2012-04-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Social, oral erotisk Utveckla gärna

Menade bara att det ju inte är säkert att hon regelbundet besökte en tandläkare bara för att hon hade ett visitkort från en i bilen (i det här fallet en kvinnlig tandläkare dessutom). Men visst är det troligt att en kvinna i hennes sociala ställning gjorde regelbundna besök hos tandis.
Citera
2012-04-17, 23:05
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Menade bara att det ju inte är säkert att hon regelbundet besökte en tandläkare bara för att hon hade ett visitkort från en i bilen (i det här fallet en kvinnlig tandläkare dessutom). Men visst är det troligt att en kvinna i hennes sociala ställning gjorde regelbundna besök hos tandis.

Snarare så att de flesta Svenskar har regelbunden kontakt med tandläkare sedan 70 talet. Med kontakt menar att kontakter sker genom yrket
Citera
2012-04-17, 23:06
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Normalt går man till ju tandläkaren ungefär en gång om året. Uppfattar att det är ganska normal frekvens.
Har man problem så blir det väl oftare. Går man mer sällan så beror det antingen på ekonomi, tandläkarskräck eller rent av självnegligering.
Citera
2012-04-17, 23:10
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Medveten om att detta är den hittils mest omfattande och välgjorda undersökning i Götaland?
Han borde inte haft en chans i i alla fall hovrätten! Fattar du vilken kunskapsnivå nämdemännen i Sverige har?

Skojar du nu eller? Nämndemännen i det här landet är ju rena skämtet! De är lokalpolitiker som likt alla politiker saknar verklighetsförankring.

Välgjord? polisen har missat att titta på Marinas madrass och dessutom har de inte lyckats hitta liket vilket ett gäng amatörer lyckades med så fail x2 där.
Citera
2012-04-17, 23:14
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Risken att inga indicekedjor eller spår binder vår "kära" FS vid brottet måste anses som närmast obefintliga.

Du, jag skulle hellre vilja säga precis tvärtom. Sannolikheten att några övertygande tekniska bevis skulle komma fram, så det kan bli tal om resning, får anses minimal. Till och med mindre än så. Men man kan alltid hoppas?
Citera
2012-04-17, 23:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag har följt tråden om Marina från allra första början och varit mycket engagerad i hennes öde. I ett tidigt skede yttrade jag mej oxå om FS skuld, detta var vid tiden han blev anhållen första gången. Jag förutsatte då (dumt nog) att polisen hade säkrat bevis för att Marina var död samt att det fanns teknisk bevisning att FS var den skyldige.
Sen visade det sej hur fel jag hade. Det visade sej bl. annat att polisens undersökning hade gjort fatala missar ang. bevis.En stor blodfläck i offrets egen säng upptäcktes märkligt nog först ett halvår senare . Allt eftersom visade det sej att Marina inte levde ett vanligt helylleliv.Hon var intresserad av SM och hade flera manliga kontakter på nätet ang detta. Har du missat det? Polisen verkar inte lagt ner någon större möda att rota i det då de redan hade en perfekt misstänkt, hans bakgrund blev en bonus för polisen.

Som jag minns det hade polisen sökt bland hennes nätkontakter utan att finna någon rimlig person att följa upp.
Citera
2012-04-17, 23:18
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Som jag minns det hade polisen sökt bland hennes nätkontakter utan att finna någon rimlig person att följa upp.

Likt man sökte efter blod i sovrummet
Citera
2012-04-17, 23:19
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du, jag skulle hellre vilja säga precis tvärtom. Sannolikheten att några övertygande tekniska bevis skulle komma fram, så det kan bli tal om resning, får anses minimal. Till och med mindre än så. Men man kan alltid hoppas?

Tror tyvärr att du har rätt.
Citera
2012-04-17, 23:23
Medlem
Kams avatar
Sannolikheten för att man samma dygn som man har ett stort gräl med den som man bor tillsammans med skulle bli mördad av någon annan får väl ses som obefintlig.
Citera
2012-04-17, 23:25
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Sannolikheten för att man samma dygn som man har ett stort gräl med den som man bor tillsammans med skulle bli mördad av någon annan får väl ses som obefintlig.

Antar att du inte läst sannolikslära
Hört talas om slumpen/slumpfaktorn
Citera
2012-04-17, 23:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kollade polis verkligen upp dessa nätkontakter och dess alibin?
Citera
2012-04-17, 23:26
Medlem
Dunhams avatar
Någon som har koll på vem som ägde huset där mordet skall ha skett. Hyrde marina det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in