2010-08-03, 17:00
Medlem
Haak0ns avatar
Har försatt mig själv i en lite konstig situation då jag av misstag köpt på mig en burk hollandaisesås. Tanken var att det skulle vara bearnaise till dagens måltid men det är inte mycket att göra åt, det löser sig på något vis. Problemet är istället vad jag ska ha den nyinköpta hollandaisen till. Jag är inte sådär speciellt glad vid fisk och jag har helt ärligt ingen aning vad annars man kan ha hollandaise till. Eftersom det känns dumt att slänga burken, även om det är en liten en, så undrar jag om någon har något tips på vad man kan ha hollandaisen till som inte är fisk?
Citera
2010-08-03, 17:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n
Har försatt mig själv i en lite konstig situation då jag av misstag köpt på mig en burk hollandaisesås. Tanken var att det skulle vara bearnaise till dagens måltid men det är inte mycket att göra åt, det löser sig på något vis. Problemet är istället vad jag ska ha den nyinköpta hollandaisen till. Jag är inte sådär speciellt glad vid fisk och jag har helt ärligt ingen aning vad annars man kan ha hollandaise till. Eftersom det känns dumt att slänga burken, även om det är en liten en, så undrar jag om någon har något tips på vad man kan ha hollandaisen till som inte är fisk?
Använd det till samma maträtter som Bearnaise .

~Paul~
Citera
2010-08-03, 17:04
Medlem
cobrs avatar
Sparris.
Citera
2010-08-03, 17:04
Medlem
ugglapugglas avatar
Fisk, t.ex. lax.
Citera
2010-08-03, 17:38
Medlem
Zedsdeads avatar
Pochera ett ägg, köp en english muffin, stek lite bacon och skapa en Ägg Benedictine?
Citera
2010-08-03, 17:53
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zedsdead
Pochera ett ägg, köp en english muffin, stek lite bacon och skapa en Ägg Benedictine?

Egg Benedict äts med fördel kl. 12 till en söndagsbrunch, knappast som middag.
Ät till kalv med sparris
Citera
2010-08-03, 18:31
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Hollandais och "Bea" kan väl användas till exakt samma saker, även om jag nog hellre skulle använda Bea-sås till exempelvis kött! Dock är Hollandais inte alls äckligt, dock är ju det dragon i Hollandais, som får Hollandaisen till just bli den smak som den är. Lite starkare i smak än Bea-sås.

EDIT:
Senast redigerad av Grizzlybjoern 2010-08-03 kl. 18:55.
Citera
2010-08-03, 18:46
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Hollandais och "Bea" kan väl användas till exakt samma saker, även om jag nog hellre skulle använda Bea-sås till exempelvis kött! Dock är Hollandais inte alls äckligt, dock är ju det dragon i Hollandais, som får Hollandaisen till just bli den smak som den är. Lite starkare i smak än Bea-sås.
Jo. Eller så är det dragon i Bearnaise
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in