2012-04-21, 15:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Det vet vi ju inte, men man får väl anta att det var strax efter alla livstecken från henne upphörde med tanke på att hon var en frekvent användare av telefon och internet i vanliga fall.

Men visst, hon kanske satt inspärrad i några veckor innan hon mördades. Men hur rimligt låter det?
Sista livstecknet från telefon eller Internet var 29 juli kl. 10:01:39.
Citera
2012-04-21, 15:25
Bannlyst
Hur troligt är det här då, brukar man inte komma ihåg åtminstånde sin födelsedag?

Okej. Käkar ni nånting eller nåt annat?
Ja, det gör vi säkert, men jag kommer inte ihåg vad. Nånting äter vi ju där på kvällen för vi
har inte ätit innan dess, så nånting äter vi men jag kommer inte ihåg.
Förekommer det nån form utav droger?
Nej.
Inte någonting alls?
Nej.
(sid995)
Citera
2012-04-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sista livstecknet från telefon eller Internet var 29 juli kl. 10:01:39.

Ja, men är det rimligt att anta att det var hon som skickade det SMS:et?
Citera
2012-04-21, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man kan ta ut punkterna en och en och förklara dem, men det är nog ytterst få som samtliga punkter passar in på.

Och ja, jag har faktiskt alibi.
Det räcker med att det finns mer än en för friande dom.
Citera
2012-04-21, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Hur troligt är det här då, brukar man inte komma ihåg åtminstånde sin födelsedag?

Okej. Käkar ni nånting eller nåt annat?
Ja, det gör vi säkert, men jag kommer inte ihåg vad. Nånting äter vi ju där på kvällen för vi
har inte ätit innan dess, så nånting äter vi men jag kommer inte ihåg.
Förekommer det nån form utav droger?
Nej.
Inte någonting alls?
Nej.
(sid995)
Sid 965 är det.

Att man två veckor efter inte kommer ihåg vad man åt på kvällen efter födelsedagsfirandet är inte förvånande.
Citera
2012-04-21, 15:33
Medlem
Är det en 160-säng eller en 180-säng dom hade i Övre Röra? Alltså 2st 80 eller 2st 90-madrasser? Personligen är jag ganska lik vad Marina var i kroppshyddan tror jag, och jag har svårt att "bli helt inrullad" i endast en (1) st enkelmadrass på 90cm (testade igår!), det vill gärna bli en liten glipa. Men det kanske var just därför som plasten/presenningen var en viktig del i emballaget/förpackningen så att säga..?

Senast redigerad av Kokko-Laban 2012-04-21 kl. 15:42. Anledning: Fakta i mitt test = 90cm
Citera
2012-04-21, 15:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inget påstående det är ett faktum

Och på tal om Frifräsaren Friman tingsrättens mest inkompetente domare.
Så är det ett fall här där han är ute och svamlar och inte tror på bevisningen.
Och HD fick ta in DNA bevisning för att rätta till det här.
Den här Friman som dömde i Tingsrätten ska jag hålla stenhård koll på, och verkligen gå med lupp på.
Det är något som inte stämmer med den här fylletratten.
Menar du att det är ett faktum att man kan ta in folk till förhör utan att det föreligger brottsmisstanke?

Jag tyckte Herr Friman gjorde ett utmärkt jobb, HR också som stämde in helt i TR:s bedömning. Dessutom lät han betydligt nyktrare än åklagaren när han fick ta över och ställa de frågor av vikt som åklagaren glömde i TR. En eloge för att han stod ut med allt svammel och alla spekulationer som slutade i intet.
Citera
2012-04-21, 15:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Är det en 160-säng eller en 180-säng dom hade i Övre Röra? Alltså 2st 80 eller 2st 90-madrasser? Personligen är jag ganska lik vad Marina var i kroppshyddan tror jag, och jag har svårt att "bli helt inrullad" i endast en (1) st enkelmadrass (testade igår!), det vill gärna bli en liten glipa. Men det kanske var just därför som plasten/presenningen var en viktig del i emballaget/förpackningen så att säga..?

FUP sid 702:
Citat:
Sängen
Sängen är en dubbelsäng bestående av en sängram med två 90-cm resårbottnar samt bäddmadrasser i.
Citera
2012-04-21, 15:37
Medlem
Citat:
Sid 965 är det.

Att man två veckor efter inte kommer ihåg vad man åt på kvällen efter födelsedagsfirandet är inte förvånande.

Sant.

Men att man inte kommer ihåg vad man åt till mat dagarna runt sin sambos försvinnande - ÄR förvånande, då man borde gått igenom varje minut i huvudet flera gånger om.
Citera
2012-04-21, 15:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att det är ett faktum att man kan ta in folk till förhör utan att det föreligger brottsmisstanke?

Jag tyckte Herr Friman gjorde ett utmärkt jobb, HR också som stämde in helt i TR:s bedömning. Dessutom lät han betydligt nyktrare än åklagaren när han fick ta över och ställa de frågor av vikt som åklagaren glömde i TR. En eloge för att han stod ut med allt svammel och alla spekulationer som slutade i intet.

Det kan du hoppa upp och sätta dig på, och om man inte tar in dom så knackar man på dörren eller tar in dom i sin trevliga bil.
När krim rusar in genom dörren är det bäst folket sätter sig ner.
Och en sån källarpundare som Fredrik har väl både stöldgods och annat,. så finns det skäl så skaffar man dom.
Sluta tramsa om saker som du inte vet något om. Jag har sett krim i action, och har en bekant som arbetar på krim. Slutdiskuterat, och undra kan man alltid göra, men veta och har bevittnat är en annan.

Glöm inte att dom ligger och spanar också det är förtretligt för buset, men det märker inte dom för dom har fullt upp med att punda.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-21 kl. 15:41.
Citera
2012-04-21, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sant.

Men att man inte kommer ihåg vad man åt till mat dagarna runt sin sambos försvinnande - ÄR förvånande, då man borde gått igenom varje minut i huvudet flera gånger om.
M var inte sambo, hon var hyresvärdinna. Man kanske hoppar över måltiderna som irrelevanta när man tänker tillbaka, särskilt om det är före försvinnandet.
Citera
2012-04-21, 15:46
Medlem
Citat:
M var inte sambo, hon var hyresvärdinna.

Tyvärr har vi bara ena partens syn på det där att gå efter. Men visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in