2012-05-09, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kolla tråden så ska du se att det är en hel del som gör det när det passar deras agenda annars så är han en p*r*sit.

Jag förstår inte vad du menar nu? Vilka pratar du om?
Citera
2012-05-09, 09:07
Bannlyst
Citat:
Då är det minst tre personer som känner MJ som dyker upp direkt som har god kännedom om området.

Ja, och min "kriminalhjärna" säger mig att Polisen inte tänker undersöka deras bilar eller fingeravtryck närmare, det är ju såååå resurskrävande.
Citera
2012-05-09, 09:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, och min "kriminalhjärna" säger mig att Polisen inte tänker undersöka deras bilar eller fingeravtryck närmare, det är ju såååå resurskrävande.
Ja, fingeravtryck verkar ju onödigt att kolla om de säger att de inte har varit i huset. Hur ska det då kunna vara deras fingeravtryck? Dessutom vet redan polisen vem som är GM, tack vare konstapel B:s briljans.
Citera
2012-05-09, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du är inte så insatt i hur polisen arbetar va? De jämför inte fingeravtryck med personer bara för att de pratat med Marina. Det måste till lite mer än så. Vi ska vara glada att de inte lägger enorma pengar på att jämföra fingeravtryck med personer som inte ens varit i huset.

Man har ju hittat GM förr genom uteslutning:
"Över 500 unga män har dna-topsats i jakten på serievåldtäktsmannen i Örebro."
http://na.se/nyheter/orebro/1.980817-23-aringen-kallades-till-topsning-ringde-och-stallde-in

Men varför skall Kvarnskämt kolla 60 fingeravtryck när man nästan har en komplett indiciekjedja ? Och just det en FL som har suttit öga mot öga med många banditer..
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-05-09 kl. 09:17.
Citera
2012-05-09, 09:16
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Menar du att dessa funderingar skulle kunna röra sig i skallen på en kemikunnig?

Sorry, jag har vattentätt alibi för 26-31/7 2010 tack vare arbete och flickvän.

Citat:
Är det då inte konstigt att PÅK använde sig av samma vittne när det gällde observationen av en man vid golfbanan senare samma dag?
Dessutom vill jag minnas att vittnet säger att kvinnan höll handen som om hon pratade i telefon. Nighthawks skrev att MJ brukade trampa på gasen och pratade ofta i telefon när hon körde, det beteendet stämmer väl bra ihop med vittnets berättelse eller?

Hört talas om handsfree?

Det är således mer troligt att vittnet såg någon som liknar MJ men som helst inte ville bli igenkänd bakom ratten så hon dolde del av sitt ansikte med hjälp av ena handen.
Citera
2012-05-09, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, fingeravtryck verkar ju onödigt att kolla om de säger att de inte har varit i huset. Hur ska det då kunna vara deras fingeravtryck? Dessutom vet redan polisen vem som är GM, tack vare konstapel B:s briljans.

Helt riktigt, du lär dig!

Hade någon av Marinas kontakter befunnit sig i Spekeröd eller till och med i huset så hade de jämfört även deras fingeravtryck. Vad jag vet så finns det ingen person förutom FS som varit i huset med Marina. Och ingen i denna tråd har heller hittat någon kandidat polisen kan kolla avtryck på.

Själv tror jag att fingeravtrycket är Marinas..
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-09 kl. 09:21.
Citera
2012-05-09, 09:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Helt riktigt, du lär dig!

Hade någon av Marinas kontakter befunnit sig i Spekeröd eller till och med i huset så hade de jämfört även deras fingeravtryck. Vad jag vet så finns det ingen person förutom FS som varit i huset med Marina. Och ingen i denna tråd har heller hittat någon kandidat polisen kan kolla avtryck på.

Själv tror jag att fingeravtrycket är Marinas..

Det hade lätt kunna kollats ifall det var Marinas.
Citera
2012-05-09, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man har ju hittat GM förr genom uteslutning:
"Över 500 unga män har dna-topsats i jakten på serievåldtäktsmannen i Örebro."
http://na.se/nyheter/orebro/1.980817-23-aringen-kallades-till-topsning-ringde-och-stallde-in

Men varför skall Kvarnskämt kolla 60 fingeravtryck när man nästan har en komplett indiciekjedja ? Och just det en FL som har suttit öga mot öga med många banditer..

Det är en helt annan sak att spåra efter våldtäktsmän i register. Att jämföra fingeravtryck mot personer som inte kan ha begått mordet i detta fall är slöseri med resurser..
Citera
2012-05-09, 09:26
Bannlyst
Citat:
Det hade lätt kunna kollats ifall det var Marinas.

Hur? Jag tror inte att det funkar så att de tar en av hennes saker och hoppas att det är just Marina som hållit i den och avsatt avtrycket. Tror inte det är så rättssäkert faktiskt.
Citera
2012-05-09, 09:27
Bannlyst
Citat:
Det är en helt annan sak att spåra efter våldtäktsmän i register. Att jämföra fingeravtryck mot personer som inte kan ha begått mordet i detta fall är slöseri med resurser..

Sluta nu, det här är 500 unga män som inte nödvändigtvis förekommer i register.
Masstopsning har gjorts i flera fall, med personer som bara snuddar vid BO, utan att vara i register eller MT.

Kan du ge mig en videmerad anledning till att FB inte kollats avseende fingeravtryck ?
Citera
2012-05-09, 09:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Sorry, jag har vattentätt alibi för 26-31/7 2010 tack vare arbete och flickvän.
Synd att du kände dig träffad. Jag kunde frågat om någon med teknikkunskaper hade samma tankar.

Citat:
Hört talas om handsfree?

Det är således mer troligt att vittnet såg någon som liknar MJ men som helst inte ville bli igenkänd bakom ratten så hon dolde del av sitt ansikte med hjälp av ena handen.
Kan även vara att kvinnan justerade utrustningen.
Citera
2012-05-09, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hur? Jag tror inte att det funkar så att de tar en av hennes saker och hoppas att det är just Marina som hållit i den och avsatt avtrycket. Tror inte det är så rättssäkert faktiskt.

Hennes fingeravtryck finns troligen hos polisen sedan barnhistorien. Du vet då MJ fotograferade när barnet var bundet för att sedan sättas upp fotot kylskåpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in