2010-08-03, 19:56
Medlem
Mandic!s avatar
Hej!

Har två st Lamotrigin som jag undrar om jag kan bli påverkad av? Det är Lamotrigin Actavis 200 mg.
Enligt FASS är det ju antieleptika, precis som Lyrica. Och Lyrica kan man ju bli påverkad av.
Citera
2010-08-03, 20:01
Medlem
Nej det kan du inte. Du kan möjligtvis känna av dem som stämningstabiliserande för en kort stund men Lamotrigin används som långtidsbehandling.
Desuutom är Lamotrigin farligt för vissa som får reaktioner på dem varför man skriver ut dem oftast med restriktioner och rapportering från användaren.
Citera
2010-08-03, 20:06
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Nej det kan du inte. Du kan möjligtvis känna av dem som stämningstabiliserande för en kort stund men Lamotrigin används som långtidsbehandling.
Desuutom är Lamotrigin farligt för vissa som får reaktioner på dem varför man skriver ut dem oftast med restriktioner och rapportering från användaren.
Jag misstänkte det, lite synd. Tack för ett bra svar hursomhelst!
Citera
2010-08-03, 20:33
Medlem
Råder dig till att inte ta dem. Det är potentiellt farligt att ta en teuraptisk dos för den som inte ökat dosering långsamt. I sällsynta fall kan man få livshotande hudreaktioner såsom Stevens-Johnsons syndrom och toxisk epidermal nekrolys (läs: epidermis/huden dör och lossnar...)
Citera
2010-08-03, 21:02
Medlem
drblanc11s avatar
Som sagt, inte ta. Inte en chans till rus och liten chans för toxisk hudpåverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in