2012-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Förklara då varför utredarna i Helsingborg lyckades förhöra Hovs Hallar-killen sedan kropparna hittades?

Nej, häktad kan han inte bli. Det har jag aldrig påstått heller. (Antar att du menar "innan resningen är klar"...?)
GM i HovaHallar angav väl sig själv när kropparna hittades vill jag minnas, var väl ganska farligt för honom och vara på fri fot trots att resning ännu inte blivit beviljad.
Citera
2012-04-15, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Två reflektioner med anledning av artikeln: De pratar om att kroppen/paketet kan ha flyttats. Ponera att FS är GM, då är jag helt säker på att någon flytt av kropp inte varit aktuell. FS verkar ha ett sådant psyke att när han bestämt sig för att förneka något så finns det helt enkelt inte. Han kan eventuellt idag t.o.m. vara övertygad om att han inte mördat och gömt undan MJ. Förnekelse som försvar.

Vidare så skulle det väl vara extremt märkligt om inte fallet öppnades på nytt om graverande bevis framkommer, såsom eventuella fingeravtryck eller hårstrån sitter fast i tejp t.ex. Men med FS bondtur här i livet kanske det inte fanns någon tejp att tillgå varför han använde rep som inte kan bära bevisning lika lätt.
Tejp fanns tillgängligt, FUP sid 122, bild 13, vänster hylla.
Citera
2012-04-15, 23:25
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
GM i HovaHallar angav väl sig själv när kropparna hittades vill jag minnas, var väl ganska farligt för honom och vara på fri fot trots att resning ännu inte blivit beviljad.

Angav sig själv?! Han drog en rövarhistoria när polisen förhörde honom sedan kropparna hittades.

Farligt för honom att vara på fri fot? Vad menar du? Var det dina livliga fantasier som du gav utlopp för nu?
Citera
2012-04-15, 23:26
Medlem
rubbergirls avatar
Från NYHETERsto:s facebookgrupp och det är dem själva jag citerar:

Angående bilen, oskattad och med körförbud, som genom avspärrningsband kom till fyndplatsen idag och skulle bränna kabel:

"Vi sa till polisen de borde ta hans reggnummer och kolla vem han är. Vägen leder bara till fyndplatsen och det är inte första gången den bilen är där... Patrullen kunde inte göra något utan bilen larmades ut, man hade kunnat få honom o vänta på en en annan patrull..."

Och angående utredningen:

"Hade man tagit hjälp av polisen i Stenungsund hade man nog löst det snabbare. Våra lokala blev bortkopplade samma dag efterlysningen gick ut. Allt har gått via våldsroteln i Göteborg och Länskrim. Våra lokala kan vägar och områden men fick inte hjälpa till."
Citera
2012-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Angav sig själv?! Han drog en rövarhistoria när polisen förhörde honom sedan kropparna hittades.

Farligt för honom att vara på fri fot? Vad menar du? Var det dina livliga fantasier som du gav utlopp för nu?
Jo det är sant om rövarhistorien men hm erkände under samma förhör
Citera
2012-04-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
"Vi sa till polisen de borde ta hans reggnummer och kolla vem han är.

Va? Gjorde de inte det? Det är ju för herregud ett potentiellt nyckelvittne. Särskilt om han brukade åka dit upp och elda. Kan ju ha sett nåt.
Citera
2012-04-15, 23:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tack för det, då får vi hoppas att GM tejpade riktigt ordentligt.
Citera
2012-04-15, 23:32
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Kom inte dragandes med ditt rövslickande här. Din idoldyrkan är uppenbart inte baserad på Q:s agerande i denna tråden och innan du uttalar dig kan du läsa tråden.

Det lär ta några dagar och vi slipper dina skräpinlägg under tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det har varit en trevlig stämning i tråden några dagar. Tills du nu dyker upp.

Rannsaka dig själv, du bidrar inte med något annat än att hela tiden försöka provocera gräl med Magoo.

Kan du inte bara hålla dig väck?

Jag har läst tråden. Det som slagit mig, speciellt i den senare delen av den, är att folk i gemen verkar ha väldigt svårt att skilja på allmänt rättsmedvetande kontra lag och avtal. Det kan vara en väldig skillnad på att följa lagens bokstav samt prejudikat, och på vad mannen på gatan spontant och emotionellt tycker är rätt och riktigt.

Om man inte är väl insatt i t.ex. Jordabalken så tycker jag att man ska visa lite mer besinning inför de som är vana att läsa och tolka lagtext, och som förmår redovisa sina fynd på ett för lekmän begripligt sätt. Om man av någon orsak inte vill eller förmår ta till sig information redovisad på ett klart och tydligt sätt, på vanlig svenska, så tycker jag att det är helt onödigt att förfalla till personangrepp och tjafs i ren frustration. Be om ett förtydligande istället. Begriper du inte ett förtydligande, fråga din mamma!

Jag är medveten om att det kräver en viss intellektuell stringens att hålla isär begreppen i det omtjafsade inneboendekontraktet. Många har lagt moraliska aspekter på avtalets upplösande. Så går det inte till. Ett avtal kan upplösas genom att den ena parten inte håller avtalet, t.ex., och det har ingenting att göra med om vem som eventuellt tagit vem av daga. "Pacta sunt servanda."

Slutligen vill jag påpeka att det inte är någon som helst konst att mucka gräl med "bag-in-box-gänget" här. Det som är en konst och ett tecken på seriositet är att avhålla sig från att förfalla till personangrepp och rena otidigheter, vare sig det är befogat eller ej. Med andra ord, har du blivit för full för att skriva något vettigt som bidrar till tråden, gå och lägg dig!
Senast redigerad av Marmoset 2012-04-15 kl. 23:57.
Citera
2012-04-15, 23:38
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jo det är sant om rövarhistorien men hm erkände under samma förhör

Nu är både du och jag off-topic, då Hovs Hallar-fallet bara har att göra med Marina-fallet via resningsförfarandet, men som jag minns det så nekade han ändå fram tills rättegången skulle starta, och kom då med sin sista version (nummer #3 i ordningen) som han höll fast vid. Det får bli mina sista ord om Jocke Eriksson och hans historier.
Citera
2012-04-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Fast den där bilden är väl tagen _efter_ det eventuella tejpandet. Så om den använts skulle den ju inte ligga där längre.
Citera
2012-04-15, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu är både du och jag off-topic, då Hovs Hallar-fallet bara har att göra med Marina-fallet via resningsförfarandet, men som jag minns det så nekade han ändå fram tills rättegången skulle starta, och kom då med sin sista version (nummer #3 i ordningen). Det får bli mina sista ord om Jocke Eriksson och hans historier.
Vet du om rättsväsendet kan vidta några tvångsåtgärder mot FS beträffande mord på M före resning?
Citera
2012-04-15, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Fast den där bilden är väl tagen _efter_ det eventuella tejpandet. Så om den använts skulle den ju inte ligga där längre.
GM kanske är duktigare än mina barn, och lade tillbaka tejpen efter användandet. Eller så fanns det två rullar. Vi vet iaf att tejp fanns tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in