2011-10-30, 02:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Och ändå står polistekniker förbryllade över hur man får ut kroppen utan ett enda spår.
Det verkar inte vara så lätt som en plätt som du påstår.

Jag vet inte om du missuppfattade att jag skrev "för egen maskin". Vad jag menar är att hon var inte värre skadad än att hon kunde gå själv eller ledas ut till släpkärran. Då blir det väl inga spår annat än fotspår. Det där med 2 liter blod är ju inte på något sätt bevisat.

Om vi nu låser fast oss vid dessa 2 liter så kan det ju ha kommit från hennes barn eller aborterade foster. Det är väl "en nära släkting".

Jag skriver lite provocerat som ni kanske märker men tråden verkar ha gått i stå. Sida upp och sida ner med samma tjafs och inga nya ideer från någon förutom från några som åtminstone försöker vara kreativa.

FS är inte längre aktuell GM. Tänk om tänk nytt!
Citera
2011-10-30, 02:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej du är så tröttsam med dina frågor eftersom du inte läser en text korrekt.
Ja alla mord lämnar inte identifierbara spår efter sig är det inte klart tror du?

Nej då jag tvivlar inte på en sån banal sak som bortforslandet av kroppen och det mesta av blodet hade redan pumpat ur Marina.
Inga problem för mig att ha flera olika alternativ hur han tagit Marina ur sängen. Löjligt att ens tycka det verkar svårt.

Det tror jag däremot inte utan det blir säkert en bra rättegång som håller sig till verkligheten och inte spårar ur i fiktion som fyllot som begärde överbevisning.'
Här kommer indicierna bedömas och fallet i sin helhet inget annat.
Det fetade:
Vad menar du med att HR ska bedöma detta indiciefall i sin helhet?
Citera
2011-10-30, 02:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Och inga likhundar reagerade?

Utanför eller i bilen nej, men det har körts lik i många bilar utan likhundarna ger träff.
Likhundar visar träff då liket legat 20 minuter inte annars det betyder att Fredde tog ut Marina innan 20 minuter inget annat.

Citat:
Peternoster
Det där med 2 liter blod är ju inte på något sätt bevisat.

Nja man har grad +2 på blodvolymen från SKL det räcker en bit.

Citat:
Det fetade:
Vad menar du med att HR ska bedöma detta indiciefall i sin helhet?
Som man gör då det handlar om indicier tyskan är ett bra exempel.
Man ser till helheten och inte idiotiska stopp som funderingar över hur man får ut en kropp.

Jag tror inte han fälls, men man kommer fastställa att hon är död och att hon dog i sin säng.
Men jag kan ju alltid hoppas på att han döms om inte annat så åker han väl in senare då han har ett uppvisat register på en mycket kriminell person med våldstendenser då han dödar djur.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-30 kl. 02:15.
Citera
2011-10-30, 02:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag vet inte om du missuppfattade att jag skrev "för egen maskin". Vad jag menar är att hon var inte värre skadad än att hon kunde gå själv eller ledas ut till släpkärran. Då blir det väl inga spår annat än fotspår. Det där med 2 liter blod är ju inte på något sätt bevisat.

Om vi nu låser fast oss vid dessa 2 liter så kan det ju ha kommit från hennes barn eller aborterade foster. Det är väl "en nära släkting".

Jag skriver lite provocerat som ni kanske märker men tråden verkar ha gått i stå. Sida upp och sida ner med samma tjafs och inga nya ideer från någon förutom från några som åtminstone försöker vara kreativa.

FS är inte längre aktuell GM. Tänk om tänk nytt!

Edit: Vad är det som säger att sängen är mordplatsen egentligen. Det som var nedblodat kan ju ha forslats från brottsplatsen i t.ex källaren närmare släpkärran och sen burits upp till sängen.
Citera
2011-10-30, 02:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Edit: Vad är det som säger att sängen är mordplatsen egentligen. Det som var nedblodat kan ju ha forslats från brottsplatsen i t.ex källaren närmare släpkärran och sen burits upp till sängen.
http://www.2shared.com/photo/v8zvp0Ud/Namnls.html?
http://www.2shared.com/photo/RZyh8x7-/Namnls2.html?

Saknade tillhörigheter.
Mobiltfn.
Pass.
Plånbok.
Badväska/bag.
Kamera Olympus, Silverblå i färgen.
2 st. bäddmadrasser samt div. sängkläder.

Marinas mamma om sängens attiraljer sid 667
2 duntäcken, kuddar och 2 solkiga bäddmadrasser som jag inte kände igen.
De hade nog stått i källaren förut - ihoprullade.
Vill minnas att jag sett dem där förut i förrådet.
De var så äckliga att jag vände på dem – lite bättre blev det ju i a f.
Tänkte att det var konstigt att Marina använde så smutsiga madrasser.
De madrasserna som egentligen tillhörde den sängen var ju som resårbottnen – ljusa.
Matchade väl resårbotten så som jag minns det

De två solkiga bäddmadrasserna är enligt Laila inte de madrasserna som brukade ligga i
sängarna – det skall ligga två madrasser där som tillhör och matchar resårmadrassen
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-30 kl. 02:31.
Citera
2011-10-30, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Sa han inte att det låg i vila under vintern och skyllde på snön? Men utredningen kan väl gå vidare för det, med eller utan snö.
Det har varit så med många fall. Så fort Efterlyst eller Veckans brott tar upp ett ouppklarat fall så får både tidningarna, FB mm fart vilket leder till att polisen får upp ögonen igen och sätter igång på allvar. De känner väl pressen från media mm

God morgon Yznof, och alla ni andra "krimmare"...

NU läste jag precis i Aftonbladets fina TV-bilaga att Veckans brott nu på tisdag (säsongspremiär!) ska handla om just Marina-fallet!

Nu får vi minsann se till att reservera lite TV-tid och hoppas på att Leif GW Perssons infallsvinklar kanske bringar lite ytterligare klarhet i detta mystiska och en smula svårlösta fall. Det kan ju inte bli annat än en succé med en professor och en vacker kvinna...

Länk till programinfo -------> http://svt.se/2.162040/1.2473761/kommande

Edit: SVT1 TISDAG KL. 21.00 (med flera repriser, eller för moderna människor, på svtplay)

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-10-30 kl. 07:32. Anledning: Jag skrev programmets sändningstid, så att vi inte missar det!
Citera
2011-10-30, 06:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Samma ställe som jag 'pekat på' och skulle vilja kolla upp närmre om jag hade de befogenheterna...
Det är inte mig du citerar.
Citera
2011-10-30, 07:10
Medlem
God morgon Quarrel

Ser att du är ungefär lika morgonpigg som jag.

Vad tror du om Leif GW's insats på tisdag, tror du han kan ha något nytt att komma med? Något som vi här i tråden kan ha missat?

(För övrigt, så skulle det vara ganska kul att se honom gå med en "pirra" (säckkärra etc) och göra en rekonstruktion ála Essohasse, he he...)

Edit: Undrar om Leif GW läser denna tråd?? Det vore ju underbart!

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-10-30 kl. 07:13. Anledning: En tanke om Leif GW's internetvanor...
Citera
2011-10-30, 07:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det du som påstår det eller?

Men du all denna skog och snår runt om bostaden kan inte vara bergiga så nog fan går det att gräva i trakten nära bostaden inget snack om den saken.
Behöver inte vara på tomten exakt utan en bit längre in i snåren.
Skiter i dina bergshypoteser då det inte alls behövs grävas exakt på tomten han har säkert ett fint ställe där han dumpade henne.

Du förvillade med att skriva vanlig text och sidnummer i FUP och sen ett citat. Gör tvärtom i så fall så man begriper vad du hänvisar till.
Alltså citatet först hänvisningen efter,.
Jag skriver om och om igen att det är tomten som jag skriver om, inte omgivande terräng. Läs innan du kommenterar.

Och jag är övertygad om att du är ensam om att inte förstå den highlightade hänvisningen, ett sätt som jag har använt sedan FUP:en kom:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han måste ha dragit i sig mycket amfetamin för att kunna gräva djupt i berggrunden som tomten ligger på utan att bli trött. FUP, sid 107:
Citat:
Huset är byggt i en sluttning, man har sprängt bort berg i sluttningen och använt sprängstenen som fyllning för att få en plan yta att bygga på.
Men nu förstår du, så jag kommer att fortsätta att hänvisa på samma sätt.
Citera
2011-10-30, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
God morgon Quarrel

Ser att du är ungefär lika morgonpigg som jag.

Vad tror du om Leif GW's insats på tisdag, tror du han kan ha något nytt att komma med? Något som vi här i tråden kan ha missat?

(För övrigt, så skulle det vara ganska kul att se honom gå med en "pirra" (säckkärra etc) och göra en rekonstruktion ála Essohasse, he he...)

God morgon, Kokko-Laban!

Vad jag tror spelar ingen roll. Men jag hoppas att han kommer med ett spännande alternativ till åklagarens gärningsmannabeskrivning. Även en klok man bör kunna komma fram med ett sådant.
Citera
2011-10-30, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
God morgon, Kokko-Laban!

Vad jag tror spelar ingen roll. Men jag hoppas att han kommer med ett spännande alternativ till åklagarens gärningsmannabeskrivning. Även en klok man bör kunna komma fram med ett sådant.

Ja där håller jag med dig. Det skulle ju kunna sätta myror i huvudet på t.ex. MrsMagoo med flera. Myror som kliar lite extra...
Citera
2011-10-30, 08:39
Medlem
Kams avatar
Kan någon svara på om den "pirra" det skrivs om förekommer i FUP?
Jag fick levererad en spis 70 cm bred samt en mikrovågsugn stående uppe på den för ett tag sedan. Jag bor på andra våningen och de som kom med leveransen använde en pirra. Nu när vi spekulerar om ifall en kropp kan forslas med en sådan, så säger jag ja. Jag tror t o m att den kunde "klättra" i trappen. Fast det vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in