Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Kom inte dragandes med ditt rövslickande här. Din idoldyrkan är uppenbart inte baserad på Q:s agerande i denna tråden och innan du uttalar dig kan du läsa tråden.
Det lär ta några dagar och vi slipper dina skräpinlägg under tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det har varit en trevlig stämning i tråden några dagar. Tills du nu dyker upp.
Rannsaka dig själv, du bidrar inte med något annat än att hela tiden försöka provocera gräl med Magoo.
Kan du inte bara hålla dig väck?
Jag har läst tråden. Det som slagit mig, speciellt i den senare delen av den, är att folk i gemen verkar ha väldigt svårt att skilja på allmänt rättsmedvetande kontra lag och avtal. Det kan vara en väldig skillnad på att följa lagens bokstav samt prejudikat, och på vad mannen på gatan spontant och emotionellt tycker är rätt och riktigt.
Om man inte är väl insatt i t.ex. Jordabalken så tycker jag att man ska visa lite mer besinning inför de som är vana att läsa och tolka lagtext, och som förmår redovisa sina fynd på ett för lekmän begripligt sätt. Om man av någon orsak inte vill eller förmår ta till sig information redovisad på ett klart och tydligt sätt, på vanlig svenska, så tycker jag att det är helt onödigt att förfalla till personangrepp och tjafs i ren frustration. Be om ett förtydligande istället. Begriper du inte ett förtydligande, fråga din mamma!
Jag är medveten om att det kräver en viss intellektuell stringens att hålla isär begreppen i det omtjafsade inneboendekontraktet. Många har lagt moraliska aspekter på avtalets upplösande. Så går det inte till. Ett avtal kan upplösas genom att den ena parten inte håller avtalet, t.ex., och det har ingenting att göra med om vem som eventuellt tagit vem av daga. "Pacta sunt servanda."
Slutligen vill jag påpeka att det inte är någon som helst konst att mucka gräl med "bag-in-box-gänget" här. Det som är en konst och ett tecken på seriositet är att avhålla sig från att förfalla till personangrepp och rena otidigheter, vare sig det är befogat eller ej. Med andra ord, har du blivit för full för att skriva något vettigt som bidrar till tråden, gå och lägg dig!