2010-08-03, 01:36
Medlem
hej.

jag blev precis hundbiten av en chihuaha typ, det dunkar inte där jag blev biten och jag undrar om det är något jag behöver oroa mig för+

/mvh

tacksam för snabba svar.
Citera
2010-08-03, 01:42
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seiMo
hej.

jag blev precis hundbiten av en chihuaha typ, det dunkar inte där jag blev biten och jag undrar om det är något jag behöver oroa mig för+

/mvh

tacksam för snabba svar.
Ja, du behöver oroa dig för om du någonsin ska skriva ett inlägg till på FB eller inte.
Sedan så ska du nog oroa dig för att du använder + istället för punkt (.).

Skulle du få några men av att råttan bet dig så ska du nog ringa sjukvårdsupplysningen och fråga efter råd, inte konsultera flashback.
Citera
2010-08-03, 01:44
Bannlyst
Citat:
hej.

/mvh

tacksam för snabba svar.

om den e köpt i sverige och e seriöst avlad o inte nått rumänsk plojj ere nog lugnt så länge du tvättat såret, men jag hade kollat upp det iaf för att va säker
Citera
2010-08-03, 01:45
Medlem
Psyko Dads avatar
Hade tvättat rent med sårsprit & ringt akut sjukupplysningen för jag hade inte pallat att åka till akuten för att få ngn spruta.
Citera
Medlem
Extranss avatar
Det jag direkt tänker på är om du är stelkrampsvaccinerad? Har en kamrat som blev hundbiten, han åkte till vårdcentralen och fick agera nåldyna, sen var det inget mer med den saken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Ja, du behöver oroa dig för om du någonsin ska skriva ett inlägg till på FB eller inte.
Sedan så ska du nog oroa dig för att du använder + istället för punkt (.).

Skulle du få några men av att råttan bet dig så ska du nog ringa sjukvårdsupplysningen och fråga efter råd, inte konsultera flashback.

jag ser inget perspektiv av att ringa sjukvårds upplysningen , pga att mina vänner , som har hunden har blivit bitna och inget har hänt.. därför letar jag efter snabba svar här.
Citera
2010-08-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrans
Det jag direkt tänker på är om du är stelkrampsvaccinerad? Har en kamrat som blev hundbiten, han åkte till vårdcentralen och fick agera nåldyna, sen var det inget mer med den saken.

aa jag har vaccinerad för stelkramp.
Citera
2010-08-03, 01:51
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
jag ser inget perspektiv av att ringa sjukvårds upplysningen , pga att mina vänner , som har hunden har blivit bitna och inget har hänt.. därför letar jag efter snabba svar här.

För det första så heter det sjukvårdsupplysningen och inget annat, för det andra, så måste du vara dum i huvudet. Behöver inte såret sys och du är säker på att hunden inte har någon smitta och du har en stelkrampsspruta i systemet. Vad är problemet? Du behöver inte göra ett skit och borde veta detta.
Citera
2010-08-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
För det första så heter det sjukvårdsupplysningen och inget annat, för det andra, så måste du vara dum i huvudet. Behöver inte såret sys och du är säker på att hunden inte har någon smitta och du har en stelkrampsspruta i systemet. Vad är problemet? Du behöver inte göra ett skit och borde veta detta.

k
Citera
2010-08-03, 12:06
Bannlyst
Typiskt småhundar, har ni ringt aftonhoran och frågat om dom är intresserade av storyn?
Bara säga att den e kamphundstränad så kanske till och med polisen kommer och skjuter den på plats,
om den inte lugnar ner sig med pepparspray i hela ansiktet.

mvh
Citera
2010-08-03, 12:34
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Typiskt småhundar, har ni ringt aftonhoran och frågat om dom är intresserade av storyn?
Bara säga att den e kamphundstränad så kanske till och med polisen kommer och skjuter den på plats,
om den inte lugnar ner sig med pepparspray i hela ansiktet.

mvh

Håller med!
Ring och anmäl!
Varför ska den lilla komma undan?

Ironi egentligen, den biter inte lika hårt, men visst, den bet.
Om det varit en liten 1-åring, vad hade då gällt?

Äsch, de biter väl inte så hårt, eller?
Citera
2010-08-03, 15:48
Medlem
Eliza CTs avatar
Tvätta rent med t.ex. Alsolsprit och håll det rent och torrt.
Skulle du sedan få svullnad och det blir rött, varmt och gör ont så söker du sjukvården, samt om du får feber.
De flesta småbett läker av sej själv utan problem.
Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in