2010-08-04, 11:01
Medlem
DaLorDs avatar
Hej,

Jag skall flyga AMS-SFO ca:17 timmar flight och har skitsvårt att somna när jag flyger..
Har testat en massa noname piller vid olika flighter förut men inget har fan hjälpt blir bara ännu tröttare men somnar inte eller somnar men sover oroligt och vaknar stup i kvarten..

I den bästa av världar skulle jag vilja stoppa i mig nått efter typ 5-6 timmar i luften som klubbar mig som en säl och håller mig i sömn i 7-8 timmar.. MEN som man samtidigt inte blir helt fucked på när man väl vaknat igen eftersom jag skall vara presentabel i US customs plus att jag skall köra bil från San francisco till san jose direkt när jag landat.. dessutom är klockan typ 14.00 när jag landar så jag vill orka vara vaken hela kvällen utan att sitta o dregla eller slå ihop på festen jag sak till..

tips?
Citera
2010-08-04, 11:08
Medlem
bluetech123s avatar
Ett tips är att inte ta något om du skall köra bil.... Men stilnoct (zolpidem) har ganska kort halveringstid, om du tar det direkt när du stiger på planet (5-10mg) så borde du kunna köra bil OK.
Citera
2010-08-04, 11:44
Medlem
TDowns avatar
Annars kan du vara uppe i minst 24h. När det är dags att sova kommer du somna fort och kommer sova länge och riktigt skönt. När du väl vaknar kommer du vara skit pigg.

Det funkar alltid!
Citera
2010-08-04, 12:06
Medlem
ReidarDahlens avatar
Läkare skriver gladeligen ut lergigan. Ta 2st 50mg tabletter så blir du seg nog att somna. Förutsatt att du inte är van vid att trycka i dig div. tabletter annars.
Citera
2010-08-04, 12:55
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Ett tips är att inte ta något om du skall köra bil.... Men stilnoct (zolpidem) har ganska kort halveringstid, om du tar det direkt när du stiger på planet (5-10mg) så borde du kunna köra bil OK.

Just det är jag orolig för.. Har tagit stilnoct förut för många år sen men i nöjessyfte.. såg dubbelt och kände mig alltid skum/sliten dagen efter..

Citat:
Ursprungligen postat av TDown
Annars kan du vara uppe i minst 24h. När det är dags att sova kommer du somna fort och kommer sova länge och riktigt skönt. När du väl vaknar kommer du vara skit pigg.

Det funkar alltid!

Den går inte på mig.. provade sist var vaken i ca:20 timmar innan första flyget.. 3 byten senare och 40 timmar till hade jag inte sovit en blund.. däremot hunnit bli full och bakis tre gånger..

Citat:
Ursprungligen postat av ReidarDahlen
Läkare skriver gladeligen ut lergigan. Ta 2st 50mg tabletter så blir du seg nog att somna. Förutsatt att du inte är van vid att trycka i dig div. tabletter annars.

Tror de inte biter på mig.. har iofs slutat bruka fludder sen 8-9 år tillbaka men har nog ganska hög tröskel fortfarande.. Mötte en spansk gubbe i Filippinerna som gav mig 6 piller av vad han tyckte var starka sömnpiller och han klarade sig på två.. jag tog alla 6 och blev bara trött men somna aldrig..

Nää.. Om ingen kommer på nått annat får jag nog snällt trycka i mig stilnoct ändå helt enkelt..
Tror jag ska testa att skita i spriten oxå.. den kan göra att jag sover dåligt oxå..
Citera
2010-08-04, 15:13
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Några Stilnoct och lite sprit på ett flygplan, kanske du borde testa ändå, låter spännande.
Citera
2010-08-04, 15:22
Medlem
Steampunk-assholes avatar
ta bara mer piller
brukar funka för mig..
Citera
2010-08-04, 16:01
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis
Några Stilnoct och lite sprit på ett flygplan, kanske du borde testa ändå, låter spännande.

Hahaha.. påminner mig om när jag fick mordhålla min polare tills han däckade på flyget till Egypten..
Vi hällde i oss en flaska whiskey innan vi kom upp på höjd.. jag smög längst bak i planet och tog en cigg med några flygvärdinnor..(kände att det lukta rök så jag chansa.. de titta surt på mig sen fortsatte de sin diskussion) När jag kommer tillbaka till min plats har polaren totalt ballat ur och sitter och spottar flygmat på en barnfamilj framför som vid det laget var lagom roade..
Kaptenen kommer fram till mig och säger att vi ska lugna oss annars måste de gå ner med oss i Polen..
Jag trycker upp polaren i fönstret och typ 5 sekunder efter hör jag att han snarkar..
Barnfamiljen hade fått flytta på sig så den raden var ledig.. perfa för då hade jag en rad för mig själv där jag somna som en gud och vakna inte förren det var dags att landa..
Väckte polaren som tycker det är konstigt att alla kollar på honom argt.. inte ett minne och jag berättade inte vad han gjort förren vi kom till hotellet.. Med barnfamiljen som grannar..
Citera
2010-08-04, 16:05
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Hahaha.. påminner mig om när jag fick mordhålla min polare tills han däckade på flyget till Egypten..
Vi hällde i oss en flaska whiskey innan vi kom upp på höjd.. jag smög längst bak i planet och tog en cigg med några flygvärdinnor..(kände att det lukta rök så jag chansa.. de titta surt på mig sen fortsatte de sin diskussion) När jag kommer tillbaka till min plats har polaren totalt ballat ur och sitter och spottar flygmat på en barnfamilj framför som vid det laget var lagom roade..
Kaptenen kommer fram till mig och säger att vi ska lugna oss annars måste de gå ner med oss i Polen..
Jag trycker upp polaren i fönstret och typ 5 sekunder efter hör jag att han snarkar..
Barnfamiljen hade fått flytta på sig så den raden var ledig.. perfa för då hade jag en rad för mig själv där jag somna som en gud och vakna inte förren det var dags att landa..
Väckte polaren som tycker det är konstigt att alla kollar på honom argt.. inte ett minne och jag berättade inte vad han gjort förren vi kom till hotellet.. Med barnfamiljen som grannar..

LOL,,,,,,,,det lät som en rolig upplevelse så här i efterhand :P
Ni måste varit riktigt populära där på hotellet
Citera
2010-08-04, 16:15
Medlem
fixa lite cannabis och baka en spacecake du kan trycka i dig nån timma innan planet lyfter, då borde det slå ganska precis då och du kan sova som en bebis hela resan utan att bli "bakis" så du kan köra bil och uppträda normalt.
Citera
2010-08-04, 16:26
Bannlyst
Jag hade tryckt min en ekller två nitrazepan så får du det lungt 6-8 framåt, alternativt en stor dos xanor. Annars så tar vi till de antispukotiskamedecinerna så som seroöell(då bryr du dig inte vart du är)

Många vägar leder till rom
Citera
2010-08-04, 20:37
Medlem
AntiAliass avatar
ett rör Theralen kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto