Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-01, 17:45
Bannlyst
hej jag har haft ett fel på datorn jätte länge och nu orkar jag inte ha det mer,jag kan inte uppdatera datorn med windows update,det jag gör är trycker upp windows update trycker på knappen sök efter uppdateringar, då står det: (påträffade fel kod 80070424 det har inträffat ett okänt fel i windows update) vad kan det vara för fel någon som vet?
Citera
2010-08-01, 17:55
Medlem
Snyfts avatar
Windows update funkar inte heller på min laptop av någon konstig anledning
Citera
2010-08-01, 18:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monden
hej jag har haft ett fel på datorn jätte länge och nu orkar jag inte ha det mer,jag kan inte uppdatera datorn med windows update,det jag gör är trycker upp windows update trycker på knappen sök efter uppdateringar, då står det: (påträffade fel kod 80070424 det har inträffat ett okänt fel i windows update) vad kan det vara för fel någon som vet?

Förmodligen virus/trojaner. Ta bort eländet med Antimalware OCH Superantispyware och sen läser du tråden @ http://forums.techarena.in/windows-update/243060.htm#post897897
Citera
2010-08-01, 19:21
Bannlyst
jag har inga virus på min dator har viruskontrollerat datorn med norman
Citera
2010-08-01, 19:58
Medlem
927s avatar
Citat:
jag har inga virus på min dator har viruskontrollerat datorn med norman

och du tror att norman (eller nåt annat AV) hittar allt, isf tror du väldigt fel.
dessutom, om du har ett problem och ditt AV upptäcker det så kanske det inte kan åtgärdas
Citera
2010-08-01, 20:05
Bannlyst
jag har åckså sökt igenom datorn med spybot search and destroy
Citera
2010-08-01, 20:57
Medlem
927s avatar
Citat:
jag har åckså sökt igenom datorn med spybot search and destroy

har du googlat och läst igenom typ 20 trådar? skulle inte förvåna mig om svaret finns där

spybot är gammalt halvdant antispywarepgram men visst, bättre än inget.
är det inget problem i windows så vat jag att rootkits kan ställa till det.
scanna med detta pgram, (du kan välja bort cookies under inställnngar) och ta en skärmdump eller skriv upp sökvägen till de filer som hittas innan du gör nåt mer
http://www.surfright.nl/en
Citera
2010-08-01, 21:10
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:

Har du möjligtvis provat att googla felkoden?? Det är fantastiskt vad mycket man kan hitta på det där Google, till och med ditt problem kan man läsa om där, men orkar du inte öppna Google och söka själv så kan du ju ta och klicka på följande länk:http://lmgtfy.com/?q=felkod+80070424
Citera
2010-08-02, 08:46
Medlem
bugulus avatar
Och som resultat på google sökningen om du inte har hittat det ännu:

Steg 1:

1. Startmenyn > "Kör". Skriv in %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\REGSVR32.EXE %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\WUAUENG.DLL

Testa igen, fungerar inte detta så testa följande:

Steg 2:

1. Startmenyn > "Kör". Skriv in regsvr32 wuaueng.dll

Testa igen.

Och får jag fråga om du har haft Norton tidigare och försökt avinstallera den utan uninstallverktyget som man ska använda på deras hemsida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in