kan stämma. Sen att FS inte kan svara utan väljer att bara svara att han inget vet eller förstår, säger inte så mycket.
Citera
2012-05-09, 15:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Fredrik talar sanning, som sitter och ljuger om att han dömdes för bedrägeri trots sitt nekande.
Han erkände inte ens trots att han va dömd. 16 avsnitt finns på hur laglydig han är och du påstår att han talar sanning?
Allvarligt talat vem vill du ska tro på det?

11.00, två fullbordade och ett försök och då är det en felkodning där, en pinkod, och jag
påstår jag ju att det är du som tar ut dom här pengarna.
Jag har inte koder till hennes kort, det är omöjligt.
Men du har hennes tidigare anmälan på den ifrån 2003?
Ja.

Ifrån Gräfsnäs i Sollebrunn där du var och hälsade på en.. en..
Där är jag dömd mot mitt nekande.
Ja. Vi får inte prata i varandra, utan jag får prata och så får du prata, är vi överens?
Ja visst.
Det finns en anmälan K188027 där en granne påstår att du har stulit hans kort och
efter det så har du tagit ut 7000 kronor på hans konto. Det är nånting..
Det är sånt som han säger, ja.
Okej. Jag har bara anmälan, jag har inte gått in i förundersökningen. Du förnekar det?
Ja, jag har inte gjort det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 16:01.
Citera
2012-05-09, 16:02
Medlem
Kams avatar
Citat:

Men nog finns det i FUP. s 996, eller hur menar du?
Citera
2012-05-09, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du använder ord du inte förklarar vad det innebär, så vad hade du för information om det här?
Ingen alls förstår jag och du gissar dig fram bara och har läst hur många domslut då?
Du hävdar fortfarande att man kan tiga och inte förklara det man är anklagad för och det ger inga minus? Du är för rolig och inte insatt. Är det dina egna sanningar du kör med här?
Haha så roande det här är att se detta dravel utan grunder eller styrka.

Jag hävdar ingenting. Det står i TR/HR-dom som du så noggrant läser.
https://www.flashback.org/sp37258182
Citera
2012-05-09, 16:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag hävdar ingenting. Det står i TR/HR-dom som du så noggrant läser.
https://www.flashback.org/sp37258182

Vad står det i dessa domslut som jag har efterfrågat?
Citera
2012-05-09, 16:03
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
FS har inget alibi. Och jag tycker att de lyckats slå hål på hans sk historia genom att gång på gång visa att det FS säger inte kan stämma. Sen att FS inte kan svara utan väljer att bara svara att han inget vet eller förstår, säger inte så mycket.

De har inte visat detta en enda gång. I fallet med de "rörliga mobilerna" kom fhl exempelvis med ett påstående som sedan inte kunde visas med t ex utskrifter av trafikdata från teleoperatörerna.
Citera
2012-05-09, 16:09
Bannlyst
Citat:
De har inte visat detta en enda gång. I fallet med de "rörliga mobilerna" kom fhl exempelvis med ett påstående som sedan inte kunde visas med t ex utskrifter av trafikdata från teleoperatörerna.

Jag tog upp ett exempel senast idag. FS påstår att han lämnade huset 21.30 eftersom han vet att han kom fram till Mölndal 22.30. Det stämmer inte då FS satt hemma vid datorn mycket senare än så. Varför ljuger FS?
Citera
2012-05-09, 16:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Intressant teori, men aningens långsökt. Hon är isf. under bostadsmasten och FS är sannolikt hemma.
Ett möte sker nog senare på annan plats.

Det som tyder på att M skrev SMS:en till CJ är: från att systern ringer utan svar tar det 2,5 resp 5 minuter mellan svaren som innehåller en ursäkt/handlingsplan för dragblock samt Lillskrutt.
Svårt att se att GM har den beredskapen.
Det finns en känslomässig logik att innehållet är så precist att det verkar rimligare att M skrivit det. Både syster och efterföljande fordonsförfrågan. Jag tror det är för svårt för GM att hitta på detta i ett skarpt läge.

En annan GM än FS skulle inte känna till vare sig dragblock eller smeknamnet Lillskrutt. Det är förbannat synd att sms:en inte finns kvar..
Citera
2012-05-09, 16:11
Medlem
Citat:

Det är väl inte alls anmärkningsvärt. Han håller tyst och polisen kan inte bevisa sin hypotes pga brist på bevis. Det händer i många rättsfall (och i alla de fall som aldrig går till rättegång pga bristande bevisning), det innebär inte att han är oskyldig.Bara att man inte kunnat bevisa att han är skyldig. I ett tidigare inlägg här skrev ngn att 10% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom. Tror du att det beror på att resterande 90% av anmälningarna är falska, eller på att en hel del av dessa GM håller tyst och polisen inte kan bevisa att de är skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in