2012-05-09, 15:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..
Den tiden ligger jag garanterat och sover.
Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.
Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.

Tycker du det verkar vettigt? Eller vem kan det vara?
Inte en aning.
Har du lånat ut telefonen till nån då?
Nej, det har jag inte.
Då kan det väl inte gärna vara nån annan?
Vid den.. vid den tiden är jag hemma.
Jag påstår att du fortfarande har Marinas telefon..
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 15:34.
Citera
2012-05-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Väldigt troligt...

Ja, inte vet jag. Hade jag varit åklagare hade jag väntat med de uppgifterna tills den dag Marina hittats. Går det att bevisa att deras mobiler följs åt ser det inte bra ut för FS.
Citera
2012-05-09, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..
Den tiden ligger jag garanterat och sover.
Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.
Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.

Tycker du det verkar vettigt? Eller vem kan det vara?
Inte en aning.
Har du lånat ut telefonen till nån då?
Nej, det har jag inte.
Då kan det väl inte gärna vara nån annan?
Vid den.. vid den tiden är jag hemma.
Jag påstår att du fortfarande har Marinas telefon..

Det där är så roligt så man skrattar sig fördärvad... det är ALLTID någon annan..en osynlig mobiltjuv/mördare..som är vänlig nog att återvända och ge tillbaka mobilen till FS.
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-09 kl. 15:39.
Citera
2012-05-09, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Inte meningen av svara för andra men du märker väl hur FS ändrar historien för att
passa in?
I första förhöret om detta säger han att går upp vid 10-tiden. Kollar på lite TV osv medan
Marina går o pysslar.
När FL frågar vidare om detta så öppnar han upp möjligheten att Marina kan va varit iväg tidigare
under förmiddagen.
I inlägget som "Artmix" gör säger han att inte varit uppe länge utan bara varit på toa o satt på Kaffe o sen satt sig vid datorn (som han vet klockslaget).
Således öppnar han upp möjligheten att MJ mycket väl kunnat gjort uttaget vid 10:55 o sedan kommit tillbaka utan att han märkt det.
"Artmix" svarar ej heller på frågan om "han såg henne under mellantiden"? Den frågan gled han snyggt förbi...

Skit i vad FS säger, han har ju redan sagt att han inte kan klockan, och han kan i princip inte lastas för sina utsagor i rätten ändå.

Så man får titta på frågorna så här:
Är det möjligt att M hämtade pengarna innan FS vaknade ?
Är det möjligt att C:s telefonsamtal på fasta telefon inte uppfattades av någon ?
Är det möjligt att M åkt iväg så att hon mötte skum bil och därför frågade på den?
Är det möjligt att M SMS:ade sin syster ?

Vilka slutsatser kan man dra från svar på dessa frågor ?
Citera
2012-05-09, 15:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, inte vet jag. Hade jag varit åklagare hade jag väntat med de uppgifterna tills den dag Marina hittats. Går det att bevisa att deras mobiler följs åt ser det inte bra ut för FS.

Men tydligen gör det inte det. Åklagaren kunde inte visa att telefonerna följts åt. Fhl försökte sig nog på en rövare för att få FS ur balans och börja snacka bort sig.

Men FS har inte snackat bort sig. FS har hållit fast vid samma historia hela tiden vilket är en stark indikation på att FS talar sanning.
Citera
2012-05-09, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Men tydligen gör det inte det. Åklagaren kunde inte visa att telefonerna följts åt. Fhl försökte sig nog på en rövare för att få FS ur balans och börja snacka bort sig.

Men FS har inte snackat bort sig. FS har hållit fast vid samma historia hela tiden vilket är en stark indikation på att FS talar sanning.

Du har följt tråden dåligt. FS har ändrat sig på många punkter. I övrigt vet han inget, kan inget, förstår inget, och vill inget..
Citera
2012-05-09, 15:43
Medlem
Citat:

Eller så är det en indikation att han har lärt sig en läxa utantill.
Citera
2012-05-09, 15:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Handlar om trovärdighet och ett visst underlag finns, så det ger sig vid nästa rond i domstolen.
Klart som fan han hade mobilerna,och det är ju självklart. Teknisk bevisning eller sannolikhet, så det här är mer klockrent i dagsläget än då man inte hade varken kropp eller hur hon mördades.

Märkligt det ställs på sin spets då man har allt det man behövde innan.
Sista pusselbiten vore ett riktigt lyft här, så den vidrigt ljugande grovt kriminella parasiten åker in på ett mycket långt straff.

Han har inte varit hjälpsam i den här utredningen och detaljer har han inga,så det är få som tror på honom. Notera ett fåtal.
Citera
2012-05-09, 15:45
Bannlyst
Citat:
Det där är så roligt så man skrattar sig fördärvad... det är ALLTID någon annan..en osynlig mobiltjuv/mördare..som är vänlig nog att återvända och ge tillbaka mobilen till FS.

Och åklagaren väljer att inte redovisa den tekniska bevisningen för detta, trots att enligt vissa finns det förklaringsbörda ? Yeah right...
Citera
2012-05-09, 15:49
Bannlyst
Citat:
Och åklagaren väljer att inte redovisa den tekniska bevisningen för detta, trots att enligt vissa finns det förklaringsbörda ? Yeah right...

Det enda vi kan göra är att vänta och se vad som kommer upp i nästa rättegång. (om det nu blir någon?). Ytterst få av oss i tråden var aldrig på rättegångarna. När den tekniska biten togs upp i rätten uteblev referaten då uppkopplingen krånglade för reportern. Så du får väl berätta vad som sades?
Citera
2012-05-09, 15:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Du använder ord du inte förklarar vad det innebär, så vad hade du för information om det här?
Ingen alls förstår jag och du gissar dig fram bara och har läst hur många domslut då?
Du hävdar fortfarande att man kan tiga och inte förklara det man är anklagad för och det ger inga minus? Du är för rolig och inte insatt. Är det dina egna sanningar du kör med här?
Haha så roande det här är att se detta dravel utan grunder eller styrka.

Nej, men kriminella då eller vad man nu vill kalla det men i alla fall folk som sitter här,
häktade och det har hänt vid något enstaka tillfälle att i ett större sammanhang när det
är flera stycken inblandade så har inte alla del i det mordet utan man har mer eller
mindre och den personen som inte har skjutit i det här gänget den är väldigt kvick med
att tala om att han är oskyldig och att det är någon annan som har gjort det
Okej
Och om du nu är oskyldig så har man alltid någon form utav referenser, alibin eller
någonting annat som gör det möjligt för mig att bearb, bearbeta material, du, du måste
ge mig material så jag kan bearbeta det eller vi kan bearbeta det
Jag har gett
Som gör att vi finner
Er så mycket material
Att du är oskyldig
Så det är vansinnigt mycket liksom
Nu hörde jag inte vad du sa?
Jag har gett er så mycket material så det är liksom, du, du måste ju ha att jobba på ändå
Nej jag har inte fått någonting utav dig
Har du inte fått någonting utav mig
Nej
Du måste ju ha pärmvis (Av historier ja )
Ja det har jag
Ja med material ifrån mig
Ja vad skulle det vara då?
Jag har ju beskrivit var jag har varit, vad jag har gjort och eeh hur mycket som helst
Hmm
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-04-08 09:35 diarienr: 1400-K126753-10
1090
Citera
2012-05-09, 15:51
Bannlyst
Citat:
Det enda vi kan göra är att vänta och se vad som kommer upp i nästa rättegång. (om det nu blir någon?). Ytterst få av oss i tråden var aldrig på rättegångarna. När den tekniska biten togs upp i rätten uteblev referaten då uppkopplingen krånglade för reportern. Så du får väl berätta vad som sades?

Var inte där, tyvärr, men ärligt tror du att FL tog en rövare för att få FS ur balans, eller tror du mer att de verkligen har bevisning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in