Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Haha, vet inte om det där var en pik. Jag växte upp i en större stad på västkusten, och nej - vi var inte utvecklingsstörda.
Nej det var ingen pik, faktum är att jag och många andra med mig var avundsjuka på särskolebarnen som fick åka iväg på simskola titt som tätt.
Citat:
Varför tog inte dina föräldrar dig på simskola utanför skolan när du var yngre? Vad jag minns så gick vi nästan alla i simskola för första gången i ~4-årsåldern och fick då ta något som kallades för "Baddaren", vilket innebar att man skulle kunna glida i vattnet, doppa huvudet och så vidare.
Jag baddaren har även jag tagit i fem eller om det var sexårsåldern. Mina föräldrar skickade mig till någon slags pseudo simskola där jag efter ett tiotal simlektioner inte lärt mig ett enda dugg. Att plaska runt i halvmeterdjupt vatten med flytpontoner när man lika väl kunde gå på botten imponerade inte ett dugg på mig. Min mor gick däremot i riktig simskola där samtliga tog simborgarmärket.
Citat:
Kanske ska utveckla vad jag menade med den simundervisning vi hade i mellan- och högstadiet. Det var inte så att vi fick lära oss att flyta eller hur man simmade bröstsim, utan det var till exempel dykning, ryggsim, krål, livräddning och ett visst antal hundra meter vi skulle kunna simma.
Ja i högstadiet hade vi massor med simmning i gymnastikundervisningen med den räknar jag inte då samtliga redan kunde simma sedan tidigare.
Citat:
Hur gammal är du? Är du svensk? Åkte ni aldrig till badhuset eller stranden som barn? Inga utebad? Vi levde mer eller mindre i vattnet på sommaren när jag var ung.
Ja jag är svensk, född och uppväxt i södra Stockholm.