Har renoverat hemma och slitit ned en vägg mellan kök och vardagsrum för att därefter bygga en kökspelare.
Baksidan av pelaren som vetter mot vardagsrummet ska nu få en ljudprojektor mm. upphängd på sig.
Pelaren är reglad CC90 och består av OSB och gips.
Och nu funderar jag på vad jag behöver för att ljudprojektorn (25 kg) inte ska rasa i backen.
Projektorns fästelement kommer inte att hamna på reglarna.
Gå bara in på en affär som säljer plugg, skruv osv och fråga!?!?!? Jag satt upp en hylla och sa vad den väger ca, dom gav mig rätt skruv och plugg. Den har ej ramlat ner!
Gå bara in på en affär som säljer plugg, skruv osv och fråga!?!?!? Jag satt upp en hylla och sa vad den väger ca, dom gav mig rätt skruv och plugg. Den har ej ramlat ner!
Så kan man ju göra.
Fast man brukar få jävligt bra svar på FB då det finns en hel del kunnigt folk här.
Men om det inte kommer några fler svar här får jag väl ta ditt råd...
Jag sket som sagt var i pluggen och drog rejäla gipsskruv i väggen.
Fästena sitter som berget, vilket vore själva fan annars - det är 8 skruv i varje fäste...
Gipsskruv låter som en riktigt dålig ide. Skallarna släpper lätt på dem och de är absolut inte till för att hänga upp annat än gips. Byt ut dem mot ankarskruv eller någon annan skruv med lite styrka i.