2010-08-02, 20:09
Medlem
postpaketets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sometime
Är detta ett bra pris då?

Ja, det skulle jag kunna påstå. Hade inte suttit fel om den var aningen billigare
Citera
2010-08-02, 23:05
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Macbook = 9.583,75 sek
Xbox 360 arcade=1852 sek

---------------------------
=11 435,75

Du överskred just budgeten med 2435,75 kronor, bra jobbat applefanboii (y)

EDIT: Här har du en helt schysst dator för dom pengarna, klarar spel, kanske inte på max men den klarar dom, och det är 17,3 tums skärm vilket gör att den är helt okejj att se film på också. Dock kan sådana datorer bli tyngre än 15,6or, men enligt mig är det klart värt det, dom 1,7"en extra arbetsyta märker man stor skillnad med
Vem har sagt att dessa två skulle ingå i samma budget?
500 kr öveskred jag, men då ingår en iPod. Är verkligen inget Applefan, sitter på PC själv, men har vänner som studerar och tycker Macbook är väldigt bra då. Just för den långa batteritiden, hållbarheten och möjligheten att redigera i den.
Citera
2010-08-03, 11:54
Medlem
sometimes avatar
Citat:
Ja, det skulle jag kunna påstå. Hade inte suttit fel om den var aningen billigare

Vad kan inte det?

Citat:
500 kr öveskred jag, men då ingår en iPod. Är verkligen inget Applefan, sitter på PC själv, men har vänner som studerar och tycker Macbook är väldigt bra då. Just för den långa batteritiden, hållbarheten och möjligheten att redigera i den.

Kan mycket väl stämma bra, redigering är verkligen inget krav dock + att jag (till skillnad från de flesta andra) tycker om windows...

EDIT: Har tjuvkikat lite parallellt med min egen tråd och det var någon som tipsade om denna i en av de andra trådarna här på fb:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=555614

hur står den sig i jämförelse med hp: n på komplett?
Citera
2010-08-03, 12:50
Medlem
galenhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sometime
Vad kan inte det?

Kan mycket väl stämma bra, redigering är verkligen inget krav dock + att jag (till skillnad från de flesta andra) tycker om windows...

EDIT: Har tjuvkikat lite parallellt med min egen tråd och det var någon som tipsade om denna i en av de andra trådarna här på fb:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=555614

hur står den sig i jämförelse med hp: n på komplett?

Här har du en lite billigare ASUS med en större skärm och duglig för spel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=625406
Citera
2010-08-03, 13:09
Medlem
bl-gr-ns avatar
Du skrev att du hade en budget på 9 000kr eller 9K.

För mig låter det som svinmycket pengar

Om du ska lägga 9000 kr på dator, borde du få två datorer.
En Netbook: De bar långa batteritider och klarar allt som en Laptop, ASUS Eee PC 1005 heter något i stilen med P, PX och/eller PR beroende på utrustning och batteritid. Har själv en 2009 års modell 1005HA. De kostar mellan 3000 och 4000 kr.

Då skulle pengarna räcka till hygglig stationär dator också.
För jobb där mycket processorkraft och lagringsminne behövs.
Dessutom håller stationära längre, har billigare utbytesdelar, färre slitagedelar(batteri) med mera.
Kjell o Company har en kraftfull dator visserligen med gamla delar men duglig för 3000kr

Det ger några tusen till program och tillbehör eller reservdelar.

Problemet är att fem år är en lång tid att hålla igång en dator, fast inte omöjlig.
Bärbara datorers batterier har en livslängd på två eller tre år eller kortare.
Fläktar är slitagedelar som ska bytas ut, vilket man kan göra själv efter garantitiden (räkna med att det datornördar på en campus) Dessutom utsätts bärbara för med skador för att man bär runt dom.

Att köpa en Sony eller Apple dator till överpris betyder inte datorn håller fem år eller är bättre än en.

Bara några tankar som kom när jag läste tråden

Red: såg några uppenbara skrivfel, de som är kvar ska antingen vara så, eller så såg jag inte dom
Senast redigerad av bl-gr-n 2010-08-03 kl. 13:19.
Citera
2010-08-03, 23:44
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez

H*n skulle köpa en dator för allmänt användade inklusive spelande, om han då istället måste köpa både en mac och en Xbox för att fylla dessa kriterier så ska båda dom självklart passa inom samma budget.
Nu går vi OT, men blir så otroligt less på när folk rekommenderar Mac datorer när det klart och tydligt står att han är ute efter en PC + att den skall användas till spelande.
Citera
2010-08-05, 13:13
Medlem
sometimes avatar
Citat:
Du skrev att du hade en budget på 9 000kr eller 9K.

För mig låter det som svinmycket pengar

Om du ska lägga 9000 kr på dator, borde du få två datorer.
En Netbook: De bar långa batteritider och klarar allt som en Laptop, ASUS Eee PC 1005 heter något i stilen med P, PX och/eller PR beroende på utrustning och batteritid. Har själv en 2009 års modell 1005HA. De kostar mellan 3000 och 4000 kr.

Då skulle pengarna räcka till hygglig stationär dator också.
För jobb där mycket processorkraft och lagringsminne behövs.
Dessutom håller stationära längre, har billigare utbytesdelar, färre slitagedelar(batteri) med mera.
Kjell o Company har en kraftfull dator visserligen med gamla delar men duglig för 3000kr

Det ger några tusen till program och tillbehör eller reservdelar.

Problemet är att fem år är en lång tid att hålla igång en dator, fast inte omöjlig.
Bärbara datorers batterier har en livslängd på två eller tre år eller kortare.
Fläktar är slitagedelar som ska bytas ut, vilket man kan göra själv efter garantitiden (räkna med att det datornördar på en campus) Dessutom utsätts bärbara för med skador för att man bär runt dom.

Att köpa en Sony eller Apple dator till överpris betyder inte datorn håller fem år eller är bättre än en.

Bara några tankar som kom när jag läste tråden

Gav verkligen en tankeställare, tack! Kanske borde fundera på en lättare, billigare bärbar och sen använda en stationär för användning hemma. Vilken dator från K&C syftade du på? Har du någon länk?

Har redan en äldre HP Pavilion stationär hemma; 2 GB RAM, 3,2 ghz och 1,5 GB grafikkort. Kanske borde uppdatera denna istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in