2010-08-03, 20:47
Medlem
För några år sedan när jag började äta B&J så fanns det en hel del smaker att välja mellan. Nu verkar de dock försvinna mer och mer, för när jag ska köpa glass så finns det aldrig mer än några få smaker att välja mellan längre. Skulle vara intressant att lista de som finns i butik idag, för att få ett litet grepp om ifall det bara är enstaka hålor som saknar ett ordentligt utbud eller om många av smakerna faktiskt har försvunnit.

Börjar med Växjö som hör till mina trakter:

Fairly Nuts
Strawberry Cheesecake
Chocolate Fudge Brownie
New York Super Fudge Chunk
Cookie Dough
Half Baked
Phish Food

Kan ju för övrigt säga att den jag är mest intresserad av att få veta uppgifter kring är Cheesecake Brownie, som var min absoluta favorit innan den plockades bort från hyllorna.

Någon mer som upplevt samma sak? Och ja, jag vet att det här är ett löjligt problem, men det är likväl ett problem för mig då jag gillar den här glassen väldigt mycket.
Senast redigerad av Yrla 2010-08-03 kl. 20:54.
Citera
2010-08-03, 20:50
Medlem
Rakiis avatar
De sorterna som plockades bort kan eventuellt försvunnit för att de sålt dåligt, annars kanske distributören vill testa nya sorter.
Citera
2010-08-03, 20:53
Medlem
Ja, den tanken har slagit mig också. Grejen är bara att få smaker har tillkommit, emedan många har försvunnit. Och Cheesecake Brownie var det så många som älskade och hade som favorit, så jag har svårt att tänka mig att den skulle sålt dåligt. Möjligt att den faktiskt konkurrerade ut andra smaker inom samma märke, men det känns som en dålig anledning att plocka bort den.
Citera
2010-08-03, 20:58
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
För några år sedan när jag började äta B&J så fanns det en hel del smaker att välja mellan. Nu verkar de dock försvinna mer och mer, för när jag ska köpa glass så finns det aldrig mer än några få smaker att välja mellan längre. Skulle vara intressant att lista de som finns i butik idag, för att få ett litet grepp om ifall det bara är enstaka hålor som saknar ett ordentligt utbud eller om många av smakerna faktiskt har försvunnit.

Börjar med Växjö som hör till mina trakter:

Fairly Nuts
Strawberry Cheesecake
Chocolate Fudge Brownie
New York Super Fudge Chunk
Cookie Dough
Half Baked
Phish Food

Kan ju för övrigt säga att den jag är mest intresserad av att få veta uppgifter kring är Cheesecake Brownie, som var min absoluta favorit innan den plockades bort från hyllorna.

Någon mer som upplevt samma sak? Och ja, jag vet att det här är ett löjligt problem, men det är likväl ett problem jag har då jag gillar den här glassen väldigt mycket.
GB bilarna har "halvsortimentet" ca 9 smaker i bilarna, tror det är runt 14 totalt, alaska baked ligger i ordinarie sortiment med plus vanilla xxxxx
Citera
2010-08-03, 20:59
Medlem
Appens avatar
Jag var sugen på Ben & Jerry en dag och kollade på deras reklam vilka de hade. Såg att de hade en som hette Fossil Fuel och den lät sjukt god. Kunde dock inte hitta den någonstans i frysen. Gick sedan in på deras hemsida och såg att den fanns i Ben & Jerry's graveyard
Citera
2010-08-03, 21:01
Medlem
drblanc11s avatar
Nej! Inte Fossil Fuel! Jag älskade Fossil Fuel!
Det här är typ femte nya B&J-tråden jag ser den här veckan. Gött!
Citera
2010-08-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
GB bilarna har "halvsortimentet" ca 9 smaker i bilarna, tror det är runt 14 totalt, alaska baked ligger i ordinarie sortiment med.
GB-bilar? Känns som att jag har missat något stort och viktigt här, hittade inget med en snabb googling dock. Säljer de glass ungefär som glassbilen? Kanske är en jättedum fråga.

Baked Alaska, den var det länge sedan jag såg! Kul att höra att den lever!
Citera
2010-08-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appen
Jag var sugen på Ben & Jerry en dag och kollade på deras reklam vilka de hade. Såg att de hade en som hette Fossil Fuel och den lät sjukt god. Kunde dock inte hitta den någonstans i frysen. Gick sedan in på deras hemsida och såg att den fanns i Ben & Jerry's graveyard
Nej, vad tråkigt! Det var den första jag åt, tror att det var en av de smaker den lanserades med i Sverige. Åhhh, sug att den är helt död då!
Citera
2010-08-03, 21:06
Medlem
Rakiis avatar
En annan aspekt kan ju ha att göra med de etablerade B&J-barerna som finns. Kanske försöker man marknadsföra nya glassorter genom barerna i stället för att sälja dem ute i handeln? Låter väldigt långsökt jag vet, men barerna har ändå en hel del smaker som försvunnit ur handeln.
Citera
Medlem
Hej ja som frysansvarig i en Maxi butik så kan jag säga att B&J tar HUTLÖSA inpriser från butik...jag blir inte förvånad om många butiker väljer att skippa dom helt...inga marginalkronor i dom nästan
Citera
Medlem
mixboxs avatar
Citat:
GB-bilar? Känns som att jag har missat något stort och viktigt här, hittade inget med en snabb googling dock. Säljer de glass ungefär som glassbilen? Kanske är en jättedum fråga.

GB och B&J = Unilever
Citera
2010-08-03, 21:07
Medlem
santamans avatar
Citat:

GB säljer BJ i Sverige, säg till en ansvarig i butiken vilken du saknar så kommer du får den, det är min gissning, då de tjänar pengar på BJ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in