2012-04-15, 00:36
Medlem
Kams avatar
Jag tycker att det är tjafs att nu börja lägga synpunkter på att de som efter 2 år beslutar sig för att söka efter någon, som befaras mördad, kollar vad som finns i paketet. Jag hoppas innerligt att Marina nu är funnen och vill sända en stor eloge till de som varit ute i ovädret denna lördag.
Citera
2012-04-15, 00:37
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregryyn
Jag har otroligt svårt för att tro att polisen bett dem öppna intressanta plastinpackade paket av större storlek. Om det var intressant nog för att den här personen skulle öppna paketet så borde man väl ändå låta polisen göra det. När man under en dag gör en sådan stor insats så tror jag inte polisen skulle ha nåt emot att åka och titta på eventuella fynd, även om det gäller sopsäckar med skräp. Det tog inte länge innan några av dem postade här på forumet, gud vet hur fyndplatsen hanterades.

Det var väl ett jädrans gnällande på dig. Har du vaknat på fel sida idag eller? Det säger väl sig själv att man på ett eller annat sätt måste undersöka fyndet för att på så sätt ta reda på om det är av vikt att kontakta polisen eller ej.
Citera
2012-04-15, 00:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregryyn
[

Det behöver inte spela någon roll, men det kan också spela en stor roll. Om inte annat så kan det säkert försinka polisens arbete.

Nix det gör det inte alls.
Det är inte den som öppnade paketet som man undrar över utan det finns en klar bild men bilden saknar avgörande bevisning, så nej det spelar faktiskt ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
Tackar!

Speciellt uppskattat att den inte är nedkladdad

Ja det är en allmän handling som inte tillhör någon, så klart den ska vara intakt och orörd.
Annars måste man ju dubbelkolla så FUP är intakt vilket bara är slöseri med tid och energi.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-15 kl. 00:41.
Citera
2012-04-15, 00:39
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag har en version på vad man har hittat idag. Ingen källa och inga fakta.

Jag tror att man hittade ett plastpaket under en gran som visar sig innehålla en styckad kropp (MJ) tillsammans med madrassdelar etc.
Styckad för att den arme FS inte orkar bära kroppen.
En annan del av kroppen är den som har hittats i sjön.....

Som sagt rena gissningar utan fakta men jag tror att jag är på rätt väg och återigen: FS ta en riktig fylla idag och rök på så mycket Du kan för snart så får Du besök av Kling och Klang och Du lär inte se ljuset på länge.
Trist att Du inte får dribbla med skadeståndspengarna men gråt inte för det för där finns en uppsida också.
Du har ju lipat över att Du inte kan få något jobb p.g.a tidigare rättegångar men nu är den frågan löst när Du får möjlighet att spika träpallar innanför murarna.......
Senast redigerad av KomissarieBeck 2012-04-15 kl. 00:41.
Citera
2012-04-15, 00:39
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Det var väl ett jädrans gnällande på dig. Har du vaknat på fel sida idag eller? Det säger väl sig själv att man på ett eller annat sätt måste undersöka fyndet för att på så sätt ta reda på om det är av vikt att kontakta polisen eller ej.

Ja, ett jävla gnäll, jag tror ju knappast de sprättat upp paketet med motorsåg eller vinkelslip...klart man måste kika in för att se om innehållet är av nåt värde. Är det nu i den storleken som anges så är man säkert inte på hela paketet och kladdar och sliter!
Citera
2012-04-15, 00:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Håller advokaten fast vid sin klients version att Marina lämnade huset livslevande av egen fri vilja?
Jag är inte advokat. Jag har framfört en teori om att M lämnade huset av egen fri vilja. Sluta förvränga vad jag skriver.
Citera
2012-04-15, 00:42
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
http://www.2shared.com/document/icT_R9KA/Marina_FUP.html
Inlagd i startinlägget.

/Mod
Citera
2012-04-15, 00:44
Medlem
havregryyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella

Oj då! Såja, lugn och fin...

Jag gnäller inte, jag ifrågasätter hur man hanterade brottsplatsen. Bara spekulerar, precis som alla andra gör här i tråden.
Citera
2012-04-15, 00:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Ja, ett jävla gnäll, jag tror ju knappast de sprättat upp paketet med motorsåg eller vinkelslip...klart man måste kika in för att se om innehållet är av nåt värde. Är det nu i den storleken som anges så är man säkert inte på hela paketet och kladdar och sliter!

Det kan ju vid senare tillfälle komma att påpekas att det minsann fanns fler avtryck på och då får haveristerna sitt lystmäte i argumentationsrunkande.
Det som ska till är logiskt tänkande, och många gånger räcker det.
Så i det här fallet är det inte så aktuellt eller viktigt om man tittat vad som fanns i paketet utan det va väl mer eller mindre tvunget.
Citera
2012-04-15, 00:46
Moderator
blomvattnares avatar
Personliga vendettor kan tas i PM istället för i tråden.

/Mod
Citera
2012-04-15, 00:48
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte advokat. Jag har framfört en teori om att M lämnade huset av egen fri vilja. Sluta förvränga vad jag skriver.
Okeeej, då tar vi om frågan. Håller herrn fast vid sin tro om att Marina lämnade huset livslevande efter att först ha tappat sig själv på blod i sin säng (och dessutom försökt gömma dessa blodaspår) ?
Citera
2012-04-15, 00:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Okeeej, då tar vi om frågan. Håller herrn fast vid sin tro om att Marina lämnade huset livslevande efter att först ha tappat sig själv på blod i sin säng (och dessutom försökt gömma dessa blodaspår) ?
Källa på att jag har trott det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in