2011-09-26, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Fanns det någon crossbana i närheten av golfbanan?

Ja. Nu var det ju inte frågan om det, var den låg utan att han låtsades vara ovetande om crossbanan. Men den ligger nära golfbanan, ja.
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-26 kl. 16:28.
Citera
2011-09-26, 16:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja. Nu var det ju inte frågan om det, var den låg utan att han låtsades vara ovetande om crossbanan. Men den ligger nära golfbanan, ja.
Jo, det var det Tulpanpernilla frågade om.

Men du måste vara spydig, eller hur?

Ni, som inte bara är övertygade om FS skuld, utan dessutom anser att bevisningen borde ha räckt för en fällande dom, att ni inte tål vad andra skriver.
Citera
2011-09-26, 16:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.727660-friande-marina-dom-overklagas

Det är så befängt att tro någon hoppat in och mördat henne och en totalt okänd.
Snacka om att vara total efterbliven i sina dom i TR:

Han har lyckats undanröja kroppen, gömt bäddmadrasser, lakan och kuddar. Det är ett mysterium att han lyckats. Det är gjort på ett skickligt sätt. Men han är ju en smart person, summerar Kvarnström.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.711690--livet-rann-ur-henne-i-sangen-

Jag har inte sagt att det skulle vara någon okänd som varit i huset på onsdag kväll/natt. Han kan ha kommit in i genom dörren för är det svårt att få ut en kropp genom fönstret så är det nog svårt hoppa in genom fönstret oxå.
Mord är väl ännu inte bevisat eller hur?

"han är ju en smart person, summerar Kvarnström". Anser du att din idol har rätt i detta?
Citera
2011-09-26, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jo, det var det Tulpanpernilla frågade om.

Men du måste vara spydig, eller hur?

Ni, som inte bara är övertygade om FS skuld, utan dessutom anser att bevisningen borde ha räckt för en fällande dom, att ni inte tål vad andra skriver.

Var det spydigt tycker du? Det var din egna tolkning. Jag tror absolut att FS är skyldig men tycker lika absolut att bevisen inte räcker till fällande dom. Det har jag varit tydlig med hela tiden.

Däremot är det tråkigt med såna som TP som kastar ur sig felaktigheter och även påståenden som TP sedan vägrar svarar på frågor om. Men det är inget nytt fenomen..
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-26 kl. 17:28.
Citera
2011-09-26, 17:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det var intressant då Artmix fanns på tråden och jag hoppades så på att inläggen från fler kunde ha fått en mer objektiv jargong. Då kunde vi ha fått lite mer att fundera över, men tyvärr blev det mest att ta sig igenom diverse okvädningsord.
Det var ju bara ett fåtal men framför allt en som utmärkte sig.
Citat:
Jag har funderat på om han fått lite hjälp med städning efteråt och spänna fleecefilten ordentligt. Det skulle också förklara vittnesmålet från KH (FUP s. 394) och varför Marinas dator startades upp 12:14 den 28:e. Då Marinas bil parkerades vid pendelstationen, skulle det vara mindre riskfyllt om den parkerades av en kvinna, som i hastigheten kunde förväxlas med Marina.
Har du något förslag på en ev. medhjälpare?
Citat:
Om 4-hjulingen har använts kan den ha stått i ex. garaget. F**d säger att han tror att FS hade en sådan. Om F**d var tillräckligt ”besatt” av Marina vore det då inte troligt att han kan ha smugit omkring för att se henne? Om han så gjort, skulle han uttrycka det i klartext? Tror han har tillräckligt med ”skam i kroppen” för att hellre säga att Marina berättat.
Vår vän F vet otroligt mycket om FS för att bara ha träffat honom en enda gång. Han vet hur FS tänker, vad han äger allt detta baserat på uppgifter från en person som han skulle inleda ett förhållande med när FS var borta ur bilden.
Citat:
Jag tror, som jag tidigare nämnt, att Marina finns i närheten av huset alternativt någonstans i skogen mellan huset och Ålevatten. Resan till Alingsås tror jag handlade om att vapnet dumpades/gömdes där någonstans.
Jag vidhåller min uppfattning om att kroppen finns inom en ca 200 metersradie från huset. Jag tror inte att kroppen grävdes ner utan bara gömdes undan och att asätare i området har gjort resten. Jag tror att platsen ligger åt andra hållet.
Citat:
Borde man inte ha en duktig beteendevetare med vid förhör, då man misstänker en psykisk störning?
Det är tyvärr inte ovanligt att fhl inte är utbilda att kunna förhöra personer med någon form av störning. I Vollsjö-fallet fanns en 15-års kille med bl.a ADHD problem, som misstänktes ha dödat sin 18-åriga syster, och det blev tyvärr en parodi på ett förhör.
Citera
2011-09-26, 17:18
Medlem
Kams avatar
Ni som känner till omgivningarna : Ligger både motorcrossbanan och kyrkogården i Fässberg?
Citera
2011-09-26, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Ni som känner till omgivningarna : Ligger både motorcrossbanan och kyrkogården i Fässberg?

Nej, crossbanan ligger i Spekeröd eller om adressen är Stenungsund? Kyrkogården ligger i Fässberg Mölndal. Det är också en intressant plats..ja, inte kyrkogården men omgivningen runt omkring.
Citera
2011-09-26, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Borde man inte ha en duktig beteendevetare med vid förhör, då man misstänker en psykisk störning?
Som tur var var förste polisman på plats beteendevetare. FUP, sid 19:
Citat:
[Polisman B] har läst beteendevetenskap 2 år i på Lunds Universitet och 1 år i Malmö på socionomutbildning.
Det gjorde att han kunde lösa mordet på en gång. FUP, sid 13:
Citat:
Spontant uppger [polisman J] att [polisman B] hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl henne.", minns [polisman J]. [Polisman B] hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.
Citera
2011-09-26, 17:30
Medlem
Kams avatar
Citat:
Nej, crossbanan ligger i Spekeröd eller om adressen är Stenungsund? Kyrkogården ligger i Fässberg Mölndal. Det är också en intressant plats..ja, inte kyrkogården men omgivningen runt omkring.
Tack! Jag har tittat på bilderna av tomten och huset igen. Vilket ruffigt ställe, men säkert underbart för FS att plötsligt vara delaktig i/av. Synd att varken Marina eller FS verkar ha haft förmåga att hålla det i stånd. De verkar ha levt som två tonåringar och haft för mycket pengar.
Jag kan inte släppa detta att en människa kan bli mördad och ingen tar på sig skulden. Obehagligt.
Citera
2011-09-26, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På vilket sätt är omgivningen intressant?
Citera
2011-09-26, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Tack! Jag har tittat på bilderna av tomten och huset igen. Vilket ruffigt ställe, men säkert underbart för FS att plötsligt vara delaktig i/av. Synd att varken Marina eller FS verkar ha haft förmåga att hålla det i stånd. De verkar ha levt som två tonåringar och haft för mycket pengar.
Jag kan inte släppa detta att en människa kan bli mördad och ingen tar på sig skulden. Obehagligt.

Det är flera som sagt att huset och tomten sjangserat snabbt de senaste åren..Jag har inte gett upp hoppet än om att mördaren fälls, men kroppen måste hittas.
Citera
2011-09-26, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt är omgivningen intressant?

Jag tror fortfarande att FS kan ha gjort sig av med kropp eller annat i närheten av kyrkogården då det dels stämmer med bränsleförbrukningen av MJ:s bil. Dels kan han ha angett kyrkogården som "alibi" Ifall någon skulle ha sett honom där i närheten. Mördare brukar försöka hålla sig lite till sanningen ifall de blivit observerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in