Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det var intressant då Artmix fanns på tråden och jag hoppades så på att inläggen från fler kunde ha fått en mer objektiv jargong. Då kunde vi ha fått lite mer att fundera över, men tyvärr blev det mest att ta sig igenom diverse okvädningsord.
Det var ju bara ett fåtal men framför allt en som utmärkte sig.
Citat:
Jag har funderat på om han fått lite hjälp med städning efteråt och spänna fleecefilten ordentligt. Det skulle också förklara vittnesmålet från KH (FUP s. 394) och varför Marinas dator startades upp 12:14 den 28:e. Då Marinas bil parkerades vid pendelstationen, skulle det vara mindre riskfyllt om den parkerades av en kvinna, som i hastigheten kunde förväxlas med Marina.
Har du något förslag på en ev. medhjälpare?
Citat:
Om 4-hjulingen har använts kan den ha stått i ex. garaget. F**d säger att han tror att FS hade en sådan. Om F**d var tillräckligt ”besatt” av Marina vore det då inte troligt att han kan ha smugit omkring för att se henne? Om han så gjort, skulle han uttrycka det i klartext? Tror han har tillräckligt med ”skam i kroppen” för att hellre säga att Marina berättat.
Vår vän F vet otroligt mycket om FS för att bara ha träffat honom en enda gång. Han vet hur FS tänker, vad han äger allt detta baserat på uppgifter från en person som han skulle inleda ett förhållande med när FS var borta ur bilden.
Citat:
Jag tror, som jag tidigare nämnt, att Marina finns i närheten av huset alternativt någonstans i skogen mellan huset och Ålevatten. Resan till Alingsås tror jag handlade om att vapnet dumpades/gömdes där någonstans.
Jag vidhåller min uppfattning om att kroppen finns inom en ca 200 metersradie från huset. Jag tror inte att kroppen grävdes ner utan bara gömdes undan och att asätare i området har gjort resten. Jag tror att platsen ligger åt andra hållet.
Citat:
Borde man inte ha en duktig beteendevetare med vid förhör, då man misstänker en psykisk störning?
Det är tyvärr inte ovanligt att fhl inte är utbilda att kunna förhöra personer med någon form av störning. I Vollsjö-fallet fanns en 15-års kille med bl.a ADHD problem, som misstänktes ha dödat sin 18-åriga syster, och det blev tyvärr en parodi på ett förhör.