2011-09-08, 14:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Självklart behövde Marina någon att prata med.. utanför sin familj. Med tanke på hennes livssituation.. en fd. som inte flyttade.. som inte tog ansvar över sitt eget liv.. sina barn.. Läs hennes kärleksbrev.. och förstå hur dåligt hon mådde över att ha x-et i sitt hus och sin närhet.

Mest sorgligt är att hon inte hade kraft att slänga ut fanskapet.. han knäckte henne fullständigt!

Varför tog inte detta med Fred mannen som kände henne bättre än till och med vad hennes egen familj gjorde. Dessutom tillhandahåller han flera av dessa tjänster, som FS gjorde, i sin affärsverksamhet.
Det kunde nog bli skaplig rabatt.
Citera
2011-09-08, 14:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det inte märkligt att en person, JE, har uppgivit att han träffade en annan person, NH, vid tidpunkten för Marinas försvinnande, när den person han sägs ha tillbringat flera timmar med i en parkerad bil inte går att hitta.
SJ har infört nya regler att man måste namnge sig när man köper biljett bakom disk, oavsätt man köper kontant eller på kort. Biljetten är alltså personlig.
Anledningen till det är att det förr såldes tågbiljetter på blocket.

Här borde det inte vara svårt för polis att kolla upp med SJ om denna tjej verkligen köpt tågbiljett till sthlm.
Citera
2011-09-08, 14:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
SJ har infört nya regler att man måste namnge sig när man köper biljett bakom disk, oavsätt man köper kontant eller på kort. Biljetten är alltså personlig.
Anledningen till det är att det förr såldes tågbiljetter på blocket.

Här borde det inte vara svårt för polis att kolla upp med SJ om denna tjej verkligen köpt tågbiljett till sthlm.

Ja, så kanske det är, kan det vara därför som hon köpte biljetterna privat?

Citat:
Nathalia ville bli körd till Stjärnsbildsgatan för att hämta några biljetter till en Stockholmsresa som köpt privat, förmodligen en tågresa.
Citera
2011-09-08, 14:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja, så kanske det är, kan det vara därför som hon köpte biljetterna privat?

Om man är på ett HVB ställe så är det kanske inte så smart att köpa en biljett i eget namn. Om hon kom iväg så kan denna NH kanske vara kvar i Stockholm.

Inkorgen
Citera
2011-09-08, 15:12
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Precis, stängda gravfält, dolda rastplatser bakom bensinmackar, öde klippor med mera men även i hans bostad.

Massor av spännande platser hon besökte med en man hon bara hade känt i mindre än två månader, bara för att prata.

jisses... vad är det för resomang?
De flesta mord som sker, sker i nära relationer, av personer som man kan ha levt med i åratal...
Citera
2011-09-08, 15:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
jisses... vad är det för resomang?
De flesta mord som sker, sker i nära relationer, av personer som man kan ha levt med i åratal...

Absolut, då tycker jag du ska stanna där och vara nöjd med din övertygelse. Har du inte bättre argument till fakta kan du väl låta bli att svara.
Citera
2011-09-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Jo det gör jag men jag vet inte om den kommit dit efter jag inte hade tillträde till huset mer.

Det är inte bevisat att det är hennes blod.
Och inget om hur mycket det är.

Det kommer att bevisas inom kort.
Citera
2011-09-08, 16:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Jag jobbade fram tills mars -09 och efter det har jag haft a-kassa.
Vilket datum köpte du kameran? - Jag förmodar att du har Blocket-annonsen kvar? - Var det inte svårt att få ihop 15 000 kr? - Var du barskrapad sedan, eller hade du lite Tradera-reserver att ta av?

Hade du kanske en större odlingslott i M:s växthus?
Citera
2011-09-08, 17:10
Medlem
letsdoits avatar
Några frågor betr. den illgröna Olympus Micro 790 SW. - Kartongen till den kameran låg på en hylla utanför M:s kontor och du säger dig ha fått den av henne när hon inköpte värstingmodellen som nu är saknad: en silverblå Olympus Micro TOUGH-8000.

Var - och när - inköptes M:s nya undervattenskamera?

Hur kunde MR tycka att den gröna kameran var lik hennes lilla blå digitalkamera? - Är hon färgblind?

FUP, s. 858:
Vad var det för kamera som M blev av med när ni var på Mallorca?
Senast redigerad av letsdoit 2011-09-08 kl. 17:15. Anledning: De trånga taxibilarna på Mallorca
Citera
2011-09-08, 17:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Fick precis höra att två polishelikoptrar cirkulerar i området kring Övre Röra. En av dessa kan även ha gått ned i området.

Om det inte hänt en olycka eller så i området kring Övre Röra kan man misstänka att polisen just nu aktivt har börjat att söka efter något.
Citera
2011-09-08, 17:15
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nej, vi är flera stycken som gör det.

Vad är det som är svårt att förstå, snacka om vem som är hjärntvättad.

Jag har svårt att förstå att en "mördare" skulle hitta på alibi som kräver att denne skulle vara tvungen att riskera att få ett antal personer att ljuga.

28/7
* NH
* FA
* vännerna P och S
* kundmöte (troligen polis)
* person där biljetterna hämtades
* pratat med samt besök av NF

han har hela dagen SMSat med N
åkt till Bergrummet
hämtat N
handlat på Willys
varit utanför Villa P

Den 29 juli 2010
var på Hemköp
* träffat JB hemma samt kört henne hem

från förhör 2010-08-05 10:05 .
Citera
2011-09-08, 17:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag har svårt att förstå att en "mördare" skulle hitta på alibi som kräver att denne skulle vara tvungen att riskera att få ett antal personer att ljuga.

28/7
* NH
* FA
* vännerna P och S
* kundmöte (troligen polis)
* person där biljetterna hämtades
* pratat med samt besök av NF

han har hela dagen SMSat med N
åkt till Bergrummet
hämtat N
handlat på Willys
varit utanför Villa P

Den 29 juli 2010
var på Hemköp
* träffat JB hemma samt kört henne hem

från förhör 2010-08-05 10:05 .
Har polis hört dessa personer som kan ge alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in