Jag har länge försökt att fundera på en alternativ GM, jämte tanken på att Marina frivilligt skulle ha försvunnit. Det är mycket i de tankarna som är svåra att få till fullt ut. En GM måste ex. ha haft god lokalkännedom och känt till vapnet, inkontinensskydd, madrasser mm, samt ha ett hum om var grejerna fanns.
Det var intressant då Artmix fanns på tråden och jag hoppades så på att inläggen från fler kunde ha fått en mer objektiv jargong. Då kunde vi ha fått lite mer att fundera över, men tyvärr blev det mest att ta sig igenom diverse okvädningsord.
Om man då återgår till att fundera på den som har bäst lokalkännedom och visste var grejerna fanns, så undrar jag varför det inte finns några chattloggar från FS dator den 27-28:e. Eller har jag missat det? Tror att det kan vara en viktig pusselbit i det hela.
Tittar man på brevet Marina skrev då hon gjorde slut, ser man hur hon försökt att väga varje ord på silvervåg. En sak de flesta människor kan sätta sig ner och komma överens om. Men hon kände till hans humör. Jag tror att tankarna om mord har uppkommit redan då. På mordkvällen kan det ha räckt med att hon sagt något förnedrande eller rent av bett honom flyga och fara.
Jag har funderat på om han fått lite hjälp med städning efteråt och spänna fleecefilten ordentligt. Det skulle också förklara vittnesmålet från KH (FUP s. 394) och varför Marinas dator startades upp 12:14 den 28:e. Då Marinas bil parkerades vid pendelstationen, skulle det vara mindre riskfyllt om den parkerades av en kvinna, som i hastigheten kunde förväxlas med Marina.
Tanken var halvhjärtad från början, men då två fantastiska människor skulle ut och söka, kom frågan omgående på vilka områden som skulle avsökas, då blev min tanke starkare. Det finns varken inlägg eller konto kvar efter det. Död eller skräckslagen?
Om 4-hjulingen har använts kan den ha stått i ex. garaget. F**d säger att han tror att FS hade en sådan. Om F**d var tillräckligt ”besatt” av Marina vore det då inte troligt att han kan ha smugit omkring för att se henne? Om han så gjort, skulle han uttrycka det i klartext? Tror han har tillräckligt med ”skam i kroppen” för att hellre säga att Marina berättat.
Jag tror, som jag tidigare nämnt, att Marina finns i närheten av huset alternativt någonstans i skogen mellan huset och Ålevatten. Resan till Alingsås tror jag handlade om att vapnet dumpades/gömdes där någonstans.
Det är en glömsk människa och jag är säker på att han glömde bort att tänka master.

(SMS:en med Marinas telefon, samt Brobackamasten.)
Borde man inte ha en duktig beteendevetare med vid förhör, då man misstänker en psykisk störning?