2010-08-02, 14:10
Medlem
Min kompis ska dit i oktober och tänkte be henne köpa en iphone 4

det står på nätet att det kostar 199 USD, men då är det ju 2 års kontrakt...

Hur ska man göra för att köpa en iPhone där? Ska man köpa med kontraktet och bara be dem låsa upp den här i sverige?

hur mycket kostar då iPhonen 4

www.apple.com
Citera
2010-08-02, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pockel
Min kompis ska dit i oktober och tänkte be henne köpa en iphone 4

det står på nätet att det kostar 199 USD, men då är det ju 2 års kontrakt...

Hur ska man göra för att köpa en iPhone där? Ska man köpa med kontraktet och bara be dem låsa upp den här i sverige?

hur mycket kostar då iPhonen 4

www.apple.com

Vad jag vet så finns bara iPhone 4G i abonnemangsform i det västra.
Citera
2010-08-02, 14:12
Medlem
köp på ebay eller far till england och köp en färdigt fabriksupplåst istället ? (direkt från apple uk)
Citera
2010-08-02, 14:14
Medlem
BadCops avatar
Yes, hittills bara 3G: http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&N=100008699%2050001759 &IsNodeId=1&name=Apple
Citera
2010-08-02, 22:00
Medlem
men shit vad dyr 3GS var!!!!

undrar hur mycket den kostar på apple store i New york?

en 3G S alltså 16 GB
Citera
2010-08-03, 03:18
Medlem
BadCops avatar
Apple butikerna säljer inte telefoner utan abonemang. Jag letade runt litegranna och hittade ingen butik i New York som säljer iPhone utan kontrakt. newEgg är pålitliga och brukar ha mycket vettiga priser så det kan nog vara svårt att hitta ett bättre pris från en pålitlig säljare.

Du kan ju alltid kolla till exempel Craigslist och söka på New York men precis som med de liknande svenska sajterna (Blocket, Tradera?) gäller det att se upp så du inte pyntar för en iPhone och får hem ett paket med en tegelsten... Att göra upp om att träffa någon "face to face" som vet att du har en hel del kontanter i fickan kan naturligtvis vara farligt så om du går den vägen se till att ni träffas på en allmän plats med mycket folk.

Sen är väl frågan om en telefon du köper i USA funkar i Sverige? Jag har inte en aning men det lär du väl kunna få fram genom att kolla med vilket svenskt mobilföretag du vill använda telefonen hos/genom.

En annan sak som är bra att veta är att när butiker annonserar i USA ingår sällan den amerikanska varianten av moms, Sale Tax. I NYC blir den totala skatten 8.875 procent vilket inkluderar skatt som tas ut av staden och delstaten. Med andra ord, om du köper en mobiltelefon för $500 på plats i New York får du räkna med att lägga till $43.75 i skatt. Sale Tax tas generellt sett inte ut om försäljaren skickar en vara från en delstat till en annan. Jag bor till exempel i Mellanvästern. Köper jag lokalt kostar det mig 7.5 procent i skatt. Köper jag samma vara per postorder från en försäljare i Florida (eller någon annan delstat utom den jag bor i och om företaget i fråga inte har någon direkt verksamhet - typ butiker - i min delstat tar säljaren inte ut skatten. Det är dock min skyldighet att rapportera köpet till min delstatliga skattemyndighet och själv betala in skatten, som i detta skedet byter namn till Use Tax.

Sådär, lite bonusinformation!
Citera
2011-10-06, 10:40
Medlem
JaHetrInteKlasKents avatar
*BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMP*

Hej vänner!

Min chef åker till NY om en vecka och är sugen på att köpa iPhone 4/4S/iPad/iPod billigt. Jag har fått i uppgift att ta reda på information om vad skillnaden är på en svensk och en amerikansk produkt, vad han ska tänka på, priser osv.

Så kära flashbackare, hjälp mig med detta och jag blir en lunch rikare!

Kram.
Citera
2013-01-14, 14:54
Medlem
Omegamans avatar
BUMP

Ska till staterna om någon månad och funderar på att köpa en iphone till mor. Hon har en gammal walkman vars liv är på väg att ta slut. Så jag tänkte passa på när jag är i USA. MEN fungerar de i Sverige? Vet att man har lite olika standarder i USA och Europa vad det gäller själva nätverket? Är detta ett problem och något jag bör se upp med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in