2010-08-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Man tänker osökt på den unga kvinnan med två barn från afrika som hoppade i en bassäng första dagen i Sverige, och alla tre tvärsjönk till botten och drunknade. Det var sådär 1998...

HAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHA

Kan man inte simma ska man inte vara i vatten överhuvudtaget? År 2010, hallååå...
Citera
2010-08-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Haha, vet inte om det där var en pik. Jag växte upp i en större stad på västkusten, och nej - vi var inte utvecklingsstörda.

Nej det var ingen pik, faktum är att jag och många andra med mig var avundsjuka på särskolebarnen som fick åka iväg på simskola titt som tätt.

Citat:
Varför tog inte dina föräldrar dig på simskola utanför skolan när du var yngre? Vad jag minns så gick vi nästan alla i simskola för första gången i ~4-årsåldern och fick då ta något som kallades för "Baddaren", vilket innebar att man skulle kunna glida i vattnet, doppa huvudet och så vidare.

Jag baddaren har även jag tagit i fem eller om det var sexårsåldern. Mina föräldrar skickade mig till någon slags pseudo simskola där jag efter ett tiotal simlektioner inte lärt mig ett enda dugg. Att plaska runt i halvmeterdjupt vatten med flytpontoner när man lika väl kunde gå på botten imponerade inte ett dugg på mig. Min mor gick däremot i riktig simskola där samtliga tog simborgarmärket.

Citat:
Kanske ska utveckla vad jag menade med den simundervisning vi hade i mellan- och högstadiet. Det var inte så att vi fick lära oss att flyta eller hur man simmade bröstsim, utan det var till exempel dykning, ryggsim, krål, livräddning och ett visst antal hundra meter vi skulle kunna simma.

Ja i högstadiet hade vi massor med simmning i gymnastikundervisningen med den räknar jag inte då samtliga redan kunde simma sedan tidigare.

Citat:
Hur gammal är du? Är du svensk? Åkte ni aldrig till badhuset eller stranden som barn? Inga utebad? Vi levde mer eller mindre i vattnet på sommaren när jag var ung.

Ja jag är svensk, född och uppväxt i södra Stockholm.
Citera
2010-08-09, 18:33
Medlem
Brookuss avatar
Negrar har inget i vattnet att göra. De ska hålla sig till savannen!

http://www.familjeliv.se/Forum-5-279/m46698159.html

Citera
2010-08-09, 19:47
Medlem
Märkligt att vattnet kan ha en sådan dragningskraft om de själva vet om att de inte kan simma.
Citera
2010-08-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Märkligt att vattnet kan ha en sådan dragningskraft om de själva vet om att de inte kan simma.

Viljan att försöka göra allt man kan för att rädda någon man tycker om, det är väl snarare mänskligt?

Riktigt jävla magstarkt av folk i tråden att sitta och garva åt att sex ungdomar dör. Att människor dör är aldrig kul, utan tragiskt.
Citera
2010-08-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Viljan att försöka göra allt man kan för att rädda någon man tycker om, det är väl snarare mänskligt?
Jag tänkte snarare på att bada i floden från allra första början när man inte kan simma.
Citera
2010-08-09, 22:29
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Riktigt jävla magstarkt av folk i tråden att sitta och garva åt att sex ungdomar dör. Att människor dör är aldrig kul, utan tragiskt.

Verkligen. Tuffa töntar bakom skärmen som hade blivit huggna i verkligeheten. I sådana här lägen hoppas jag att karma finns.
Citera
2010-08-09, 22:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1339
Vafan?

Jag var som 5-åring och blaskade runt i simbassängen där det är 3 meter djupt, långt innan jag kunde simma...
Det är ju bara att köra s.k. hundsim eller whatever, för flyter det gör man.

Kraftigt exempel på naturligt urval, detta.
Och hur många övervakade dig då?
Och var vattnet strömt i bassängen?
Citera
2010-08-10, 19:12
Medlem
sl1ck3potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
...children from nonswimming households are eight times more likely to be at risk of drowning."

Måste man dra igång nått sorts forskningsprojekt för att konstatera det?
Citera
2010-08-11, 08:23
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_

+40 Celsius

Vatten är svalkande, är du bara en bit ut så behöver du inte kunna simma. Tydligen drogs den första personen med av strömmen. Sedan rusade resten i.
Citera
2010-08-11, 09:45
Medlem
De Larges avatar
DeKendrix, Takeitha, JaMarcus, JaTavious, Litrelle, LaDairus och Latevin. Vilka jävla namn.
Citera
2010-08-14, 15:31
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Jag.Har.For.Langt.Anvandarnamn.
Hur kan man inte simma? Ser inte det svåra i att använda armarna för att trycka upp sig ovanför vattenytan, man flyter ju till och med om man inte försöker simma.

Inte om man är neger. De sjunker som en sten. Därför är negrer ofta lvirädda för vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in