2010-08-05, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Brashear

Mulatt.
Citera
2010-08-05, 05:23
Medlem
jag pallande inte läsa igenom dom 9 sidorna, men känns de verkligen som att white men cant jump och black men cant swim ? sex personer som hoppade efter sin kompis, heroiskt om ni frågar mej, speciellt när dom själv visste att ingen kunde simma. dehär är både Stereotyp att inga svarta kan simma och en hemsk händelse.

ja vet inte alls vafan de här ska ge någon, eller om ni gillar att klaga på folk, förlåt, sofieron sabba dehär för mej ikv !
Citera
2010-08-05, 23:48
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Femteklassare Det förklarar kanske saken. Det man tog bort här i Uppsala är vad jag förstår snarare för femåringar. Vem i h-e tar simlektioner i femman!
Yttra dig inte om saker du inte förstår dig på, såsom svenska skolans styrdokument.
Citera
2010-08-08, 11:05
Medlem
Amors avatar
Det finns en tendens i Sverige också att färre och färre kan simma, förmodligen är väl det kopplat till invandringen. Kanske också till WT-barns knapphändiga utveckling.
Citera
2010-08-08, 12:05
Bannlyst
Det hände i södra USA. Knappast förvånande, dock tragiskt.
Citera
2010-08-08, 14:54
Avslutad
Alltså vad i helvete... Jag saknar fan ord, vad är det för jävla dumheter? Jag är både irriterad, förstummad och känner att det är tragiskt som fan. Vad i helvete... KUNDE INGEN JÄVEL SIMMA?? Smart tänkt, hade man själv varit hade man väl bara slängt sig i och fiskat upp alla sju utan större problem...
Citera
2010-08-08, 18:21
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobTheRobber
Varför är vissa så nedstämda? De lyckades ju rädda honom.

Men seriöst, tragiskt som fan men fortfarande oförståeligt korkat. Sen är det rätt dumt att inte alls ha någon förståelse för att de inte kunde simma, bara för att de flesta i Sverige kan det. Kan ni snacka klick-klick-språk? Många negrer kan ju.

Om du skulle läst artikeln skulle du vetat att de inte alls lyckades rädda honom. Det var en som gick förbi sjön som kunde simma ( Han kände inte de personerna som var där och grillade och badade negrarna ) Han sprang i och lyckades rädda den pojken som de andra försökt rädda. När han sedan räddat han insåg han att det inte var lönt att försöka rädda de andra. Eftersom de andra var redan döda.
Citera
2010-08-08, 18:27
Medlem
bergwall94s avatar
Liksom hur fan kan ingen av de simma och vad fan gör dem då i vattnet. Och att 6 personer som inte kan simma ska rädda en. Vad tänker de med hur fan skulle de kunna rädda han när dem lär ha drunknat innan dem kommit fram till han. Varför sprang ingen upp på land istället och hämtade ett rep, pinne eller något klädesplagg typ halsduk tröja eller något. Killen va ju inte så långt från de grunda så om ni bara skulle sträcka fram något lång till han och dragit in han. Så skulle ingen omkommit förstår fortfarande inte hur fan man kan ge sig ut på vatten när man inte kan simma så får man väll förhelvete ha flytväst på sig om man tvunget ska leka i vattnet. Föräldrarna står och tittar på asså jag saknar ord för denna idioti
Citera
2010-08-08, 20:56
Medlem
saprofyt.s avatar
Fyfan vad det ska kännas för han de försökte rädda. Må de vila i frid, hur som helst.
Citera
2010-08-08, 22:01
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Yttra dig inte om saker du inte förstår dig på, såsom svenska skolans styrdokument.
Det är snarare du som inte förstått. Det är ytterst avvikande att vänta tills EFTER barndomen för att lära sig simma.
Citera
2010-08-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Nu vet jag inte hur gammal du är eller var du har gått i skola, men mer eller mindre alla i 25-30-årsåldern där jag bor gick i simskola när vi var små. Vi hade även simundervisning samt livräddning på idrotten då och då från första till nionde klass. Har för mig att vi även hade det på gymnasiet.

I min skola (låg och mellanstadie) fanns ingen simundervisning, de enda som beviljades simundervisning var särskolebarnen, vi andra fick lära oss att simma på egen hand. Jag själv lärde mig att simma på egen hand efter att ha nekats följa med övriga klassen till simhallen på grund av mina bristande simkunskaper.

Så vitt jag vet fick ingen som inte hade metalt nedsatt förmåga simmundervisning i min kommun när jag i skolan, och då pratar vi om en av Stockholms största kommuner. Ingen i min bekantskapskrets från skoltiden har gått i någon simskola, ändå kan samtliga simma.
Citera
2010-08-09, 00:29
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag själv lärde mig att simma på egen hand efter att ha nekats följa med övriga klassen till simhallen på grund av mina bristande simkunskaper.

Så vitt jag vet fick ingen som inte hade metalt nedsatt förmåga simmundervisning i min kommun när jag i skolan

Haha, vet inte om det där var en pik. Jag växte upp i en större stad på västkusten, och nej - vi var inte utvecklingsstörda.

Varför tog inte dina föräldrar dig på simskola utanför skolan när du var yngre? Vad jag minns så gick vi nästan alla i simskola för första gången i ~4-årsåldern och fick då ta något som kallades för "Baddaren", vilket innebar att man skulle kunna glida i vattnet, doppa huvudet och så vidare.

Kanske ska utveckla vad jag menade med den simundervisning vi hade i mellan- och högstadiet. Det var inte så att vi fick lära oss att flyta eller hur man simmade bröstsim, utan det var till exempel dykning, ryggsim, krål, livräddning och ett visst antal hundra meter vi skulle kunna simma.

Hur gammal är du? Är du svensk? Åkte ni aldrig till badhuset eller stranden som barn? Inga utebad? Vi levde mer eller mindre i vattnet på sommaren när jag var ung.
Senast redigerad av krijgenic 2010-08-09 kl. 00:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in