2010-08-03, 11:06
Bannlyst
Hur är det som att jobba som diskare?

Är det såna här super high tech diskmaskiner där man stoppar allting eller diskar man för hand??
Klarar vem som helst att vara diskare??
Är rätt nyfiken för finns en del jobb som diskare på AF

mvh
Citera
2010-08-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM2002
Hur är det som att jobba som diskare?

Är det såna här super high tech diskmaskiner där man stoppar allting eller diskar man för hand??
Klarar vem som helst att vara diskare??
Är rätt nyfiken för finns en del jobb som diskare på AF

mvh

Nej du behöver ha läst Civilingenjörsutbildning i Datateknik, för att manövrera super-hightech-diskmaskiner.

PS. Det är en hård marknad, så se till att ha ett bra rekommendationsbrev.
Citera
2010-08-03, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfish
Nej du behöver ha läst Civilingenjörsutbildning i Datateknik, för att manövrera super-hightech-diskmaskiner.

PS. Det är en hård marknad, så se till att ha ett bra rekommendationsbrev.

vafan kan du inte va seriös
Citera
2010-08-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM2002
vafan kan du inte va seriös

Men vad tror du själv? Tror du verkligen att det är ett svårt jobb?
Citera
2010-08-03, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfish
Men vad tror du själv? Tror du verkligen att det är ett svårt jobb?

Nej tror inte. Men jag vill ju veta andras erfarenhter först..
Citera
2010-08-03, 11:36
Medlem
blacklavas avatar
Jobbar du som diskare är det oftast industridiskmaskiner.

När jag var i branchen var det tom. förbud från facket att handdiska saker.

Exempel följer...

Det hade varit chokladmässa i våra lokaler; En känd, svensk TV-kock var där och gästade, lagade mat med choklad, chokladdesserter mm mm.
Dessa personer brukar ofta ha med sig egen utrustning och lånar sällan från lokalernas kök. Några av dessa medhavda attiraljer krävde handdisk, vilka personen bara ställde in hos oss o vrålade att dessa måste handdiskas. Vände sedan på klacken och försvann därifrån. Vi tackade för upplysningen och lät skiten stå.
En timme senare, 20 min innan han hade nästa scentid, kom han vrålandes in efter sina grejer. Vi förklarade läget och stod sedan med händerna i fickorna och kollade på när han fick diska sina egna grejer.

Måste kalla det peaken på min karriär som diskare.

Jobbet i sig är sällan svårt. Det svåraste är intorkade barnmatsrester, insulinkanyler bland servetter och grovdisk (ingrodda plåtar som stått i ugn 3 timmar för länge. Är det ett stort kök finns ofta speciell maskin för detta).

Lycka till med jobbsökandet!
Senast redigerad av blacklava 2010-08-03 kl. 11:39.
Citera
2010-08-03, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blacklava
Jobbar du som diskare är det oftast industridiskmaskiner.

När jag var i branchen var det tom. förbud från facket att handdiska saker.

Exempel följer...

Det hade varit chokladmässa i våra lokaler; En känd, svensk TV-kock var där och gästade, lagade mat med choklad, chokladdesserter mm mm.
Dessa personer brukar ofta ha med sig egen utrustning och lånar sällan från lokalernas kök. Några av dessa medhavda attiraljer krävde handdisk, vilka personen bara ställde in hos oss o vrålade att dessa måste handdiskas. Vände sedan på klacken och försvann därifrån. Vi tackade för upplysningen och lät skiten stå.
En timme senare, 20 min innan han hade nästa scentid, kom han vrålandes in efter sina grejer. Vi förklarade läget och stod sedan med händerna i fickorna och kollade på när han fick diska sina egna grejer.

Måste kalla det peaken på min karriär som diskare.

Jobbet i sig är sällan svårt. Det svåraste är intorkade barnmatsrester, insulinkanyler bland servetter och grovdisk (ingrodda plåtar som stått i ugn 3 timmar för länge. Är det ett stort kök finns ofta speciell maskin för detta).

Lycka till med jobbsökandet!

hahah skön liten story
tack
Citera
2010-08-03, 11:45
Medlem
en kopp kaffes avatar
Låter ju som att det är ganska trevligt att vara diskare. Man staplar in disk i maskinen, sen fnattar man runt lite och sen ut och in med nästa disk. Massor av tid att tänka, lyssna på ljudböcker eller prata, antar jag.
Citera
2010-08-03, 12:18
Medlem
Suggans avatar
Stämmer rätt bra, alla diskare har det rätt chill.

Dock blir det svårt att få ett jobb då många anställer utländska personer som knappt kan svenska och som jobbar för minsta möjliga lön.
Citera
2010-08-03, 17:11
Medlem
omigals avatar
Vad är det för lön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in