Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-03, 10:47
Medlem
felstavadds avatar
Har en fråga om Front Row som jag är osäker på hur jag ska hantera.
Jag kör en iMac ca 1,5 år gammal som hade senaste Front Row inlagt (den som följde med Snow Leopard). Personligen tyckte jag att denna version sög fullständigt då de plockat bort möjligheten att streama ljudet i Front Row till airport och alltså inte kunna spela upp den i stereon.

Jag hittade en guide (tror det var här på FB) om att man kunde nedgradera senaste Front Row till en tidigare version (den som följde med Tiger) vilket jag gjorde, tror det blev till version 1.1.

Detta fungerade och fungerar överlag bra och iTunes/musiken går att spela upp i stereon.
Nu när jag kör programuppdatering så dyker det givetvis upp att Front Row går att uppdatera och att versionen som går att hämta är 2.1.7.

Innan jag jag nedgraderade till 1.1 så glömde jag kolla vilken version jag hade till Snow Leopard.

Så, nu till frågan: Kan jag uppdatera till Front Row 2.1.7 utan att förlora funktionen att spela upp musiken/iTunes via airportexpress i stereon eller ska jag behålla version 1.1?
Citera
2010-08-16, 20:13
Medlem
felstavadds avatar
*bumpeti-bump*, någon?
Citera
2010-08-16, 21:17
Medlem
Snöjs avatar
Du kan ju testa? Försvinner möjligheten kan du ju alltid nedgradera igen?
Citera
2010-08-16, 22:31
Medlem
felstavadds avatar
-Suck, jo jag gjorde detta nu, funkar inte kan jag säga, fick samma Front Row som är i SL.

Blev något ställd ett tag då tråden med infon om hur man nedgraderade inte var på FB utan på ett annat forum.
Här är länken för er som saknar att kunna streama musik till stereon: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1251292&tstart=0

Har nedgraderat igen. Musiken/iTunes funkar bra men datorn fryser om jag använder iPhoto eller ska glo på film men det kan jag leva med .

Brukar inte gnälla: men jävla Apple som tog bort just den funktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in