2010-08-03, 16:46
Medlem
Bob-The-Builders avatar
Hejsan lästa att man kunde dra sina xbox kontroller till pc och spela med. Dock funkar det inte det är inte en sladd utan en laddningssladd men det skulle funka vad jag fattar det som. Pc:en hittar kontrollen kontrollen startar men händer inget i spelet eller nånting har dock inget original spel som jag har testat på! Flytta på denna tråden då jag inte visste riktigt vart den skulle vara! var så dum och insåg att det inte kommer funka om nån vet på något sätt att få det att funka utan att köpa några.
Senast redigerad av Bob-The-Builder 2010-08-03 kl. 16:52.
Citera
2010-08-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-The-Builder
Hejsan lästa att man kunde dra sina xbox kontroller till pc och spela med. Dock funkar det inte det är inte en sladd utan en laddningssladd men det skulle funka vad jag fattar det som. Pc:en hittar kontrollen kontrollen startar men händer inget i spelet eller nånting har dock inget original spel som jag har testat på! Flytta på denna tråden då jag inte visste riktigt vart den skulle vara! var så dum och insåg att det inte kommer funka om nån vet på något sätt att få det att funka utan att köpa några.

Jag köpte precis en xbox kontroll för att spela Trackmania på, det enda jag behövde göra var att googla på drivrutiner och ladda ner dom, sen funkade allt perfekt :P
Citera
2010-08-03, 19:21
Medlem
waizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirko
Jag köpte precis en xbox kontroll för att spela Trackmania på, det enda jag behövde göra var att googla på drivrutiner och ladda ner dom, sen funkade allt perfekt :P
länk?
Citera
2010-08-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waizer
länk?

Oj nu har jag inte sparat länken, men jag tror att jag googlade på typ "xbox 360 pad drivers download" eller någonting, det är bara till att leta

EDIT: nu är det inte en äkta kontroll som jag köpte, det är en från Gamestop. Har du en äkta så finns drivrutinerna att ladda ner på microsoft.com har jag för mig
Senast redigerad av Pirko 2010-08-04 kl. 03:20.
Citera
2010-08-04, 04:46
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-The-Builder
Det funkar inte om du använder en trådlös kontroll & en playNcharge-kit (sladden man laddar med) eftersom den sladden inte skickar några signaler utan bara försörjer kontrollen med ström. Du måste ha en sorts dongel som är designad för den trådlösa 360-kontrollen ifall du vill få det att funka. Tyvärr säljs den inte längre (har själv sökt efter en sådan).
Citera
2010-08-04, 15:02
Medlem
waizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det funkar inte om du använder en trådlös kontroll & en playNcharge-kit (sladden man laddar med) eftersom den sladden inte skickar några signaler utan bara försörjer kontrollen med ström. Du måste ha en sorts dongel som är designad för den trådlösa 360-kontrollen ifall du vill få det att funka. Tyvärr säljs den inte längre (har själv sökt efter en sådan).
ahh fuck
Citera
2010-08-04, 15:53
Medlem
nahhs avatar
Du kan ju alltid köpa en trådlös mottagare till din dator. Typ: http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=wireless+gaming+receiver&catid= 302039

Edit: Mer länkar:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31881

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31880
Senast redigerad av nahh 2010-08-04 kl. 15:59.
Citera
2011-11-28, 20:24
Medlem
Kriillas avatar
Xbox kontrollen till PC har en sladd som sitter fast i själva kontrollen och uttaget på den är cirkulär och väldigt lik sådana uttag som fanns på gamla datormöss och tangentbord. Man fick med en kort kabel till den som formaterade om skitet till USB men nu har jag varit klumpig nog att tappa bort den omformateringskabeln.
Ledsen för dålig beskrivning men vet någon vad jag menar för sladd och vet någon vart man kan köpa en sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in